חדשות בארץ

צה"ל הגדיל את מרחב הדיג ברצועה, מקרון שיגר שליח מיוחד לירושלים ורמאללה

שרת החוץ של קנדה הגיעה לביקור בישראל, המוסד סיכל ניסיון התנקשות איראני על אדמת דנמרק, רוסיה השלימה את העברת סוללות ה- S-300 לסוריה, ומשפחת עטר הובאה למנוחות. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

כלי טיס של צה"ל ירה לעבר מחבל ששיגר בלוני תבערה בדרום רצועת עזה לישראל. ביער בארי פרצה שריפה בעקבות נחיתתו של בלון תבערה.

ברצועת עזה דיווחו כי צה''ל הודיע על הגדלת מרחב הדיג ל- 6 מיילים בחלק הצפוני של רצועת עזה ול- 9 מיילים – המקסימום האפשרי – בחלק הדרומי.

בית הדין הצבאי ביהודה הרשיע בעבירת הריגה את המחבל שביצע את ניסיון הפיגוע בצומת הגוש בפברואר 2016, במהלכו נהרג אליאב גלמן הי"ד כתוצאה מירי תועה של חייל לעבר המחבל. עם זאת, בית הדין זיכה את המחבל מעבירת גרימת מוות בכוונה – המקבילה לרצח בדין הצבאי, הנוהג ביהודה ושומרון, וזאת בנימוק שלא ניתן לקבוע בוודאות כי המחבל התכוון לרצוח. משפחתו של גלמן קראה בתגובה להטיל עונש מוות על המחבל. להרחבה לחץ כאן

משרד ההגנה במוסקבה הודיע על השלמת העברתה לסוריה של מערכת ההגנה האווירית מדגם S-300. דובר המשרד הבהיר כי המערכת נועדה להגן על אתרים חיוניים בסוריה והציע ל"גורמים חמומי מוח" להימנע מ"פרובוקציות".

נשיא צרפת, עמנואל מקרון, שיגר השבוע שליח מיוחד לירושלים ולרמאללה בניסיון לקדם את תהליך השלום בין ישראל והפלסטינים. כך חשף הערב ברק רביד בחדשות עשר. על פי הדיווח, השליח - אורליאן לה-שבאליה, סגן היועץ לביטחון לאומי - נפגש בירושלים עם מקבילו הישראלי, איתן בן דוד. ברמאללה הוא נועד עם מזכ"ל הוועד הפועל של אש"ף, סאיב עריקאת, ובכירים פלסטיניים נוספים. מקרון ניסה לבדוק, באמצעות שליחו, את האפשרות לשלב באופן כלשהוא את הסוגיה הישראלית-פלסטינית בוועידת המנהיגים שתתקיים בפריז ב- 11 בנובמבר, אליה יגיעו נשיאי ארצות הברית ורוסיה, וגם ראש הממשלה נתניהו ויו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן. ברקע ביקורו של השליח הצרפתי המיוחד גובר בישראל החשש מפני האפשרות שמקרון יציג תוכנית מדינית משלו לקראת סוף שנת 2018.

שר החוץ של עומאן, יוסף בן עלווי, הגיע לביקור ברמאללה ונפגש עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א דיווחה כי האורח העומאני העביר לאבו מאזן מסר משליט עומאן, הסולטן קאבוס, בנוגע לביקורו של ראש הממשלה נתניהו בסולטנות בשבוע שעבר.

אבו מאזן יצא למצרים, וייפגש בשרם א-שייח' עם הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי, זאת במסגרת המאמצים המצריים לכונן הסדרה בין ישראל והחמאס ולהשיג פיוס פנים-פלסטיני בין הפת"ח והחמאס. משלחת של המודיעין המצרי תחזור מחר לעזה להמשך המגעים.

השליח האמריקני למזרח התיכון, ג'ייסון גרינבלט, התייחס היום לדבריו של שר החוץ העומאני בכנס שנערך בשבת שעברה בבחריין, במהלכם אמר כי "ישראל היא עובדה קיימת במזרח התיכון וכולם מבינים זאת". גרינבלט שיבח בחשבון הטוויטר שלו את הדברים ואמר כי מדובר ב"סימן מעודד נוסף וצעד קדימה ביצירת אטמוספרה חיובית לשלום". בציוץ טוויטר נוסף שיבח גרינבלט את ההצהרות והמחוות שיצאו בימים האחרונים מבחריין ואיחוד האמירויות, "המאותתים על יחסים חמים יותר עם ישראל", כהגדרתו: "אזור יציב יותר מוביל לאזור חזק ויותר ומשגשג יותר. זה טוב לכולם".

שרת החוץ של קנדה, כריסטיה פרילנד, הגיעה לביקור בישראל ונפגשה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במשרד החוץ בירושלים. בהצהרות שהעניקו השניים לתקשורת בפתח הפגישה, אמר נתניהו: "הידידות בין ישראל וקנדה היא ידידות גדולה המבוססת על ערכים דומים ועל מחויבותנו לדמוקרטיה, חופש, חירות, שלטון החוק וכל הדברים הטובים שמאפיינים את שתי מדינותינו". הוא הודה על התמיכה שקנדה מעניקה לישראל בפורומים בינלאומיים שונים, והביע הערכה לעובדה שקנדה עמדה בהתחייבותה שלא לכונן יחסים בינלאומיים עם איראן. בהתייחסה למצב בגבול בין ישראל ועזה, אמרה פרילנד: "זו תזכורת לכולנו עד כמה הביטחון שם שברירי ושצריך לעבוד יחד ולחתור לשלום ביחד. אנחנו תומכים בזכות של ישראל לחיות בשלום במזרח התיכון". היא הוסיפה: "אנחנו גאים במערכת היחסים החזקה שלנו ובקשר של קנדה עם הקהילה היהודית בה".

בארץ

מאות בני אדם הגיעו לבית העלמין בנתניה כדי ללוות למנוחות את שמונת בני משפחת עטר – ההורים יריב ושושי וששת ילדיהם –  שנספו אתמול בתאונת הדרכים הקשה בכביש 90, באזור ים המלח. מעצרו של נהג הג'יפ הפוגע, שסטה מנתיבו והתנגש חזיתית ברכבה של המשפחה, הוארך עד יום שני.

כ- 60 אחוזים מבעלי זכות הבחירה הגיעו אתמול להצביע בבחירות לרשויות המקומות – עלייה של כ- 10 אחוזים לעומת הבחירות הקודמות. אחוז ההצבעה הגבוה נבע, בין היתר, בשל יום השבתון עליו הוכרז ביום הבחירות.

מנהל מטה ההסברה הלאומי במשרד ראש הממשלה, ירדן ותיקאי, עדכן את ראש הממשלה נתניהו על כוונתו לסיים את תפקידו בחודשים הקרובים. ותיקאי הקים את המטה במרץ 2008, וניהל אותו במשך כ- 11 שנה. הוא הוביל והשתתף במאות פעילויות הסברה ברמה הלאומית, בשיתוף גופי ההסברה השונים והדוברים במשרדי הממשלה ובארגוני הביטחון והחירום, וסייע לנתניהו בקידום המסרים הלאומיים של מדינת ישראל. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי נתניהו הודה לותיקאי על שירותו המסור והמקצועי למען ההסברה הישראלית ואיחל לו הצלחה בהמשך דרכו.

נהגים, שימו לב! החל ממחר, ה- 1 בנובמבר, ועד ה- 31 במרץ - חובה לנסוע באורות דולקים בכבישים הבין-עירוניים, גם בשעות היום. הקנס שיושת על מי שיסע ללא אורות ביום בכביש בין-עירוני הינו 100 שקלים, בתוספת שתי נקודות חובה.

בעולם

הותר לפרסום כי המוסד הישראלי הוא שהביא לסיכולו של ניסיון פיגוע איראני על אדמת דנמרק, באמצעות מידע אותו העביר לשירותי הביון הדניים. דנמרק האשימה אתמול כי המודיעין האיראני תכנן להתנקש על אדמתה במנהיג ארגון אופוזיציה איראני, והחזירה את שגרירה בטהראן להתייעצויות. להרחבה לחץ כאן

מזכ"ל האו"ם אנטוניו אנטוניו גוטרש השתתף היום בטקס זיכרון שנערך בניו יורק לזכר הנרצחים בטבח בבית הכנסת בפיטסבורג. "האנטישמיות היא השנאה העתיקה ביותר בהיסטוריה", אמר גוטרש. הוא הדגיש את החובה המוטלת על מנהיגים בעולם להיאבק בגורמים שיוצרים את התנאים לשנאה. שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, אמר בטקס כי "גינוי אינו מספיק. הגיע הזמן לפעול. עלינו להיאבק באנטישמיות בכל מקום בעולם - כפי שאנו נלחמים בטרור".

תחזית מזג האוויר

מחר (חמישי) מזג האוויר יהיה בהיר ויבש. הטמפרטורות יהיו גבוהות מהרגיל לעונה, בעיקר במישור החוף ובשפלה. בהרי הצפון והמרכז יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות.

ביום שישי לא יחול שינוי ניכר במזג האוויר.

בשבת מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול ירידה קלה בטמפרטורות ועלייה קלה בלחות. בהרי הצפון והמרכז תנשבנה רוחות מזרחיות ערות. אחרי הצהריים ייתכנו טפטופים וגשם קל.

תגיות:עמנואל מקרוןאנטוניו גוטרש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה