חדשות בארץ

הותר לפרסום: המוסד סיכל ניסיון התנקשות איראני על אדמת דנמרק

דנמרק האשימה אתמול כי המודיעין האיראני תכנן להתנקש על אדמתה במנהיג אופוזיציה איראני. מידע שהעביר המוסד הביא לסיכולו של ניסיון החיסול

ראש המוסד יוסי כהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)ראש המוסד יוסי כהן (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אא

הצלחה נוספת: היום (רביעי) הותר לפרסום כי המוסד הישראלי הוא שהביא לסיכולו של ניסיון פיגוע איראני על אדמת דנמרק, באמצעות מידע אותו העביר לשירותי הביון הדניים.

דנמרק האשימה אתמול (שלישי) כי המודיעין האיראני תכנן לבצע התנקשות על אדמתה. ראש המודיעין הדני, פין אנדרסן, חשף כי היעד נגדו כוונה המזימה היה מנהיגו הגולה של "ארגון המאבק הערבי לשחרור אהוואז" – ארגון אופוזיציה איראני, שמשטר האייתוללות מאשים אותו באחריות לפיגוע בחודש שעבר באהוואז, בירת מחוז חוזסטאן, בו מתגוררים בני המיעוט הערבי במדינה. בפיגוע נהרגו לפחות עשרים וחמישה איראנים, ביניהם חיילים רבים ממשמרות המהפכה. במסגרת סיכולו של ניסיון ההתנקשות האיראני, ב- 21 באוקטובר נעצר בשבדיה אזרח נורבגי ממוצא איראני, והוסגר לדנמרק.

שר החוץ הדני, אנדרס סמואלסן, החזיר את שגריר דנמרק באיראן להתייעצויות בקופנהגן. ראש ממשלת דנמרק, לארס רסמוסן, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "לחלוטין בלתי מקובל שאיראן או מדינה זרה אחרת תתכנן חיסולים על אדמה דנית". הוא הבהיר כי ארצו תדון עם האיחוד האירופי על צעדים נוספים נגד איראן.

איראן מיהרה להכחיש את ההאשמות שהטיחה בה דנמרק. דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, אמר כי ההאשמות הללו תואמות את "הקנוניות והמזימות של האויבים, שאינם יכולים לסבול את היחסים הטובים והמתפתחים בין טהראן ואירופה בסיטואציה הנוכחית".

ההאשמות הדניות באות בעיתוי רגיש מאוד מבחינתה של איראן, בעת בה האיחוד האירופי מנסה להציל את איראן מנזקיהן של הסנקציות האמריקניות הנוקשות שהוטלו עליה בתחילת חודש אוגוסט. גל נוסף של סנקציות, חמור מקודמו, ייכנס לתוקף בתחילת השבוע הבא.

כזכור, בסוף חודש יוני סיכלו שירותי המודיעין הצרפתיים ניסיון איראני לבצע פיגוע במהלך עצרת של האופוזיציה האיראנית שהתקיימה בפרברי פריז. בין משתתפי העצרת היה גם רודי ג'וליאני, לשעבר ראש עיריית ניו יורק, וכיום פרקליטו ומקורבו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ. גם במקרה זה, הפיגוע סוכל באמצעות מידע שהועבר על ידי המוסד. שישה בני אדם נעצרו בבלגיה, צרפת וגרמניה בחשד למעורבות במזימה. בראש תא הטרור עמד אסאדולה אסאדי, דיפלומט איראני שנעצר בגרמניה. בתחילת החודש האשימה צרפת באופן רשמי את המודיעין האיראני כי הוא עומד מאחורי ניסיון הפיגוע, והכריזה על הקפאת נכסיהם של גורמים איראניים בצרפת: "אירוע ברמת חומרה כזו בטריטוריה הלאומית שלנו אינו יכול לעבור ללא עונש", נאמר בהצהרה משותפת שהוציאו משרדי החוץ, הפנים והכלכלה של צרפת.

תגיות:דנמרקהמוסד

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה