סיפורי אמונה

"תשובתו של הרב אלישיב שינתה את חיי"

"כאשר הרב השיב לי שאין לו בעבורי 5 דקות אלא רק 3 דקות, הבנתי בכל מאודי ש-2 דקות הן עולם ומלואו, ראויות ליחס, חשוב להקדיש להן תשומת לב. למדתי עד כמה כל דקה היא יקרת ערך"

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שמעו של הרב אלישיב זצ"ל הגיע עד ליקווד הרחוקה, והניד נימים חבויים בליבו של אחד התושבים. בכל מאודו חפץ לזכות להגיע לביקור אל הרב, להזכיר כמה שמות לברכה, לשאול כמה שאלות. הוא ידע כי דקותיו של הרב ספורות ומנויות, זמנו קצוב, רגעיו זהב. אבל בכל זאת, להיכנס לכמה דקות בודדות, להצליח לפגוש את גאון ישראל לזמן קצר, זה שווה כל מאמץ ומחיר.

החליט לחסוך דולר לדולר, על מנת לזכות לטוס אל גדול הדור בארץ ישראל. במשך כמחצית השנה חסך דולר לדולר וסנט לסנט, וסוף סוף הגיע יום הטיסה המיוחל.

הרגע הגדול הגיע. המטוס הענק התרומם אל על, ולבו ניתר בציפיה. בעוד כ-11 שעות ינחת המטוס, והוא תופס את המונית הראשונה, ונוסע ישר לביתו של הרב. כשהמטוס נחת, בקושי הצליח להישאר חגור בכסאו. הן כה התרגש וכה ציפה, והנה, הגיע הרגע הגדול.

בהתרגשות עצומה הוא עולה בדלת ביתו של הרב, ויושב בחדר ההמתנה הארוך. אמרו לו שכל אחד מתעכב רק רגעים אחדים, אך הוא לא אבה לוותר. הן הגיע הנה ממרחקים אחרי שהתרגש והתכונן וחסך כסף כמחצית השנה. כשהגיע תורו, ניגש אל הרב, לחץ את ידו, ואמר בפשטות: 'כבוד הרב, הגעתי במיוחד מחו"ל לפגוש את הרב… אני מבקש לדבר עם הרב חמש דקות'.

הרב אלישיב התחייך, הרהר לרגע וענה מיד: '5 דקות לא אוכל, אין לי זמן, אבל 3 דקות כן!'

במשך 3 דקות ישב האורח אל מול פוסק הדור. שאל את שאלותיו, פרש את לבטיו, הזכיר כמה שמות של זקוקים לישועה. בשניה האחרונה בשלושת הדקות, לחץ את ידי הרב לברכת פרידה.

כאשר חזר אל משפחתו בליקווד, קרן מאושר והתמוגג בהתרגשות. "קיבלתי את מתנת חיי, היה כדאי לבוא!", אמר לבני משפחתו, והסביר את כוונתו. "השאלה הראשונה ששאלתי את הרב, היתה אם הרב יואיל להקדיש לי 5 דקות. תשובתו הדהימה אותי, והיתה לי לתגלית מסעירה.

"מעולם לא ידעתי על ההבדל התהומי בין 5 דקות ל-3 דקות. כאשר הרב השיב לי שאין לו בעבורי 5 דקות אלא רק 3 דקות, הבנתי בכל מאודי ש-2 דקות הן עולם ומלואו, ראויות ליחס, חשוב להקדיש להן תשומת לב. למדתי עד כמה כל דקה היא יקרת ערך, כל שניה חשובה ותועלתית", אמר האב הנרגש.

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:זמןהרב אלישיב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה