חדשות בארץ

תוצאות האמת: קליש הדיחה את יהב, חולדאי ממשיך, סיבוב שני בירושלים

מאבק צמוד בבית שמש בין ראש העיר משה אבוטבול לעליזה בלוך. באשדוד ניצח ראש העיר יחיאל לסרי. במודיעין עילית וביתר עילית התושבים החליטו ברוב גדול על המשכיות. מהפכים בפתח תקווה, נהריה ובית שאן. בראשון לציון, רמת גן וצפת ילכו לסיבוב שני

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

הלילה שלאחר ההצבעה בבחירות המקומיות סיפק דרמות ומהפכים ברשויות רבות, שמחות ואכזבות, וגם מקומות בהם המאבק על כורסת ראש העיר יוכרע רק בעוד שבועיים.

תושבי ירושלים יזדקקו לסיבוב נוסף בעוד שבועיים כדי להכריע מי ינהיג את עירם בחמש השנים הקרובות. משה ליאון ועופר ברקוביץ' עלו לסיבוב הבא לאחר שזכו ב- 33 אחוזים וב- 29 אחוזים (בהתאמה) מקולות הבוחרים. זאב אלקין (עם 19 אחוזים) ויוסי דייטש (17 אחוזים) נותרו מאוכזבים.

בתל אביב ניצח ראש העיר המכהן, רון חולדאי, וימשיך לקדנציה חמישית במספר. הוא זכה ל- 46 אחוזים מהקולות, בעוד יריבו אסף זמיר, שכיהן כסגנו, קיבל 34 אחוזים בלבד.

חיפה מתעוררת הבוקר לעידן חדש: בתום מערכת בחירות סוערת, שנזקקה גם להתערבות של בית המשפט העליון, הדיחה עינת קליש רותם ברוב מהדהד את ראש העיר המכהן, יונה יהב. קליש קיבלה 55 אחוזים מקולות הבוחרים, ואילו יהב נותר עם 37 אחוזים של תמיכה, ולאחר 15 שנות כהונה ילך הביתה. מטעמו של יהב נמסר כי הוא מכבד את החלטת הבוחרים: "חיפה היא מפעל חיי, ואני מתפלל שהנהגת העיר החדשה תדע לשמר את מה שהושג פה ב- 15 השנים האחרונות".

תבוסה לראש העיר המכהן נרשמה גם בנהריה: רונן מרלי קיבל כ- 59 אחוזים מהקולות והדיח את ז'קי סבג לאחר שלושים שנות כהונה. סבג המאוכזב, שקיבל 23 אחוזים בלבד, התקשה לקבל את ההפסד ואמר: "אני מחפש את המילה הנכונה. בגדול, לצערי אחרי 30 שנה, הגעתי למסקנה שרוב תושבי נהריה הם כפויי טובה". 

בית שאן הכתירה את ז'קי לוי לראש העיר הבא שלה. לוי, חבר כנסת במפלגת הליכוד, זכה לתמיכתו הפומבית של ראש הממשלה בנימין נתניהו והדיח את ראש העיר המכהן, רפאל בן שטרית, לאחר שקיבל 62.5 אחוזים מקולות התושבים.

מהפך גם בפתח תקווה: איש הליכוד רמי גרינברג, שזכה לתמיכתה של ש"ס, הדיח את ראש העיר המכהן איציק ברוורמן. במהלך הלילה אמר גרינברג: "היום עשינו מהפך ענק שהוא כולו של התושבים. היום מתחיל עידן חדש בפתח תקווה. עידן שבו העירייה תעבוד למען התושב".

גם תושבי טבריה החליטו על שינוי: רון קובי קיבל 45 אחוזים וגבר על ראש העיר המכהן יוסי בן דוד, שהשיג 22 אחוזים בלבד.

בבאר שבע, בחולון ובמודיעין עילית התושבים החליטו ברוב מוחץ על המשכיות. ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', ימשיך לקדנציה נוספת לאחר ניצחון מוחץ עם 92 אחוזים מקולות הבוחרים. הוא גם יוכל לנהל את העיר ללא צורך בהרכבת קואליציה, לאחר שסיעתו קיבלה 16 מנדטים מתוך 27 המושבים במועצה. ראש העיר חולון, מוטי ששון, נבחר לכהונה שישית עם רוב של כ- 41 אחוזים. ששון הודה לתושבי העיר על הבעת האמון: "הקדשתי את רוב חיי הבוגרים למען העיר ולמען תושביה וכך אעשה גם בחמש השנים הבאות במסירות ובאחריות". ראש עיריית מודיעין עילית, יעקב אשר גוטרמן, ימשיך אף הוא בתפקידו לאחר שקיבל כ- 89 אחוזים מהקולות. ראש עיריית ביתר עילית, מאיר רובינשטיין, ימשיך לתקופת כהונה שלישית לאחר שזכה לכ- 74 אחוזים מהקולות. גם בשומרון מה שהיה הוא שיהיה בחמש השנים הבאות: ראש המועצה יוסי דגן נבחר לכהונה שנייה ברוב של 81 אחוזים.

באשדוד ניצח ראש העיר המכהן יחיאל לסרי, שזכה לתמיכתן של המפלגות החרדיות. בבני ברק לא היו הפתעות: אברהם רובינשטיין נבחר לראש העיר כשקיבל 90 אחוזים מהקולות. ראש עיריית אלעד, ישראל פרוש, איש "שלומי אמונים", ימשיך בתפקידו לאחר שניצח בפער של כעשרה אחוזים את ברק צברי, שזכה לתמיכתה של ש"ס.

ראש עיריית נתיבות, יחיאל זוהר, קיבל 63 אחוזים מהקולות וימשיך לקדנציה נוספת.

המאבק בבית שמש בין ראש העיר משה אבוטבול לטוענת לכתרו עליזה בלוך יימשך גם בימים הקרובים, עד תום ספירת המעטפות הכפולות של קולות החיילים, האסירים והנכים. כרגע הפער בין השניים עומד על 251 קולות לטובתו של אבוטבול. גם באשקלון המאבק צמוד ביותר: תומר גלאם מוביל בפער קטן של פחות מ- 300 קולות על ראש העיריה איתמר שמעוני. בחירות צמודות היו גם בקצרין, בירת הגולן: 46 קולות יותר מהיריב סיפקו לדמיטרי אפרצב 50.6 אחוזים מהקולות, והוא נבחר לראשות העיר.

ראשת העיר נתניה, מרים פיירברג-איכר, תמשיך בתפקידה. היא קיבלה 50 אחוזים לעומת יריבה, חבר הכנסת לשעבר יוני שטבון, שקיבל 28 אחוזים בלבד.

בראשון לציון וברמת גן ילכו לסיבוב שני. ראש עיריית ראשון לציון, דב צור, השיג 31 אחוזים מהקולות, ויריבו רז קינסטליך קיבל 22 אחוזים. ברמת גן הקרב היה צמוד ביותר: ראש העיר ישראל זינגר קיבל 27 אחוזים, ואילו חבר הכנסת לשעבר כרמל שאמה-הכהן קיבל 28 אחוזים.

ראש עיריית מעלות תרשיחא, שלמה בוחבוט, ראש העיר הוותיק ביותר בישראל המכהן מזה 42 שנים, סיים במקום השני בלבד עם 30 אחוזים ויתמודד בסיבוב השני בעוד שבועיים מול ארקדי פומרנץ. סיבובים שניים יהיו גם בבת ים, רעננה וכפר סבא, רמת השרון. בצפת הדיחו התושבים את ראש העיר המכהן, אילן שוחט. שוקי אוחנה ונחמן גלבך יבקשו בעוד שבועיים את אמון הבוחרים. בסך הכול יתקיימו סיבובים שניים ב- 24 רשויות מקומיות, בהן אף אחד מהמועמדים לא חצה את הרף הנדרש של 40 אחוזים.

(עודכן: 9:10)

תגיות:בחירותחיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה