חדשות בארץ

אש"ף הודיע על השעיית ההכרה במדינת ישראל והפסקת התיאום הביטחוני עמה

המועצה המרכזית של אש"ף, שקיבלה את ההחלטות ההצהרתיות בתום כינוס ברמאללה, הטילה על אבו מאזן ועל הוועד הפועל של אש"ף לוודא את יישומן

כינוס המועצה המרכזית ברמאללה, אתמול (צילום: פלאש 90)כינוס המועצה המרכזית ברמאללה, אתמול (צילום: פלאש 90)
אא

המועצה המרכזית של אש"ף החליטה הערב (שני) להשעות את ההכרה במדינת ישראל, וזאת עד שישראל תסכים להכיר במדינה פלסטינית בגבולות 1967 שבירתה מזרח ירושלים.

עוד הוחלט להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל, ולבטל את כל המחויבויות של אש"ף ושל הרשות הפלסטינית להסכמים שנחתמו עם ישראל. בין היתר צוין ביטולו של הסכם פריז - ההסכם הכלכלי שנחתם עם ישראל באפריל 1994.

המועצה הטילה על אבו מאזן ועל הוועד הפועל של אש"ף "לעקוב אחרי ההחלטות שהתקבלו ולוודא את יישומן". משמעותו של נוסח זה היא, שההחלטות שהתקבלו הינן בשלב זה ברמה ההצהרתית, ויישומן בפועל יהיה נתון להחלטתו של אבו מאזן. בכיר באש"ף הבהיר הערב ל"כאן חדשות" כי ביצוע ההחלטות לא יהיה "מהיום למחר". לדבריו, "הקמנו ועדה שתתכנס מחר לראשונה. היא זו שתדון בדרכים ליישום ההחלטות, וייבחן מה אפשר ליישם וכיצד".

בניגוד להערכות המוקדמות, המועצה המרכזית של אש"ף לא החליטה על הטלת סנקציות נוספות על החמאס. בנוסח ההחלטה נאמר כי החמאס הוא שנושא באחריות המלאה לאי יישומם של הסכמי הפיוס הפנים-פלסטיני שנחתמו בעבר בינו לבין הפת"ח. המועצה דחתה באופן מוחלט את התוכניות לנתק את רצועת עזה מהגדה המערבית כחלק מ"עסקת המאה". עוד נקבע, כי ההגעה להסכם הסדרה עם ישראל בחזית של רצועת עזה הינה "אחריות לאומית" המוטלת אך ורק על אש"ף, בשל היותו "הנציג הלגיטימי והיחיד של העם הפלסטיני".

כינוס המועצה נפתח אתמול בנאום תקיף של יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, שהבהיר כי "עסקת המאה" של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, "לא תעבור", וכי הכוונה של ישראל לפגוע במשכורות המחבלים והאסירים הפלסטינים מהווה "קו אדום", כהגדרתו. הוא תקף את נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, תוך שהוא משתמש שוב בביטוי "יחרב ביתך", בו השתמש בעבר כנגד שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן: "כבר מזמן מדברים איתנו על 'עסקת המאה'. מה נשאר מ'עסקת המאה'? ירושלים - בלעת אותה והעברת אליה את השגרירות שלך. את הפליטים וזכותם [לשוב] – גמרת, וסגרת את אונר"א. ברוב חוצפתך אמרת שמספרם של הפליטים הוא 40 אלף. יחרב ביתך - איזה 40 אלף? ב- 1948 היו 950 אלף – היום יש שישה מיליון". בהתייחסו לסוגיית ירושלים, אמר יו"ר הרשות כי לא יסכים להתפשר: "ירושלים ופלסטין לא למכירה. מזרח ירושלים שנכבשה ב- 1967 - כל סנטימטר שלה הוא בירתנו". הוא הוסיף כי "ההתנחלויות אינן לגיטימיות מהאבן הראשונה. אנחנו כנענים שנולדנו באדמה זו, נחיה עליה ונמות בה. לא נוותר על ההחלטות של הקהילה הבינלאומית".

תגיות:אבו מאזןאש"ף

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה