דמויות ביהדות

7 עובדות על רבי גדליהו משה מזוועהיל ועל הסגולה המפורסמת "שני, חמישי ושני"

כל העולה על קברו בימי שני וחמישי וביום שני שאחריו, ברצף שלושה ימים יזכה לישועות רבות. כל הפרטים על הסגולה המפורסמת "שני, חמישי ושני"

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

ביום שישי הקרוב (כ"ד בחשוון תשפ"ג) ימלאו 73 שנים לפטירתו של רבי גדליהו משה מזוועהיל. לפניכם 7 עובדות על דמותו הגדולה ועל הסגולה המפורסמת, המכונה "שני-חמישי-שני":

1. רבי גדליהו משה מזוועהיל זצ"ל היה האדמו"ר החמישי לבית זוועהיל. היה ענוותן גדול, ועוד בימי חייו זכה לפעול ישועות גדולות.

2. רבי גדליהו משה נולד ברוסיה, ונשאר שם אף כאשר אביו עלה לארץ הקודש. בשל הרבצת התורה שלו, נאסר ע"י הרוסים ונשלח ל-7 שנים בסיביר. שם המשיך לשמור תורה ומצוות במסירות נפש. בערוב ימיו קיבל היתר לעלות לארץ ישראל.

3. היה זה בעת ביקור של אחד מגדולי הדור בביתו. אותו גדול אמר לרבי גדליהו משה כי שמע עליו סיפור מיוחד מעת היותו בגלות בסיביר, וזה דבר המעשה: פעם הענישו אותו החיילים הרוסיים והורידוהו לבור עמוק. הם לא נתנו לו אוכל במשך שלושה ימים והוא כבר עמד למות ברעב. ביום השלישי, כשהרגיש שכוחותיו הולכים ואוזלים והוא מגיע עד שערי מוות, נפלו פתאום לבור כמה פירות טובים וראויים לאכילה, אותם אכל והחיה את נפשו. רבי גדליה משה אישר את הסיפור.

המשיך אותו צדיק ואמר: "בוודאי היה זה אליהו הנביא שבא מן השמים להצילך". אמר לו רבי גדליה משהו: "יותר פשוט לומר כי החיילים ששמרו עליי על גדות הבור השתעממו, והחליטו לשחק ביניהם בפירות אלו, ובלי משים נפלו כמה פירות לבור". ברוב ענווה, הוא העדיף לתת פירוש פשוט לסיפור.

4. עם פטירת אביו, רבי שלומקה, בכ"ו אייר תש"ה, ביקשו ממנו חסידי זוועהיל שימלא את מקומו של אביו. רבי גדליהו משה לא רצה בכך, אך רק כאשר אמרו לו שהישיבה שאביו הקים 'בית מרדכי – זוועהיל' תינזק, הסכים לקבל עליו את עול האדמו"רות. כיוון שרצה לקיים את רצון אביו המנוח ולהחזיק את ישיבתו. לא ארכו הימים, עד שהתבטא רבי גדליה משה ש"ליבו לא יוכל לעמוד בזה", ולמרבה הכאב, לאחר ארבע וחצי שנים הסתלק מן העולם, בכ"ד חשון תש"י.

5. רבי גדליהו משה זצ"ל מוכר ומפורסם בעקבות הסגולה המופלאה "שני, חמישי ושני", שעברה מפה לאוזן במשך שנים רבות. כי כל העולה על קברו בימי שני וחמישי וביום שני שאחריו, ברצף שלושה ימים, יזכה לישועות רבות בכל עניין ועניין. ואמנם, העדויות מצביעות על ניסים מופלאים, של עקרות שנפקדו, זוגות שהקימו בית בישראל אחרי שנים של ייאוש, ועוד ישועות לרוב.

6. אף היום, שנים לאחר פטירתו, ישנה סגולה בדוקה וידועה, כי כל מי שפוקד את ציונו בבית-הקברות בשייח' באדר (סמוך לבניין הכנסת בירושלים) שלוש פעמים: בימים שני, חמישי ושני ומבקש ישועה, ובפעם האחרונה יבטיח, כי יחזור להודות לצדיק ולפרסם את הישועה - יזכה בעז"ה לראות ישועות. רבים הסיפורים מאנשים שזכו לראות ישועות, בזכות הצדיק שפעל ממרומים. עד היום ניתן לראות בסמוך לציונו של הצדיק פתקאות ודפים התלויים תחת הכותרת: "הבטחנו לספר..." ומגוללים תחתיהם סיפורי מופתים וישועות עצומות.

7. עדויות הניסים מרגשות:

* "סגולה שעובדת. הייתי אצל הצדיק וביקשתי מהקב"ה בקשה מסוימת. תודה לקל, בקשתי התקבלה במלואה".

* "התפללתי בקבר האדמו"ר הצדיק רבי גדליהו משה מזוועהיל בימים שני, חמישי, שני ונושעתי!".

* "באתי להתפלל על ציון קברו של הצדיק רבי גדליהו משה מזוועהיל בימים שני, חמישי ושני. ביקשתי רפואה שלמה לבני ובתודה והודיה לקדוש ברוך הוא ראינו ישועות גדולות".

* "גם אני נושעתי ברוך השם, הרגשתי קושי סביב נושא הפרנסה, יודעת שהשם ברך אותי בהרבה יכולות אבל תמיד משהו נתקע עשיתי את הסדרה ודברים נפתחו עבורי, הודו להשם כי טוב".

* "גם אנחנו נושענו בזכות תפילה על הציון".

* "התפללתי שני, חמישי ושני על הציון, וראיתי ניסים ברוך השם!".

* "גם אני נושעתי בע"ה. בתי היקרה הייתה בסכנה גדולה, וניצלה בזכות התפילה".

* "נושעתי. עשיתי את כל האמור לפני כשנה וביקשתי פרי בטן והיום אני חובקת בלי עין הרע בן מדהים בן 4 חודשים".

* "אני ניסיתי לחפש דירה לשכור בעיר גדולה ולא היו לי ערבים וללא תלושי משכורת, מצאתי דירה ולמרות שביקשו זאת הצלחתי לסגור חוזה ה' עזר".

* "התפללתי שני, חמישי, שני ונושעתי!! ממליצה בחום על סגולה זו. היה קשה להגיע למקום אבל שווה", ועוד רבים מספור.

המונים פוקדים את הציון  הקדוש בבית העלמין "גבעת רם – שייח באדר" לאורך כל השנה, ובפרט סביב יום ההילולא שחל בכ"ד בחשוון.

 

אז איך מבצעים את סגולת "שני-חמישי-שני"?

1. מגיעים 3 פעמים לקבר של הצדיק בירושלים. הקבר נמצא בגבעת רם - גן הוורדים - קריית הממשלה - ירושלים (צמוד לכנסת).

2. מתפללים ומבקשים מה' את הישועה בזכות הצדיק. אפשר לומר פרקי תהילים. ראוי לתת פרוטה לצדקה ולהדליק נר.

3. חוזרים על כך 3 פעמים, בימים: שני, חמישי ושני ברצף. יש להגיע לפני השקיעה. לחילופין, אפשר להגיע בימי ראשון בערב לאחר השקיעה, ובימי רביעי בערב לאחר השקיעה.

4. מבטיחים בפה מלא שכאשר תזכו לישועה, תבואו שוב כדי להודות לה'. כמובן לזכור לקיים את ההבטחה.

בשורות טובות וישועות גדולות בקרוב.

תגיות:האדמו"ר מזוועהילרבי גדליהו משה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה