חדשות בארץ

בפתח ישיבת הממשלה: דקת דומיה לזכר נרצחי הטבח בפיטסבורג

ראש הממשלה בנימין נתניהו קרא למדינות העולם להתאחד במאבק נגד האנטישמיות לסוגיה: "זה מתחיל עם היהודים אבל לעולם לא נגמר עם היהודים"

נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL, flash 90)נתניהו, תמונת ארכיון (צילום: Ohad Zwigenberg/POOL, flash 90)
אא

ישיבת הממשלה השבועית נפתחה הבוקר (ראשון) בדקת דומיה לזכר 11 הנרצחים בטבח שהתחולל אתמול בבית הכנסת בפיטסבורג, פנסילבניה.

בדברים שנשא לאחר מכן שלח ראש הממשלה בנימין נתניהו תנחומים, בשם הממשלה והעם בישראל, למשפחות הקורבנות, והביע תפילה להחלמתם המהירה של הפצועים.

"ישראל עומדת בחזית אחת עם הקהילה היהודית בפיטסבורג ועם קהילות הציבור היהודי בארצות הברית, וגם עם העם האמריקני – נגד אנטישמיות וגילויי הברבריות הזאת", אמר נתניהו והוסיף: "אני קורא לעולם כולו להתאחד במאבק באנטישמיות בכל מקום שהוא. אנחנו מתכוונים גם לארצות הברית, שזהו הפשע האנטישמי הקשה בתולדותיה, ואנחנו מתכוונים גם למערב אירופה ששם יש מאבק קשה נגד גילויי אנטישמיות חדשה, וכמובן יש גם האנטישמיות הישנה המוכרת, וגם זו שבאה מהאסלאם הרדיקלי. בכל החזיתות הללו אנחנו צריכים להתייצב ולהשיב מלחמה שערה נגד הקנאות הברוטלית הזאת. זה מתחיל עם היהודים אבל לעולם לא נגמר עם היהודים", הדגיש נתניהו.

11 יהודים נהרגו במסע הירי הרצחני אותו ביצע רוברט באוורס, גבר לבן בן 46. שישה בני אדם נוספים נפצעו, שניים מתוכם במצב אנוש.  על פי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, הרוצח פרץ לבית הכנסת "עץ חיים" כשהוא צועק "כל היהודים צריכים למות", ופתח באש לכל עבר. לאחר חילופי יריות עם שוטרים, במהלכם נפצע הרוצח, הוא התבצר בקומה השלישית של הבניין, ולבסוף נעצר. הרוצח הינו לאומן קיצוני ואנטישמי עם עבר של התבטאויות נגד יהודים. טרם צאתו למסע הטבח, הוא כתב בחשבון הטוויטר שלו נגד HIAS, ארגון יהודי-אמריקני המסייע לפליטים ומבקשי מקלט להיכנס לארצות הברית, והוסיף: "לא אכפת לי, אני נכנס".

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ גינה בחריפות את הטבח: "המעשה המרושע הזה של רצח המונים הוא רוע טהור שקשה לדמיין אותו. האומה שלנו והעולם המומים מצער. זה היה מעשה אנטישמי. לא היית חושב שזה אפשרי ביום זה ובעידן זה, אבל אנחנו לא לומדים מן העבר". טראמפ הוסיף כי "אנטישמיות ורדיפת יהודים הינם אחד המאפיינים המכוערים של ההיסטוריה האנושית. חובה לגנות את האנטישמיות ולהילחם בה בכל מקום בו היא מופיעה. אסור לגלות סובלנות כלפיה". מאוחר יותר הורה טראמפ על הורדת דגלי ארצות הברית לחצי התורן במוסדות הציבור ברחבי המדינה למשך שלושה ימים, לאות אבל.

מפקד ארגון זק"א בפיטסבורג, אליסר אדמון, שהגיע אתמול למקום הטבח, אמר: "אנחנו בהלם. זה אירוע טרור ראשון מסוגו באזור שלנו. המצב ישתנה עכשיו, אבל לא נישבר, אנחנו העם היהודי ואנחנו נמשיך לחיות". בראיון לגלי צה"ל הוסיף אדמון כי מדובר בטרגדיה גדולה: "הייתי בהרבה זירות, הזירה הזאת הזכירה לי את הפיגוע במרכז הרב ב- 2008, היורה רץ אחריהם לכל פינה".

משרד המשפטים בארצות הברית הגיש כבר אתמול כתב אישום נגד הרוצח. כתב האישום כולל עשרים ותשעה סעיפי אישום, ביניהם רצח, שימוש בנשק חם וביצוע פשע שנאה. שר המשפטים האמריקני, ג'ף סשנס, אמר כי האישומים יכולים להוביל להטלת גזר דין מוות על הרוצח.

תגיות:

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה