חדשות בארץ

הג’יהאד האסלאמי שיגר מטחי רקטות לעבר עוטף עזה, צה"ל תקף ברצועה

נתניהו חזר מביקור בעומאן, החמאס מציב אולטימטום לישראל, טבח בבית כנסת בפיטסבורג, וישראל עוברת הלילה לשעון חורף. כל מה שחשוב לדעת

אא

חיל האוויר תקף במהלך השבת עשרות יעדי טרור של החמאס והג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. התקיפה הנרחבת באה בעקבות שיגורם של 40 רקטות לפחות – במספר מטחים – מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף החל מאמש בשעה 22:00 ועד השעה עשר היום בבוקר. מערכת "כיפת ברזל" יירטה לפחות 17 רקטות. שתי רקטות נוספות נפלו בשטח הרצועה, והיתר נפלו בישראל, רובם בשטחים פתוחים. נזק נגרם באחד היישובים. לבית החולים החולים "ברזילי" באשקלון הגיעו שישה בני אדם, שנפצעו באורח קל מחבלות שספגו במהלך אזעקות "צבע אדום", וכן נפגע חרדה אחד. להרחבה לחץ כאן

הג'יהאד האסלאמי הודיע הבוקר על הסכמתו להפסקת אש עם ישראל, בעקבות מגעי תיווך של מצרים ושליח האו"ם לאזור, ניקולאי מלאדנוב.

עוד קודם ההסלמה הלילית אמש, תקפו מסוקי קרב וכלי טיס של צה"ל שלוש עמדות של החמאס בצפון רצועת עזה, וזאת בתגובה להפרות הסדר האלימות לאורך גדר המערכת, בהן השתתפו כ- 16,000 פלסטינים. המתפרעים השליכו בקבוקי תבערה, רימונים ומטעני חבלה, יידו אבנים והבעירו צמיגים. בשני אירועים שונים זיהו כוחות צה"ל חצייה של הגדר, כשהמחבלים שבים כעבור זמן קצר לשטח הרצועה. מעזה נמסר על חמישה הרוגים וכ- 170 פצועים.

בלוני תבערה אותרו היום סמוך למושב תרום שבמועצה האזורית מטה יהודה.

החמאס הציב אולטימטום חדש לישראל, לפיו עליה להעביר לידיו מדי חודש 15 מיליון דולר במזומן, ולא - הוא יסלים את ההתפרעויות על גדר המערכת. כך חשפה הערב דנה וייס מחברת החדשות. על פי הדיווח, מדובר בכסף קטארי שנועד לתשלום המשכורות ברצועת עזה. במסמך שהעביר מנהיג החמאס בעזה, יחיא סינוואר, לידי מצרים, הוא איים כי אם ישראל לא תעביר את הכסף עד יום חמישי הקרוב - החמאס יגביר את הפרות הסדר האלימות על הגדר. הדרישה להעברת הכסף במזומן נועדה לעקוף את מנגנון הפיקוח הישראלי על הכספים, אותם העבירה עד עתה הרשות הפלסטינית, ובכך לאפשר לחמאס לתעל את הכסף לפעולות טרור. בישראל שוקלים בשלב זה כיצד להגיב לדרישת החמאס.

שלושה לוחמי מג"ב נפצעו אמש בליל שבת באורח קל במהלך הפרת סדר אלימה באזור חרבת נעלין. במהלך האירוע, מאות מתפרעים יידו אבנים וירו זיקוקים לעבר כוחות הביטחון, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי חי.

ראש הממשלה בנימין אתמול ורעייתו חזרו אתמול (שישי) מביקור מדיני חשאי בעומאן. במהלך הביקור נפגש נתניהו עם שליט עומאן, הסולטן קאבוס בן סעיד. המשלחת שהצטרפה אל נתניהו כללה את ראש המוסד יוסי כהן, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל מאיר בן-שבת, מנכ"ל משרד החוץ יובל רותם, ראש הסגל יואב הורוביץ ומזכירו הצבאי של ראש הממשלה, תת-אלוף אבי בלוט. להרחבה לחץ כאן

דובר משרד החוץ של איראן, בהראם קאסמי, גינה את ביקורו של נתניהו בעומאן: "האומה הציונית מעוניינת ליצור פילוג בקרב המדיניות המוסלמיות, ומכסה על 70 שנה של גזל וטבח בתושבים הפלסטינים המדוכאים".

טבח בפיטסבורג: לפחות שמונה בני אדם נהרגו במסע ירי רצחני בבית כנסת בפיטסבורג, פנסילבניה. הרוצח פרץ לבית הכנסת כשהוא צועק "כל היהודים צריכים למות", ופתח באש לכל עבר. לאחר הירי הוא התבצר בקומה השלישית של בית הכנסת. בתום קרב יריות במהלכו נפצע הרוצח בידו, הוא הסגיר את עצמו למשטרה. הרוצח זוהה כרוברט באוורס, גבר לבן בן 46. בתקשורת האמריקנית מדווחים כי מדובר בלאומן קיצוני ואנטישמי. לפני שיצא למסע הטבח, הוא התבטא בחשבון הטוויטר שלו נגד ארגון יהודי המסייע לפליטים ומבקשי מקלט. בנוסף להרוגים, ישנם עוד שישה פצועים, ביניהם ארבעה שוטרים. מצבם של שניים מבין הפצועים אנוש.

בארצות הברית נעצר חשוד ראשון במעורבות בשליחת מעטפות הנפץ במהלך השבוע ל- 14 פוליטיקאים מהמפלגה הדמוקרטית ואנשים המזוהים עמה. העצור הוא סזר סיוק ג'וניור, תושב פלורידה בן 56, בעל עבר פלילי. ראש ה- FBI, כריסטופר ריי, מסר כי על חלק מחבילות הנפץ אותרו דגימות DNA וטביעות אצבעות של סיוק.

ישראל עוברת הלילה לשעון חורף. בשעה 02:00 בלילה יש להזיז את מחוגי השעון שעה אחת אחורה, לשעה 01:00. שעון הקיץ יחזור בעוד 152 ימים, בכ"ב אדר ב' (29 במרץ 2019).

תחזית מזג האוויר

מחר (ראשון) ישרור מזג אוויר בהיר ונאה. במהלך הבוקר ינשבו בהרי הצפון והמרכז רוחות מזרחיות חזקות. תחול עלייה קלה בטמפרטורות, והן יהיו רגילות לעונה.

ביום שני מזג האוויר יהיה נאה. במהלך הבוקר, ינשבו בהרי הצפון והמרכז רוחות מזרחיות חזקות. תחול עליה קלה נוספת בטמפרטורות.

ביום שלישי צפוי מזג אוויר נאה. במהלך הבוקר, ינשבו בהרי הצפון והמרכז רוחות מזרחיות חזקות. תחול עלייה קלה נוספת בטמפרטורות, והן יהיו גבוהות מעט מהרגיל בעונה.

תגיות:חמאסיחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה