חדשות יהדות

אושר: סמל כשרות אחיד לרבנויות המקומיות ברחבי הארץ

סמל הכשרות החדש אושר על ידי חברי מועצת הרבנות הראשית, שהתכנסו אתמול לישיבה חגיגית ראשונה בראשותו של נשיא המועצה, הראשון לציון הרב יצחק יוסף

סמל הכשרות החדש (קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)סמל הכשרות החדש (קרדיט: דוברות הרבנות הראשית)
אא

מועצת הרבנות הראשית אישרה אתמול (רביעי) את החלתו של סמל כשרות אחיד, בו ישתמשו כל הרבנויות המקומיות ברחבי הארץ.

סמל הכשרות החדש הוצג בישיבתה הראשונה של מועצת הרבנות הראשית החדשה, שהתקיימה לאחר טקס הצהרת אמונים של חברי המועצה בבית הנשיא בירושלים. הישיבה נערכה לראשונה בראשותו של הראשון לציון, הרב יצחק יוסף, שנכנס לתפקידו כנשיא מועצת הרבנות הראשית לאחר רוטציה עם הרב הראשי, הרב דוד לאו.

במהלך הדיון שררה הסכמה בין חברי מועצת הרבנות הראשית כי סמל הכשרות האחיד - עליו המליצה ועדת ההיגוי לכשרות - יהווה שיפור עבור צרכני הכשרות. במצב הדברים הנוכחי, הצרכנים נאלצים להכיר ולחפש על גבי המוצר את שמות הרבנויות המקומיות השונות, להתמודד עם מספר סמלים שונים לכל רבנות או לחפש את הכשרות של רבנויות מקומיות שאין להן סמל כשרות מוכר.

חברי מועצת הרבנות הראשית הכריעו על אימוצה של המלצת הוועדה. מעתה, על מוצרי המזון המיוצרים בארץ יופיע סמל כשרות אחיד ברור, שיכלול את המידע הרלבנטי על הרבנות המקומית, הרב המקומי נותן ההכשר ופרטים נוספים, ובכללם סוג המוצר – חלבי, בשרי או פרווה. הרבנים הוציאו הנחיה לרבנויות המקומיות לעשות שימוש בסמל החדש.

סמל הכשרות החדש עושה גם שימוש בסמל המדינה. לצורך כך הגיש מנכ"ל הרבנות בקשה לוועדה בראשות משרד הפנים. שר הפנים אריה דרעי נתן את אישורו. הרב יצחק יוסף הודה למנכ"ל הרבנות, ליועץ המשפטי של הרבנות ולדובר הרבנות על היוזמה.

בעקבות הערותיהם של חלק מהרבנים שהשתתפו בדיון, הוסכם כי במסגרת כשרות מהדרין של הרבנות המקומית ניתן יהיה להוסיף סמל כשרות נוסף המזוהה עם הרבנות המקומית.

חברי מועצת הרבנות הראשית בישיבתם אתמול (צילום: דוברות הרבנות הראשית)חברי מועצת הרבנות הראשית בישיבתם אתמול (צילום: דוברות הרבנות הראשית)

תגיות:כשרותמועצת הרבנות הראשית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה