סיפורים אישיים

שורד אסון מגדלי התאומים בסיפור אישי מעצים: "110 קומות קרסו מאחורינו"

בתוך עננת האבק והפיח שהסתירה מהם את פתח המילוט - אירע נס. "קרן אור חדרה מבעד לגרם המדרגות, והאור הזה עזר לנו להבחין במסלול היציאה": קפטן ג'יי גונאס, כבאי מתחנת הכיבוי של ניו יורק, משחזר את הנס האדיר שהיה לו באסון התאומים  

אא

זה קרה ב-2001. קפטן ג'יי ג'ונאס, כבאי מכוחות הכבאות וההצלה של ניו יורק, כבר צבר 22 שנות ותק כשנקרא לטפל בפצועי המגדל הצפוני, באסון התאומים. 

בבוקרו של אותו יום עוד הספיק לאכול ארוחת בוקר בנחת, והתכונן לחילוף משמרת של הצוות התורן - עם הצוות שלו. "פתאום שמענו קול רעש מחריד", הוא משחזר. "זה היה ב-8:46 בבוקר. שמענו את הרעש ואז הבנו שמטוס פגע בבנייני התאומים".

באותו רגע, העולם התפצל לשניים - מה שהיה לפני האסון, ומה שנותר לאחריו. "כשהגענו למקום ראינו שני חורים ענקיים שנפערו בצדי המגדל הצפוני, ואש גדולה עם עשן שחור יצאה מהם. זה היה מטורף לראות את זה, ובאותה נקודה - שום דבר לא הכין אותי למה שראיתי. גם לא 22 שנות ותק של טיפול באירועים גדולים ומשמעותיים", סיפר ג'ונאס. 

בזמן שסגן המפקד פיט היידן החל לחלק את הצוות לפי משימות, נשמע לפתע פיצוץ שני בעוצמות בל יתוארו. "לא ידענו מה זה, עד שמישהו רץ לעברנו ואמר שהמגדל השני נפגע גם כן, שהיה עוד מטוס. באותו רגע היה ברור לנו שלא מדובר בתאונה אלא בפיגוע". ג'ונאס, ביחד עם הצוות שלו, טיפס במעלה המדרגות של המגדל הצפוני, בקצב מטורף שאפשר עצירה רק אחרי עשר קומות בכל פעם, וגם אז רק כדי להסדיר נשימה וללגום מעט מים. 

קפטן ג'יי ג'ונאס (צילום: תחנת הכבאות וההצלה של ניו יורק)קפטן ג'יי ג'ונאס (צילום: תחנת הכבאות וההצלה של ניו יורק)

"כשהגענו לקומה 27 הרגשנו איך שהמגדל הדרומי קורס, והקומות נפלו אחת על השנייה. אז הבנתי שהגיע הזמן לצאת משם, כי אנחנו עלולים שלא לשרוד את היום הזה". כשאמר את זה, לא היה לג'ונאס מושג שמכל חברי הצוות שלו - הוא היחידי שישרוד את האסון הנוראי, ויצא מהמגדל הבוער בחיים. 

בשלב מסוים, כשסכנת חיים אמיתית ריחפה מעל ראשם, התחילו חברי הצוות לרוץ למטה עם פחד גדול בלבם: "חיכינו לבום גדול או לחתיכת בטון ענקית שתקרוס עלינו ותהרוג אותנו, אבל זה לא קרה", מספר ג'ונאס. מה שכן קרה הוא שהקומה הרביעית של הבניין הפכה פתאום לקומת קרקע, כשכל הקומות הראשונות פשוט נבלעו באדמה. 

ואז, בתוך עננת האבק והפיח שהסתירה מהם את פתח המילוט - אירע נס. "קרן אור חדרה מבעד לגרם המדרגות, והאור הזה עזר לנו להבחין במסלול היציאה", הוא משחזר בהתרגשות את הנס האדיר. "קשרנו את אחד הכבאים לחבל, ושלחנו אותו קדימה לכבאי אחר שראינו בהמשך האור. כשזה הצליח, חילצנו את עצמנו ואת כל מי שהיה בסביבה שלנו, והצלחנו לצאת משם בחיים - אבל לא לפני שראינו איך 110 קומות קורסות בזו אחר זו מאחורינו", סיכם.

תגיות:מגדלי התאומיםמדהיםהעצמה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה