חדשות בארץ

איילת שקד: מסע ההדתה של מרצ בתל אביב – שנאה לכל מה שיהודי ומסורתי

שרת המשפטים קיבלה הודעת בחירות של סיעת מרצ בתל אביב המאשימה אותה באופן אישי בקידום הדתה בעיר – והחזירה במתקפה: "קמפיין הפחדה שנועד לחרחר שנאה בין מגזרים"

תמונת אילוסטרציה (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)תמונת אילוסטרציה (צילום: יעקב נאומי, פלאש 90)
אא

מערכת הבחירות בתל אביב ממשיכה לספק כותרות: לאחר סרטון התעמולה האנטי-דתי של "יש עתיד", שזכה לתגובות נזעמות ברשת, גם סיעת מרצ מחפשת לקושש קולות בזירה המקומית של תל אביב באמצעות 'קמפיין הדתה'.

במסגרת מהלך זה, קיבלו תושבי העיר הודעה ממפלגת השמאל הקיצוני, המבקשת מהם לתמוך בה. בהודעה נכתב: "להדתה בתל אביב יש שם וקוראים לה איילת שקד ומפלגה שקוראים לה הבית היהודי. לאט לאט הם רוצים לשנות את פניה של תל אביב ולהפוך אותה לבית אל".

שרת המשפטים איילת שקד, המתגוררת בעיר, קיבלה אף היא את ההודעה, והחליטה שלא לשתוק על 'קמפיין ההדתה''. וכך כתבה היום (חמישי) בחשבון הפייסבוק שלה:

"טוב, אז מתברר שסיעת מרצ בתל אביב קצת בלחץ, הקמפיין אפעס לא ממריא, אז החברים שם עברו לקמפיין הפחדה: כעת הם טוענים שיש הדתה בתל אביב ושאני באופן אישי אחראית להדתה הזו. עוד מעט יגידו גם שהחרדים נוהרים לקלפיות...".

"הדתה בתל אביב? אתם רציניים?", המשיכה שקד בציניות, "מי בדיוק גרם לעיר הזו להתחרד – רון חולדאי? סגנו אסף זמיר? ומה כולל התהליך, דרישה לערוך מרתון נפרד? תגידו, אתם רציניים, או שיש פה איזו פרודיה היפסטרית שלא הבנתי?".

"העובדות על תל אביב הן כמובן הפוכות", המשיכה, "אבל למה לא לחרחר שנאה בין מגזרים, אם זה יכול להביא כמה קולות? ולמה לא להציג אותי כדמון, אם זה יעיר קצת את הפעילים הרדומים של מרצ?".

שקד עברה מכאן לתאר את הקשר ארוך השנים שלה ושל משפחתה לתל אביב, עיר שמאז ומעולם רחשה כבוד לדת ולמסורת: "נולדתי בתל אביב. רחובות העיר הזו הם נוף ילדותי. גדלתי בעיר הנפלאה הזו ואני מגדלת בה את ילדיי, בה גם גדלו הוריי. אינני שומרת מצוות אבל אני מכבדת את מי שכן. אני מחוברת למורשת היהודית של העם שלנו, וכאשר אומן מפורסם שגר בתל אביב סיפר לאחרונה כמה הצטער שבגן הילדים של אחד מילדיו הופסק טקס הדלקת נרות בשישי, בגלל ששני הורים אקטיביסטיים טענו שזה הדתה – הבנתי שאם יש בעיה בתל אביב, זו לא הדתה אלא שנאה כלפי כל מי שמייצג משהו יהודי ומסורתי. וכאשר חברה שלי סיפרה לי שמנהלת בית הספר החליטה לראשונה לא לקיים את טקס קבלת ספר התורה של כיתה ב' בבית הכנסת השכונתי, כפי שנהוג בעיר 100 שנה מאז הקמתה, הבנתי שקמפיין ההפחדה עבד, ואמרתי לה: תילחמי על האמת".

את הפוסט הביקורתי חתמה שקד בפנייה לסיעת מרצ בעיר: "חפשו פראיירית אחרת להרים על הגב שלה קמפיין נגטיבי ולעורר את הפעילים שלכם".

תגיות:איילת שקדתל אביבהדתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה