בין אדם לחברו

כיצד נגיע לרווחה כלכלית? קבלו את הנוסחה המנצחת

בורא עולם, בעל הכסף והזהב, מגלה לנו את הדרך להגיע לשפע כלכלי: הפרשת 10% מהרווח למען נזקקים ומטרות קדושות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השאלה המדוברת ביותר בעולם, היא שאלת 'כיצד נגיע לרווחה כלכלית'. אברכים לצד בעלי מלאכה, ראשי משפחות לצד עקרות בית, אנשי עסקים ומנהלי חברות – כולם מוגיעים את מוחם ומייגעים את מחשבתם בשאלה 'איך להגיע לרווחה כלכלית טובה ונוחה יותר, ואיך לשפר את המצב הכספי'. שאלה זו מקיפה את רוב בני האדם ברחבי העולם.

בשל כך, הלכה והתמלאה הזירה העסקית בחברות ייעוץ, באנליסטים ויועצי השקעות שבאים לשרת את אותו החלום: לשדרג את המעמד הכלכלי. להפוך את העסק לרווחי יותר, ואת בן האדם – לעשיר יותר. הכלים משתנים, העצות מגוונו, הפעולות דורשות מאמץ והשקעה, אך לדברי המומחים הן שיבטיחו את התגשמות החלום, את העושר הנשאף.

ולמרות כל המאמץ, ההשקעות, העצות וההמלצות – אין דרך להבטיח עושר ולהביא לרווחה כלכלית. הכלכלה מושפעת ממגוון גורמים בלתי תלויים, התחזיות לא תמיד מתממשות, השאיפות מתרסקות לא פעם אל סלעי המציאות, וגם עסקים שנראו מבטיחים והשקעות שהיו אמורות להניב רווחים נאים – מאכזבים מאוד לפעמים…

כיוון שרק מלך העולם, בעל הכסף והזהב, יכול להבטיח את העושר – והבטחתו תתקיים, יכול להבטיח כי נשפר את מצבנו הכספי – ואכן נזכה לכך.

בתורתו הקדושה חושף בורא עולם את סוד העושר ומעניק לנו את נוסחת הקסם, במילים: "עשר תעשר". ביארו חכמינו: "עשר בשביל שתתעשר".

הרי לנו הכלי הבטוח היחיד, נוסחת הקסם, החתומה בחותמו של מי שקובע באמת למי יגיע הכסף ולמי הזהב.

בורא עולם מבטיח בהתחייבות גמורה של מנהל העולם: תפריש מעשר. תפריש מעשר מתבואתך, תוריד מעשר מפירותיך, וכפי שהוסיפו חז"ל לפי רוב השיטות – תפריש עשרה אחוז מרווחיך, וזה מה שיבטיח את העושר.

עליו להבין כי  כשבורא עולם מעניק כסף לאדם יותר מהדרוש לו, הוא בעצם ממנה אותו לגזבר אישי שלו בעולם הזה, ומאמין בו כי יפריש חלק ניכר מהכנסותיו לטובת הזקוקים לכך, לטובת המטרות היקרות לבורא עולם, כמו עניים ונזקקים, לומדי תורה וארגוני חסד.

כאשר האדם מעניק חלק ניכר מהכנסותיו למען מטרותיו של בורא עולם מפריש מעשר כספים – הוא ממלא את תפקידו בנאמנות. בכך הוא מוכיח על עצמו שהוא גזבר נאמן המבצע את מלאכתו נאמנה, וכדאי לתת לו עוד ועוד, כי הוא יודע לעשות את העבודה כפי המצופה ממנו.

בהקדמה לספרו 'שערי יושר', כותב הרב שמעון שקופ את הדברים הללו: כשאדם נותן מעשר כספים, הוא מכריז שהוא יודע איך לנהוג נכון בכסף הניתן לו. ממילא, בורא עולם ייתן לו עוד כסף ועוד כסף, כי הוא מוצלח בשימושו בכסף, הוא מנווט את השימוש בו בצורה נבונה ואחראית.

לסיכום, הרווחת מאה שקל? – מקסים. אמנם היית רוצה להשתמש בכל המאה, אבל הרבה יותר כדאי לך לגשת לקופת הצדקה הקרובה, ולהניח בה מטבע של עשרה שקלים. אכן, עכשיו יישארו לך רק תשעים, אבל שים לב: מאה השקלים הבאים כבר בדרך אליך.

הרווחת עשרת אלפים שקל? נפלא. עכשיו, הדבר החכם ביותר עבורך לעשות הוא לתרום 1,000 שקל ולהעביר להחזקת לומדי תורה. נכון, 1,000 שקל זה הרבה כסף, ואתה עבדת עליהם, אבל אין יותר משתלם מזה: בדרך הזו תרוויח סכום כפול ומכופל.

זוהי נוסחת הקסם העתיקה, הוותיקה, המוצלחת והמבטיחה מכולם. למרות שיש איסור לבחון את בורא עולם ולנסותו ונצטוינו להאמין בו באמונה שלימה, אולם על הבטחת העושר בעקבות מעשרות, בורא עולם מעניק לנו את האפשרות במילות הפסוק: "ובחנוני נא בזאת אמר השם, אם לא אפתח לכם את ארובות השמים והריקותי לכם שפע עד בלי די". בורא עולם מתחייב על תוצאותיו המוצלחות של המהלך.

בזכות הענקת המעשר נפתחים שערי הברכה, העושר והרווחה. כאשר אנו נותינים מעשרות, כדאי להוסיף בקשה קטנה בלחישה, תפילה קצרה מעומק הלב: הלוואי שנזכה להפריש ולתת פעמים רבות. וכך יקרה, כפי שהובטחנו במפורש על ידי בורא עולם.

באדיבות אתר 'דרשו'.

תגיות:כסףרווחהמעשרות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה