חדשות בארץ

הרב דוד לאו ליאיר לפיד: גנה את סרטוני ההסתה האנטי-דתיים

בטקס הצהרת אמונים של חברי מועצת הרבנות בבית הנשיא בירושלים, מחה הרב הראשי על סרטוני ההסתה שיוצאים נגד כל דבר שבקדושה ועוברים ללא כל גינוי מצד חברי מפלגת "יש עתיד"

הרב לאו, היום בבית הנשיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הרב לאו, היום בבית הנשיא (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

בבית הנשיא בירושלים נערך הבוקר (רביעי) טקס הצהרת אמונים של חברי מועצת הרבנות הראשית בפני הנשיא ראובן ריבלין. בטקס השתתפו הרבנים הראשיים – הראשון לציון ונשיא מועצת הרבנות הראשית, הרב יצחק יוסף, ונשיא בית הדין הגדול, הרב דוד לאו; שר הפנים, אריה דרעי, רבנים ואישי ציבור נוספים.

בנאומו במהלך הטקס ניצל הרב לאו את ההזדמנות כדי למחות בכאב על גל סרטוני ההסתה האנטי-דתיים היוצאים נגד כל דבר שבקדושה, שלמרבה הצער גבר לאחרונה, לקראת הבחירות לרשויות המקומיות שיתקיימו בשבוע הבא. הסרטון המקומם האחרון ברשימה המתארכת הועלה לרשת בתחילת השבוע על ידי מפלגת "יש עתיד" בתל-אביב, והמוטיב המרכזי שלו הוא "תל אביב מתחרדת".

הרב לאו כיוון את ביקורתו כנגד מפלגת "יש עתיד" והעומד בראשה, חבר הכנסת יאיר לפיד. הוא פנה לנשיא ריבלין ואמר לו: "אני מבקש לנצל את הבמה המכובדת כאן, בבית שמסמל אחדות וחיבור של עם ישראל, ולבקש ממך להיות שותף איתי לקריאה של גינוי. לצערי, בשבועות האחרונים מסתובבים ברחבי הארץ ביטויי שנאה וסרטוני איבה".

"ואני לא מצליח להבין", המשיך הרב, "האם בעיני ראש הסיעה – האם זה העתיד שהוא רואה לעם ישראל, למדינת ישראל? נדמה לי שכאשר אחד מחברי הסיעה שלו, ראש עיר בישראל, רק נחשד במשהו, מיד נשלח אחר כבוד מהמפלגה. אני לא שומע את זה כאן.

יש שם בסיעה חברי כנסת שיודעים תמיד לומר לרבנים 'תהיו מקבלים, אהבת ישראל, תהיו מכילים'. האם הם מכילים את השנאה הזו? את האיבה הזו? האם הם מכילים את ההתנהגות הזו?".

הרב לאו הזכיר בהקשר זה את סבו המנוח, הרב יצחק ידידיה פרנקל זצ"ל, רבה של תל אביב – "דמות של מופת, של אהבת ישראל" – אשר נתקל בגילויי שנאה שכוונו כנגדו בשל היותו חרדי. הרב פרנקל אמר אז כי הוא "מאוד רוצה  לקוות שלא זה העתיד של מדינת ישראל".

בסיום נאומו פנה הרב לחברי מועצת הרבנות: "אני מתפלל ומאחל שתהיה לכולנו סייעתא דשמיא לכוון לאמיתה של תורה, לומר את המילים הנכונות ולקבל את ההחלטות הנכונות, אשר יקרבו בינינו לבין עצמנו ולבין אבינו שבשמים".

תגיות:הרב דוד לאוהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה