חדשות בארץ

אביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית

בנימוקיה למתן הפרס, כתב ועדת הפרס כי "בנאי הינו מפורצי הדרך הראשונים של המוסיקה היהודית שהגיעה למיינסטרים הישראלי"

אביתר בנאי (צילום: פלאש 90)אביתר בנאי (צילום: פלאש 90)
אא

הזמר והיוצר אביתר בנאי זכה בפרס מפעל חיים לתרבות יהודית-ישראלית המוענק מטעם משרד החינוך. שר החינוך נפתלי בנט התקשר אתמול לבנאי והודיע לו על ההחלטה.

ועדת הפרס החליטה להעניק את הפרס לבנאי בן ה- 45 על פועלו התרבותי העשיר כזמר וכיוצר. בנימוקיה למתן הפרס היא כתבה כי "בנאי הינו מפורצי הדרך הראשונים של המוסיקה היהודית שהגיעה למיינסטרים הישראלי". היא ציינה כי "אביתר הינו נצר למשפחת הבנאים, פייטנים וזמרים שהצליח בדרכו הייחודית והחדשנית לחזור לבית סבא ולפיוטים הנשכחים. החידוש הגדול ביצירותיו של אביתר בנאי הם שהוא מקורי וחסר שייכות לשום ז'אנר מוסיקלי ישראלי קיים".

עוד כתבה הוועדה בהחלטתה: ״אביתר בנאי אינו רק אמן, הוא איש רוח. הוא צייר המצייר בצלילים, שלוקח את המאזין למקומות רחוקים, משונים, אל מרתפי הנפש, וגורם לנו לחלץ מתוכם צעקה, דמעה, צחוק, תנועה, חיים״.

השר בנט אמר: "אביתר בנאי הוא נשמה גדולה ויוצר נפלא. התרגשתי לבשר לו על הענקת פרס מפעל חיים כהוקרה לאמנות המצוינת שהוא יוצר. אביתר הוא אחד היוצרים המשמעותיים והמשפיעים בתרבות הישראלית בשנים האחרונות, ומהווה חלק מרכזי מפסקול המוזיקה היהודית והישראלית כאחד. שיריו משלבים בין זיקה לטקסטים יהודיים לבין שפה ישראלית עכשווית, מחברים בין קהלים שונים ופונים לדתיים וחילונים, צעירים ומבוגרים כאחד".

תגיות:אביתר בנאינפתלי בנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה