הפלה

רחל פסטג: "כשחברתי התקשרה אליי כולה מתייפחת, הייתי בטוחה שארע אסון"

מה עובר על אישה שבעיצומו של תהליך גירושין, מגלה שהיא עומדת להביא חיים חדשים לעולם? רחל פסטג בסיפור מרגש על חברתה: "אי אפשר להאמין שהתינוקת הייתה עלולה שלא להיות אתנו"

אא

את שיחת הטלפון הזו לא תשכח רחל פסטג, מגישת התכניות ברדיו קול חי, לעולם: חברתה הטובה שירדה לחו"ל לפני מספר שנים, יצרה איתה קשר, כולה מתייפחת.

"האמת היא שבתחילה הייתי בטוחה שהתרחש אסון", משחזרת רחל את אותה השיחה, "היא נשמעה כל כך נסערת. עברו כמה דקות עד שהצלחתי להבין ממנה את הסיפור בשלמותו – כמו שידעתי, היא נמצאת בימים אלו בהליכי גירושין מבעלה. זה לא היה חדש עבורי, כי דובר על זה כבר זמן רב, אבל מה שכן התחדש הוא שדווקא בימים כה טעונים, התברר לה שהיא בתחילתו של היריון. חברתי בכתה ובכתה ללא יכולת להפסיק. היא אמרה לי שבעלה טוען שהיא חייבת להפסיק את ההיריון הזה. אין שום אפשרות להמשיך כך במצב בו הם נתונים, אבל לה זה קשה כל כך. 'קבעתי כבר תור בבית החולים', היא אמרה לי, 'אבל אני מרגישה שאני לא מסוגלת ללכת'".

 

מוכנה לעשות הכל

רחל מציינת שהיא שמעה את הדברים, אך הרגישה אוזלת יד. "למרות שמדובר בחברה ממש קרובה שאני מוכנה לעשות למענה הכל, לא היה לי הרבה איך לעזור לה", היא מסבירה, "קודם כל בשל המרחק שמפריד בינינו. היא מתגוררת בחו"ל והפער הוא כל כך גדול. בנוסף, חברתי לצערי אינה שומרת מצוות ולא מגדירה את עצמה כדתית, לכן כל הסבר שניסיתי להשמיע באוזניה על האיסור החמור בהפסקת חייו של העובר, פשוט לא התקבל".

מאז אותו יום התנהלה ביניהן שיחת טלפון בערך אחת ליומיים. "בכל פעם מחדש ניסיתי להביא הסברים נוספים, הסברתי לה שזו המתנה הגדולה ביותר שהיא יכולה לתת לבן הגדול שלה. לחצתי גם על הנקודה שהיא כבר לא צעירה ומי יודע מתי תהיה לה הזדמנות להביא ילד נוסף? ניסיתי ממש מכל הכיוונים, תמיד היה נראה שהיא שומעת, אולי גם מקבלת, אבל בשיחה הבאה כבר הייתה מעלה שוב את הטענות על כך שהיא לא מסוגלת ושזה לא זמן מתאים עבורה.

"פחדתי מאוד שיגיע רגע בו היא לא תהיה מסוגלת לשרוד עוד עם הלבטים ותפסיק את ההיריון", מציינת רחל, "זה הוביל לכך שיצרתי קשר עם קלינה, ממחלקת 'אמא' של הידברות. על קלינה שמעתי דרך המזכירה של הרבנית ימימה. הרבנית מתראיינת אצלי בקביעות בתכנית שאני מעבירה ברדיו קול חי, וכשסיפרתי לה על חברתי היא המליצה לי מיד לפנות להידברות.

"כששוחחתי עם קלינה אמרתי לה שניסיתי לעשות הכל, חוץ מאשר לנסוע לחו"ל ולהחזיק את חברתי בכוח. ממש בכיתי כששאלתי אותה: 'מה עוד אני יכולה לעשות?' קלינה הצליחה להפתיע אותי כשהבינה מיד את הסיפור לעומקו ונתנה לי עצות ברורות מאוד – מה לומר ומה לא לומר. היא גם ביררה באופן אנושי ומתחשב מאוד מה מצבה הפיזי של חברתי, וכששמעה על כך שהיא סובלת מבחילות קשות, היא סידרה מיד שישלחו לה ארוחות טובות ומזינות הביתה. היא גם עזרה מהרבה בחינות טכניות שאני בכלל לא יכולתי להעלות על דעתי, כי הרי איני גרה שם, אבל לה היו אנשים טובים גם בקצה של העולם. אפילו עורך דין היא העמידה לשירותנו, למרות שבסופו של דבר לא נזקקנו לשירותיו. בנוסף, היא פשוט הייתה שם תמיד, למילה טובה, לחיזוק, היא כל הזמן נתנה גם לי וגם לחברתי להרגיש שהיא נמצאת שם בשבילנו ומוכנה לעשות הכל למען המטרה העליונה - שהתינוקת תישאר בחיים".

 

חיים חדשים בעולם

לפני מספר חודשים החליטה רחל שהיא טסה לחו"ל, כדי להיות עם חברתה בלידה. "ידעתי שהלידה יכולה להתרחש בכל יום, והזמנתי כרטיס. כמובן שלקחתי בחשבון שאני עלולה גם להפסיד את הלידה, כי הרי זה יכול לקרות לפני שאגיע וגם לאחר שאחזור, אבל אמרתי להקב"ה: 'אני עושה את ההשתדלות שלי, קובעת טיסה ומזמינה כרטיס, בבקשה תעשה אתה את שלך. בסופו של דבר הטיימינג היה מטורף, כי יום למחרת הגעתי לחו"ל, הגיעה חברתי לבית החולים וילדה בשעה טובה ומוצלחת את בתה".

על הלידה מספרת רחל: "היא הייתה מרגשת כל כך. ברגע שהתינוקת הגיחה לעולם חברתי התאהבה בה מיד והיא אמרה לי: 'תראי איזו תינוקת מהמת ויפהפייה, אף פעם לא ראיתי כזו תינוקת'. היא ממש חיזקה אצלי את המשפט שהשמיעו לי לאורך כל הדרך במחלקת אמא: 'אחרי שהתינוק נולד אף אחד לא מצטער על כך'.  בעלה של  חברתי הגיע איתה ללידה, שזה דבר שממש לא היה מובן מאליו. הוא בכה מהתרגשות, גם לאחר הלידה הוא תמך בה מאוד והקשר ביניהם התחזק. אינני יודעת מה יהיה עם הקשר ביניהם בהמשך, אבל דבר אחד ברור – הלידה של התינוקת רק קירבה וחיברה. גם חברתי מאושרת בכך שהיא השאירה את התינוקת. היא לא גומרת לשלוח לי תמונות והודעות עד כמה שהיא אוהבת את הילדה ומאושרת בכך שהיא הגיעה לעולם".

 

שוקלת הפלה ?  מכיר/ה מישהי שנמצאת על פרשת דרכים?

אמא יקרה, אנחנו כאן, במחלקת אמ"א של הידברות, כדי לעזור לך. העניקי לילדך הזדמנות נוספת, אל תתני לו לסיים את חייו. לפרטים ויצירת קשר, חינם ללא תשלום:

לפניות אל מחלקת אמ"א – סיוע, ייעוץ והכוונה חינם לנשים למניעת הפסקות הריון והפלה: טל' 073-2221333, נייד 052-9551591. מייל kalina@htv.co.il

 

 

 

תגיות:הריון ולידהרחל פסטגהפלה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה