חדשות בעולם

טראמפ למקרון: אני יכול להיות קשוח עם נתניהו

בפגישה שקיים בחודש ספטמבר בניו יורק עם נשיא צרפת עמנואל מקרון, אמר נשיא ארצות הברית טראמפ כי יהיה מוכן ללחוץ על נתניהו כדי שיסכים לקבל את תוכנית השלום האמריקנית האמורה להתפרסם בקרוב

"יכול להיות קשוח": טראמפ ונתניהו בניו יורק, 26 בספטמבר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)"יכול להיות קשוח": טראמפ ונתניהו בניו יורק, 26 בספטמבר (צילום: אבי אוחיון, לע"מ)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ אמר לנשיא צרפת עמנואל מקרון כי הוא יהיה מוכן להפעיל לחץ על ראש הממשלה בנימין נתניהו כדי לשכנעו לקבל את "עסקת המאה" – תוכנית השלום האמריקנית הצפויה להתפרסם בקרוב. כך דיווח אמש (שני) ברק רביד בחדשות עשר.

על פי הידיעה - המסתמכת על ארבעה גורמים דיפלומטיים מערביים - טראמפ אמר את הדברים לעמיתו הצרפתי ב- 24 בספטמבר, בפגישתם בניו יורק בשולי מושב העצרת הכללית של האו"ם. מקרון צוטט כמי שאמר לטראמפ: "הרושם שלי הוא שנתניהו לא רוצה באמת להתקדם בתהליך השלום, מפני שהוא אוהב את הסטטוס קוו". טראמפ השיב כי הוא "קרוב מאוד להגיע לאותה מסקנה".

טראמפ הוסיף כי הקשיחות שהפגין עד כה כלפי יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן – ורק כלפיו – נובעת מהעובדה ש"הפלסטינים לא הסכימו לדבר איתנו, וזה לא מקובל". הוא הדגיש כי הוא נתן "הרבה" לנתניהו: "העברתי את השגרירות לירושלים, וכל שנה אנחנו נותנים להם 5 מיליארד דולר. אתה יודע, עמנואל, אני יכול להיות קשוח עם ביבי כמו שהייתי קשוח עם הפלסטינים".

יצוין, כי יומיים לאחר השיחה עם מקרון נפגש טראמפ עם נתניהו בבניין האו"ם בניו יורק. במהלך מסיבת העיתונאים שקיימו שני האישים, אמר הנשיא האמריקני כי יתמוך בכל הסכם שיהיה מקובל על ישראל והפלסטינים: "אני רוצה להשיג דיל. כל חיי שמעתי שזה הדיל הכי קשה ואני חושב שנעשה אותו". טראמפ ציין כי נשאל על ידי אחד הכתבים מה הפתרון הרצוי מבחינתו – מדינה אחת או שתי מדינות: "אמרתי שאני חושב ששתי המדינות זה מה שיקרה. במובנים מסוימים זה קשה יותר כי זאת עסקת נדל"ן. זו עסקה קשה יותר. אבל מבחינה אחרת, זה עובד טוב יותר כי כך האנשים שולטים על עצמם. אז שאלו אותי, ואמרתי שנלך בדרך של שתי מדינות ואני שמח שזה נאמר". הנשיא האמריקני הוסיף כי לדעתו "רוב האנשים בישראל מסכימים עימו, אם כי לא יגידו זאת: "בשורה התחתונה, אם הישראלים והפלסטינים ירצו מדינה אחת – זה בסדר מצדי, ואם הם ירצו שתי מדינות – זה בסדר מצדי. אני אהיה מרוצה עם מה שהם יהיו מרוצים איתו, אני רק המתווך. אני רוצה שתהיה עסקה כדי אנשים לא ייהרגו יותר".

תגיות:דונלד טראמפעמנואל מקרון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה