חדשות בארץ

סגן נשיא סין הגיע לביקור בישראל

וואנג צ'י-שאן נפגש אמש עם ראש הממשלה נתניהו במעון ראש הממשלה בירושלים. מוקדם יותר הגיע האורח הסיני לביקור בכותל המערבי, במהלכו הביע הערכה לעם היהודי ולערכיו

(צילום: קובי גדעון, לע"מ)(צילום: קובי גדעון, לע"מ)
אא

סגן נשיא סין, וואנג צ'י-שאן, הגיע אתמול (שני) לביקור רשמי בישראל בראש משלחת הכוללת שרים וסגני שרים מכ- 13 משרדי ממשלה סיניים, וכן אנשי עסקים מסין. זהו ביקורה של האישיות הבכירה ביותר שמגיעה מסין לארץ ב- 18 השנים האחרונות, מאז ביקורו של נשיא סין בישראל בשנת 2000. וואנג צ'י-שאן ישתתף בוועידת ראש הממשלה לחדשנות ובטקס חנוכת מרכז פרס לשלום ולחדשנות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו קיבלו את פניו של סגן הנשיא הסיני בשעות הערב במעון ראש הממשלה בירושלים. בדברי הברכה לאורחו אמר נתניהו כי הביקור מהווה "סימן לידידות המתפתחת" בין שתי המדינות: "העובדה שסגן נשיא סין הגיע לישראל ונענה להזמנתי להשתתף בוועידת ראש הממשלה לחדשנות, היא מחמאה גדולה מאוד לישראל, שמשקפת את היחסים המתפתחים בין סין לישראל, ואני מצפה לשיחות בינינו". לאחר מכן קיימו השניים פגישת עבודה במסגרת ארוחת ערב יחד עם הפמליות.

נתניהו וסגן נשיא סין יעמדו בראש המפגש הרביעי של ועדת החדשנות ישראל-סין בפורמט בין-ממשלתי G2G, שיתקיים מחר במשרד החוץ. במהלך המפגש ייחתמו שמונה הסכמים משותפים בתחומי מדע וטכנולוגיה, מדעי החיים, חדשנות, בריאות דיגיטלית וחקלאות. בנוסף, יחתמו השניים על התוכנית התלת-שנתית החדשה של הוועדה. ועדת החדשנות מתכנסת אחת לשנה לסירוגין בירושלים ובבייג'ינג ומקדמת שיתופי פעולה בין גורמי הממשל משתי המדינות, פרויקטים משותפים המשלבים סקטור פרטי, מחקרים משותפים במדע ותעשייה, הענקת מלגות לימוד לסטודנטים משתי המדינות ועוד.

וואנג צ'י-שאן נחשב למקורבו של נשיא סין, שי ג'ינפינג. הוא מונה לסגנו בחודש מרץ האחרון, לאחר כשש שנים בהן ניהל מטעמו את המאבק בשחיתות בסין. הוא מחזיק בידיו סמכויות נרחבות בתחום מדיניות החוץ הסינית, בפרט בכל הנוגע ליחסים עם ארצות הברית.

עם נחיתתו בארץ, נסע סגן נשיא סין לביקור בכותל המערבי. במהלך שהותו במקום הביע וואנג צ'י-שאן הערכה לעם היהודי ולערכיו. הוא סיפר כי הוא קורא רבות על ההיסטוריה היהודית, וכי הוא שמח 'לגעת בהיסטוריה' ליד האבנים העתיקות של הכותל. מנכ"ל הקרן למורשת הכותל, מרדכי אליאב, הסביר לאורח אודות עברו של העם היהודי ועל הקשר העמוק שלו למקום, תוך הסתייעות בדגם שהוצב במיוחד לשם כך ברחבת הכותל. לאחר מכן נשא סגן הנשיא הסיני תפילה אישית יחד עם רב הכותל המערבי, הרב שמואל רבינוביץ', ושם פתק בין אבני הכותל.

(קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי)(קרדיט: הקרן למורשת הכותל המערבי)

תגיות:סין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה