חדשות בארץ

צפו: צה"ל תקף חוליית מחבלים שהתכוננה לשגר רקטות לעבר ישראל

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, דחה את טענת החמאס כי לא ביצע את ירי הרקטות הלילה לעבר ישראל: "רקטות מהסוג שנורה הלילה יש רק לשני ארגונים ברצועה - חמאס והג'יהאד האסלאמי. האחריות על מה שקורה ברצועה מוטלת על חמאס"

הבית שנפגע בבאר שבע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)הבית שנפגע בבאר שבע (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אא

דובר צה"ל פרסם הבוקר (רביעי) תיעוד של תקיפת חוליית מחבלים, שהתכוננה לבצע ירי רקטי לעבר ישראל. בסרטון ניתן לראות את הכנת כן השיגור לפעולה, טעינת הפגזים ולבסוף את הסיכול הממוקד נגד החוליה, שבוצע באמצעות כלי טיס של חיל האוויר. במהלך האירוע הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון.

תיעוד תקיפת החוליה (צילום: דובר צה"ל)

תקיפת חוליית המחבלים באה לאחר ההסלמה הלילה, במהלכה נורו מרצועת עזה שתי רקטות לעבר שטח ישראל. רקטה אחת נפלה בבאר שבע ופגעה פגיעה ישירה בבית בעיר, והשנייה נפלה בים באזור גוש דן, מול אחד מחופי הערים הגדולות בארץ. צה"ל הגיב בשעות הבוקר המוקדמות בתקיפתם של יעדי חמאס ברצועה. מצה"ל נמסר כי הותקפו יותר מ- 20 מטרות, ביניהן מנהרת טרור התקפית באזור ח'אן יונס שחדרה לתוך שטח ישראל והייתה מזה זמן תחת מעקב, פיר עורפי של המנהרה, פיר של מנהרת טרור ימית במרחב החוף בח'אן יונס ומתחמים לחפירת מנהרות טרור התקפיות בזיתון ובח'אן יונס. מטרות נוספות שנכללו בתקיפות היו מפעל לייצור רכיבים ולוחות בטון לבניית מנהרות, מתחמים צבאיים ואתרים לייצור אמצעי לחימה ורקטות.

דובר צה"ל, תת-אלוף רונן מנליס, הטיל הבוקר את האחריות לירי הרקטות על החמאס: "רקטות מהסוג שנורה הלילה יש רק לשני ארגונים ברצועה - חמאס והג'יהאד האסלאמי", אמר מנליס. "חמאס מוכרח להבין שהאחריות על מה שקרה הלילה ברצועה, ומה שקורה בה, מוטלת עליו, ואין יכולת או צורך להטיל זאת על גורמים אחרים". דובר צה"ל הוסיף כי "חמאס מייצר אווירה מאפשרת של טרור ואלימות, במסגרתה נזרקים מידי שבוע רימונים ומטענים ומתקיימות הפרות סדר המוניות לאורך הגדר. זו אווירה שלא ניתן להשלים איתה ולקבל אותה. למרות המאמצים הבינלאומיים לשפר את איכות החיים ברצועה, חמאס בוחר בדרך הטרור על פני טובת תושבי רצועת עזה".

דבריו של מנליס באו בתגובה להודעה שהוציא מוקדם יותר חדר הפיקוד המשותף לזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועה - הכולל את החמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים קטנים נוספים. בהודעה, שהתנערה מירי הרקטות, נאמר כי הארגונים "מברכים על המאמצים המצרי להשיג את דרישות עמנו" וכי הם מתנגדים לכל "הנסיונות חסרי האחריות" לפגוע במאמצים אלו, ובכללם ירי הרקטות הלילה.

בעקבות ההסלמה, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את מעברי ארז וכרם שלום, וכן לצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 3 מיילים ימיים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ששהה בכנס צבאות בארצות הברית, קיצר את ביקורו, והוא עושה כעת את דרכו בטיסה לישראל, שתנחת בשעות הערב. 

בדומה לסבבי הסלמה קודמים, גורמים פלסטיניים מדווחים הבוקר כי מצרים פועלת לתווך בין ישראל והחמאס כדי למנוע הידרדרות. את המגעים מנהלת משלחת של המודיעין המצרי, שהגיעה אתמול לעזה לצורך התנעתו מחדש של המשא ומתן להסדרה בין הצדדים.

תגיות:רקטותצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה