חדשות בארץ

שתי רקטות נפלו בבאר שבע ומול חופי גוש דן, צה"ל תקף ברצועה

ארגוני הטרור ברצועת עזה הוציאו הודעת התנערות משותפת מירי הרקטות לעבר ישראל. שר הביטחון אביגדור ליברמן הורה לסגור את מעברי ארז וכרם שלום. הרמטכ"ל גדי איזנקוט הקדים את שובו מארצות הברית

הבית שנפגע בבאר (צילום: יונתן זינלד, פלאש 90)הבית שנפגע בבאר (צילום: יונתן זינלד, פלאש 90)
אא

הסלמה משמעותית: שתי רקטות שוגרו הלילה (רביעי), בסביבות השעה 3:40, מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. רקטה אחת נפלה בבאר שבע ופגעה פגיעה ישירה בבית בעיר, והשנייה נפלה בים באזור גוש דן, מול אחד מחופי הערים הגדולות בארץ.

מבדיקת הרקטה שנפלה בבאר שבע עולה כי מדובר ברקטת גראד משופרת שכללה כמות גדולה של חומר נפץ, לפי ההערכות מדובר בכ- 20 ק"ג. לבית בו פגעה הרקטה נגרם נזק כבד – קומתו העליונה התמוטטה, וקיים חשש לקריסתו המוחלטת. נזק נגרם גם לבתים סמוכים. אישה בת 39, שישנה בקומה התחתונה של הבית, הספיקה בתוך פחות מדקה מרגע שנשמעה האזעקה להוריד את שלושת ילדיה, שישנו בקומה העליונה, אל המרחב המוגן. בכך ניצלו חייהם.

חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ל- 9 בני אדם: לדיירי הבית – האישה והילדים בגילאים 9, 10 ו- 12 – שלקו בחרדה; לשני אזרחים שמתגוררים בסמוך; לגבר כבן 40 ואישה כבת 50 שנפצעו באופן קל בעת שרצו למרחב מוגן; ולנפגעת חרדה נוספת כבת 20.

צה"ל הגיב בשעות הבוקר המוקדמות בתקיפתם של יעדי חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי הותקפו יותר מ- 20 מטרות, ביניהן מנהרה התקפית בדרום הרצועה, פיר של מנהרת טרור ימית, וכן אתרי ייצור אמל"ח ומתחמים צבאיים. עוד נאמר בהודעה, כי הרקטות שנורו הלילה לבאר שבע ולגוש דן נמצאות אך ורק ברשותם של שני ארגונים - החמאס והג’יהאד האסלאמי - וכי האחריות המלאה לירי מוטלת על החמאס.

בנוסף לתקיפות הללו, בסביבות השעה 8:35 תקף כלי טיס של צה"ל חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה במהלך ניסיון לביצוע ירי רקטי לעבר שטח ישראל. במהלך האירוע הופעלה אזעקת צבע אדום במועצה האזורית חוף אשקלון.

תיעוד תקיפת החוליה (צילום: דובר צה"ל)

על פי דיווחים ברצועה, כתוצאה מתקיפות צה"ל ישנו הרוג פלסטיני אחד ושלושה פצועים באורח בינוני.

בעקבות ההסלמה, הורה שר הביטחון אביגדור ליברמן לסגור את מעברי ארז וכרם שלום, וכן לצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה ל- 3 מיילים ימיים. הרמטכ"ל גדי איזנקוט, ששהה בכנס צבאות בארצות הברית, הקדים את שובו לארץ.

בסיומה של הערכת מצב, הודיע ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ', כי מוסדות החינוך בעיר לא ייפתחו היום ללימודים. גם ביישוב הסמוך עומר לא ילמדו היום. פיקוד העורף הודיע על ביטול הלימודים בעוטף עזה ובעיר שדרות.

השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, אמר הבוקר כי "תם הזמן של נסיונות ההסדרה" וכי הגיע הזמן להחריף ולהעצים את רף התגובה נגד החמאס. בראיון לגלי צה"ל אמר ארדן כי החמאס נושא באחריות למתרחש ברצועה והוא הכתובת היחידה לתגובה: "הגענו לשלב שבו חייבים לחזור ולחדש את האיום האישי על ראשי החמאס, כדי שיבינו שיש מחיר. ברגע שחמאס מאפשר הידרדרות כה חמורה, אין ברירה אלא לעלות שלב בדרגת החומרה של התגובה".

שר האנרגיה יובל שטייניץ, לעומת זאת, טען הבוקר כי מהלכי ההסדרה עם החמאס טרם מוצו. בראיון לרשת ב' אמר השר כי יש להגיב בעוצמה ובתקיפות על שיגור הרקטה לבאר שבע, אבל אין להיגרר למערכה כוללת בעזה כפי ששואף לכך יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

ראש עיריית באר שבע, רוביק דנילוביץ', אמר בראיון לרשת ב' כי מדובר במציאות "בלתי נסבלת": "מה שקורה בעוטף עזה כבר חודשים רבים זו מציאות בלתי אפשרית. מדינה ריבונית לא יכולה להרשות לעצמה שזו תהיה השגרה שלה. מדינת ישראל תצטרך לתת פתרונות".

שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, פנה הבוקר לנשיא מועצת הביטחון של האו״ם בדרישה לגנות את ירי הרקטות מרצועת עזה לעבר דרום הארץ: "ישראל קיבלה תזכורת נוספת לטרור של ארגון החמאס שירה רקטות לעבר בתי מגורים בדרום הארץ", כתב דנון לנשיא המועצה. "מדובר במחבלים נפשעים, שגרמו לילדים קטנים לרוץ ממיטתם לעבר מרחב מוגן באמצע הלילה עד שלקו בהתקף חרדה מול המראות של ההרס והחורבן".

ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני, שהייתה אמורה להתכנס הבוקר, נדחתה. ראש הממשלה בנימין נתניהו קיים בשעות האחרונות התייעצויות בטחוניות. הוא יקיים בשעות הבוקר הערכת מצב ביטחונית בהשתתפות שר הביטחון, סגן הרמטכ"ל, ראש המל"ל, ראש השב"כ ובכירי מערכת הביטחון.

בדומה לסבבי הסלמה קודמים, גורמים פלסטיניים מדווחים הבוקר כי מצרים פועלת לתווך בין ישראל והחמאס כדי למנוע הידרדרות. את המגעים מנהלת משלחת של המודיעין המצרי, שהגיעה אתמול לעזה לצורך התנעתו מחדש של המשא ומתן להסדרה בין הצדדים. החמאס, מצידו, התנער הבוקר מירי הרקטות לעבר ישראל. חדר הפיקוד המשותף לזרועות הצבאיות של ארגוני הטרור ברצועה - הכולל את החמאס, הג'יהאד האסלאמי וארגונים קטנים נוספים - הוציא הודעה, לפיה הארגונים "מברכים על המאמצים המצרי להשיג את דרישות עמנו" וכי הם מתנגדים לכל "הנסיונות חסרי האחריות" לפגוע במאמצים אלו, ובכללם ירי הרקטות הלילה.

(עודכן: 10:24)

תגיות:רצועת עזהבאר שבע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה