חדשות יהדות

מחקר אמריקני חדש: הנחת תפילין מסייעת לבריאות הלב

ממחקר, שנערך באוניברסיטת סינסינטי, עולה כי הידוק רצועת התפילין על הזרוע משפר את זרימת הדם ומקנה הגנה משמעותית מפני התקפי לב חמורים בעתיד

(צילום: David Cohen/Flash90)(צילום: David Cohen/Flash90)
אא

האתר הרפואי "מדיקל אקספרס" מדווח על נתוניו של מחקר חדש, מהם עולה כי להנחת תפילין ישנם יתרונות רפואיים לא מבוטלים בהגנה מפני התקפי לב עתידיים.

המחקר - שפורסם בכתב העת American Journal of Physiology-Heart and Circulatory Physiology - נערך על ידי חוקרים בקולג' לרפואה של אוניברסיטת סינסינטי שבאוהיו, ארצות הברית. במחקר השתתפו 20 גברים יהודים תושבי סינסינטי בגילאי 40-18, שמצבם הבריאותי טוב בדרך כלל. 9 מתוך 20 המשתתפים מניחים תפילין מדי יום, והשאר אינם מניחים תפילין. מדי בוקר, לפני הנחת התפילין, ניטרו החוקרים מידע בסיסי אודות המשתתפים – מדדו את סימניהם החיוניים, לקחו מהם בדיקת דם, וכן מדדו את זרימת הדם ביד שעליה הם אינם מניחים תפילין. לאחר חצי שעה של תפילה עם תפילין עליהם, בדק צוות המחקר נתונים נוספים.

לדברי פרופ' ג'ק רובינשטיין, שעמד בראש צוות החוקרים, "התפילין מונחות על הזרוע הלא דומיננטית. הן נקשרות בצורה די הדוקה, בצורה שאינה מונעת את זרימת הדם, למשך כ- 30 דקות רצופות. המתפללים יושבים ועומדים, כך שלעיתים קרובות אתה צריך להדק מחדש את הרצועה סביב הזרוע שלך". הוא מסביר, כי הידוק הרצועה יוצר לא אחת אי נוחות, ותחושת כאב זו היא זו שדווקא מקנה הגנה משמעותית מפני התקפי לב חמורים בעתיד: "מצאנו כי אצל אנשים שהניחו תפילין – בטווח הקצר או בטווח הארוך – נמדדה השפעה חיובית על זרימת הדם שלהם", מה שהוביל לתוצאות טובות יותר בהתמודדות עם מחלת לב.

מהמחקר עולה עוד, כי אצל כל המשתתפים חל שיפור בזרימת הדם לאחר שהניחו תפילין פעם אחת בלבד במהלך המחקר, אך זרימת הדם הייתה טובה יותר בקרב אלו שמניחים תפילין בקביעות: "תפילין יכולים, למעשה, לספק הגנה מפני התקפי לב חמורים מכיוון שמניחים אותם כמעט מדי יום".

פרופ' רובינשטיין מוסיף, כי מחקרים שנערכו מחוץ לישראל מלמדים כי לגברים אורתודוקסים סיכוי נמוך יותר למות ממחלת לב לעומת גברים לא-אורתודוקסים. בקרב נשים אורתודוקסיות – שאינן מניחות תפילין, כידוע – לא נמצאה הגנה זו.

תגיות:מחלת לבתפילין

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה