השבת שלי

מתכונים שונים בכל פעם, אבל תמיד ללא גלוטן: השבת של אבישג רווה

איך מתכוננים אצלכם לשבת, מה התפריט השבתי, ואיך נראה שולחן השבת שלכם? הידברות מזמינה אתכם לספר לנו על השבת שלכם. והפעם אבישג רווה, רגישה לגלוטן, מספרת על השבת שלה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מהי שבת בשבילך?

"שבת זו מנוחה, פסק זמן מכל השבוע, זמן עם המשפחה והילדים. שבת עבורי היא כמו ענן טוב כזה, שאפשר לנוח עליו".

מתי את מתחילה להתכונן לשבת, ומה זה כולל?

"אני מתחילה ביום שלישי, בחיפוש של מתכונים חדשים. אני אוהבת מאוד להשקיע באוכל של שבת, ובכל פעם יש אצלי תפריט אחר לגמרי. בעבר הייתי אופה הרבה, אבל לפני חצי שנה גילו לי צליאק, ומאז התפריט מצריך הרבה יותר גמישות. אני יצירתית בבישול, ולכן בודקת תחליפים ומכינה את הכל ללא גלוטן, חוץ מהחלות, שאותן אני קונה. אורחים שמגיעים אלינו לא מאמינים שכל האוכל הוא ללא גלוטן.

"ביום רביעי אני מכינה לבעלי את רשימת הקניות, אנחנו אוהבים לקנות הכל טרי - בשר, עוף ודגים. חמישי בערב הוא זמן הבישולים הקבוע שלי. אני מתחילה בשמונה בערב, עד אחת-שתיים בלילה, עורכת גם את השולחן לשבת, ומכניסה כביסות בין לבין.

"יום שישי הוא היום שלי, שבו אני יכולה לישון עד 10-11 בבוקר, או לצאת לסידורים וקניות, אחרי ששלחתי את הילדים לגן. בשבתות קיץ בעלי עוזר לי לשטוף את הבית, ואז אני מכינה סלטים ועוגה, ללא גלוטן כמובן. מה שנשאר לעשות לפני שבת זה לקלח את הילדים ולסדר את הבית. אני אוהבת שהכל מתוקתק בזמן הזה, הסדר לפני שבת נותן לי רוגע נפשי".

תארי את התפריט השבתי שלכם?

"התפריט השבתי שלנו מורכב מהרבה סלטים חיים, ומעט מבושלים. יש אצלנו בכל שבת בין שמונה לתשעה סלטים. בעבר יכולתי לאכול עם הסלטים חלה, אבל עכשיו אין לי אפשרות, ולכן אני אוכלת יותר סלטים חיים ואת האוכל שבא אחר כך. למנה ראשונה אני מכינה דג סלומון או אמנון בתנור, למנה שניה יש משהו בשרי - בשר, עוף, שניצל ממולא וכדומה, ולצדו תוספת של אורז ועוד ירק - שעועית מוקפצת למשל, או גולש תפוחי אדמה. לילדים אני נותנת כבר מההתחלה את המנה העיקרית, כדי שלא ישבעו מהחלה, ואז לא ירצו לאכול עוד.

"לסעודה שניה יש קודם כל סלטים וביצים קשות, ואז מנה עיקרית, שהיא אף פעם לא חמין, אלא דברים מורכבים יותר - פאי רועים, בשר או גולש. בעבר הייתי מכינה מפרום, שניצלים או טורטיות, אבל היום אני עוברת למאכלים שהם ללא גלוטן. בסעודה שלישית אנחנו אוכלים סלטים ודגים שנשארו מהסעודה הראשונה.

"לגבי מנות אחרונות, אני מכינה מוסים, ג'לי, עוגת קרמבו, או כל מיני שילובים של פצפוצי אורז. לכל ארוחה יש מנה אחרונה, כאשר  אנחנו לבד אני מכינה את אותה מנה בכמות כפולה, לערב ולבוקר. כשיש אורחים אני מכינה לכל סעודה משהו אחר."

איך נראה שולחן השבת שלכם?

"אנחנו עורכים בכלים אמתיים, לא חד פעמיים, ולילדים יש צלחות פלסטיק יפות. תמיד יש זר פרחים, והשולחן נראה מסודר ומזמין.

"אנחנו שואלים את הילדים שאלות מדפי הקשר שהם קיבלו בבית הספר ובגן, ואז שרים שירים. אני שרה יותר מבעלי, בגלל שאני מאוד מחוברת לזה. בשבתות קיץ הילדים נרדמים, ואז בעלי ואני יושבים לערב זוגי".

החלק הכי אהוב עלייך בשבת?

"הבוקר - שלא קמים בו בלחץ ואין צורך לרוץ לעבודה. יש זמן להתפלל ולערוך בנחת את השולחן. זה הזמן האהוב עליי ביותר. אני אוהבת גם את אחר הצהריים, שאז אנחנו מוציאים חטיפים ופירות, ויושבים יחד עם הילדים לאכול ולדבר".

איך אתם מאהיבים את השבת על הילדים?

"אני משקיעה בבגדים לשבת. בכל ערב הבת שלי הקטנה שואלת מתי כבר מתלבשים לשבת. הילדים גם מחכים כל השבוע לאוכל של שבת, ולקינוחים המיוחדים שאנחנו מכינים לכבודה".

שבת בלתי נשכחת?

"בחודש תמוז האחרון היה לבעלי יום הולדת בשבת, ועשיתי לו הפתעה. בישלתי הכל כרגיל, ואז שעתיים לפני שבת אמרתי לו שאנחנו נוסעים לשבת זוגית ברובע היהודי. חמותי התנדבה לשמור על הילדים, ואנחנו נסענו לשבת שהייתה ממש מעין עולם הבא. התפללנו את כל התפילות בכותל, היה מזג אוויר מושלם, והקדושה ותחושת הביחד היו מדהימים. היה רגע שבו הילדים חסרו לי, אבל טוב גם להתגעגע אליהם".

 

מתכון שבתי אהוב במיוחד

"עוגת שוקולד עם קמח ללא גלוטן, של ניקי ב. היא יוצאת מצוין, וכולם אוהבים אותה מאד".

עוגת שוקולד

המצרכים:

4 ביצים

כוס סוכר

כוס שמן

250 מ"ל שמנת מתוקה

כוס אבקת שוקולית

2 כוסות קמח קונדיטור ללא גלוטן

2 כפיות אבקת אפיה

 

לקרם שוקולד:

150 מ"ל שמנת מתוקה

150 גרם שוקולד מריר

 

לקצפת:

250 מ"ל שמנת מתוקה

2 כפות אבקת סוכר

כף אינסטנט וניל

 

אופן ההכנה:

מקציפים את הביצים והסוכר במיקסר כמה שניות, מוסיפים שמן ושמנת וממשיכים להקציף במהירות נמוכה עוד כמה שניות. מוסיפים את שאר המצרכים ומקציפים עד שהכל אחיד.

מחממים תנור לחום של 160 מעלות, ואופים את הבלילה כשעה ורבע, או עד שקיסם יוצא עם פירורים. מקררים את העוגה והופכים על צלחת הגשה.

שוברים את השוקולד לקוביות, מוסיפים לו את השמנת המתוקה וממיסים במיקרו, עד שהכל חלק ואחיד, מצפים את העוגה.

מקציפים את השמנת, אבקת הסוכר והאינסטנט וניל, עד שיוצאת קצפת יציבה. ממלאים שקית זילוף ומזלפים

על העוגה. העוגה, כמובן, טעימה גם בלי הקצפת.

בתאבון!

רוצה לספר לנו על השבת שלכם? כתבי אל support@htv.co.il, השאירי פרטים ומספר טלפון, ונחזור אליך בקרוב.

תגיות:השבת שליללא גלוטן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה