הידברות לנוער

הידברות לנוער: בואו נדבר על זה – סודם של צדיקים

פשוט לדבר אל הקב"ה עם כל הלב, בלי להסתיר. להתחנן, לבקש, לצעוק עד השמיים שההחלטה שלנו תמיד תהיה ממוקדת ומתמדת, שיצר הרע לא ישכנע אותנו ליפול

  • ב' חשון התשע"ט
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

"כִּי קָרוֹב אֵלֶיךָ הַדָּבָר מְאֹד בְּפִיךָ וּבִלְבָבְךָ לַעֲשֹׂתוֹ" (דברים ל', י"ד).

צדיקים, יש לא מעט כאלה, בכל דור, ובינינו? אחרי שאנחנו רואים את החכמה שלהם וכמה אור הם מפיצים, בואו נגיד שלהיות צדיק נראה כמו חלום של רובנו, לא ככה? מי לא היה רוצה להיות קדוש וטהור כמוהם? אבל איך לא, מיד ליצר הרע יש מה לומר: "איך תהיה צדיק, מה, אתה אמיתי?!".

ובכן, תאמינו או לא, שחוץ מזה שליצר הרע יש כוח שכנוע שלא יורד מזה של גדולים וטובים, אין הרבה אמת בדברים שלו, כלומר, כן, את או אתה כן יכולים להיות צדיקים! פשוט? לא. אפשרי? כן! פשוט ככה – כן!

אבל מה הסוד, למען ה'? מה הסוד שלהם, שהם הצליחו להגיע למקום הזה?! מה אנחנו צריכים לעשות בשביל זה? אז אני מתוודה שאני לא צדיק, אבל לנחש יחד אתכם מה כן הסוד שלהם למקום שאליהם הם הגיעו – אני בהחלט יכול לנסות.

ודאי שמתם לב לפסוק למעלה. הקב"ה מזכיר לנו שקיום התורה ולימודה באופן מדויק ונקי הוא לא דבר שרחוק מאתנו, בכלל לא! זה רק נדמה לנו, בגלל האפקטים הזולים של היצר הרע ומחשבות משונות שהוא מביא לנו. זה קרוב, נוכח ונמצא תמיד, וזה הדבר הראשון שאנחנו תמיד צריכים לזכור, היכולת שלנו להתפתח רוחנית באמצעות התורה היא זמינה כאן ועכשיו!
איך? הקב"ה מגלה לנו את זה בפשטות – בפיך ובלבבך. דבר, תשמש בפה, תקבל החלטה אמתית וכנה עם עצמך שאת מוכנה לצאת לדרך הזאת בלי פשרות, תגיד את זה לעצמך במילים – אני רוצה להיות קרוב אליך ואני הולך על זה עם כל הכוח עד הרגע האחרון, אבל מובן שזה לא מספיק ואנחנו צריכים שזה ישב בליבנו בצורה ברורה ומוחלטת, הפה והלב שווים – יחד.

אחרי שהפה והלב שלנו שווים, בא השלב הקל פחות, והוא ההתמדה. במה אנחנו מתמידים? במה שחשוב לנו באמת, אם הוא לא חשוב, סביר להניח שמחר נשכח ממנו או נזכר בו כשאנחנו חולמים בהקיץ. אנחנו רוצים להתקרב לה' נכון? ה-ת-מ-ד-ה, זאת מילת המפתח, לא לוותר, כי מי שמוותר ועושה הנחות, יצר הרע יודע איך לסדר אותו.

אנחנו חיים את חיינו ומקבלים המון מידע וגירויים בחיינו שלפעמים מבלבלים אותנו, השלב הנוסף הוא מיקוד, תמיד להיות חד וממוקד במטרה, מה שחשוב זה מה שאני הולך אליו, מה שלא יכול לחכות או לפעמים אפילו להידחות.

אחרי שיש לנו מערכת משוכללת של החלטה ממוקדת ומתמדת, אנחנו צריכים את המנוע. והמנוע – איך לא, זוהי התפילה, עליה דברנו בכתבה קודמת. פשוט לדבר אל הקב"ה עם כל הלב, בלי להסתיר. להתחנן, לבקש, לצעוק עד השמיים שההחלטה שלנו תמיד תהיה ממוקדת ומתמדת, שיצר הרע לא ישכנע אותנו ליפול וגם אם נפול, אז קמים וממשיכים הלאה, שלא נתבלבל מאנשים שרוצים להרוס לנו או מדברים שלוקחים לנו את תשומת הלב.

אז אם אתם שואלים אותי, אלו הדברים שהביאו צדיקים למקומם. מי שעושה אנחות – יכול להצליח, אבל מי אמר שיצר הרע לא מוכן לזה? לאנחות האלה?
גם אם אנחנו רק בתחילת הדרך, את הדברים שלקחנו לעצמנו ואפילו אם הם מעט כמו שבת או כיפה – זה יעשה רק בדרך אחת – בדרך של החלטה, מיקוד והתמדה, מה שחשוב זה מה שאנחנו הולכים לקראתו, בחיוך ובאהבה, ולא מוותרים!

על הדברים שחשובים לנו אנחנו צריכים להילחם, לחלום ולהאמין שאפשר לכבוש כל יעד, כן, גם אם זה להיות צדיק יום אחד, אחרי מסע שלם של חיים. ואם הוא קרוב כמו שאבא'לה מבטיח, אז למה לא בעצם?
אז... מוכנים לצאת לדרך?

אם אתם מעוניינים לספר על מקרה שקרה לכם – ספרו לנו בתגובות, או שלחו לנו מייל אודות נושא מסוים או מקרה שעבר עליכם בתור מתחזקים / בעלי תשובה שתרצו שנדבר עליו, לכתובת Dan.poter.13@gmail.com, כדי שנוכל לדבר ולהזדהות יחד עם נקודות דומות בין כולנו.

תגיות:הידברות לנוערצדיקים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה