חדשות בארץ

צפו: הפלסטינים פרצו את גדר הגבול באזור זיקים

בתגובה לביקורת שנמתחה בתקשורת הישראלית על התנהלות הצבא מול ההתפרעויות הפלסטיניות על הגדר, מסר דובר צה"ל כי בשום שלב האירוע לא יצא משליטה

תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)תמונת אילוסטרציה (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

אלפי פלסטינים השתתפו אתמול בהפרות סדר אלימות על גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה. ההתפרעויות כללו השלכת מטעני צינור ורימונים לעבר כוחות צה"ל וניסיונות לחצות את הגדר. צה"ל הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי באש חיה בהתאם להוראות הפתיחה באש.

במקביל, הפלסטינים הוציאו משט ימי נוסף מצפון הרצועה לעבר הגבול עם ישראל. ברצועה דיווחו כי כוחות צה"ל ירו ירי אזהרה לעבר הסירות שהשתתפו במשט.

התקרית שתופסת היום את תשומת הלב התקשורתית בישראל היא פריצת הגדר על ידי הפלסטינים בצפון הרצועה, באזור החוף מול קיבוץ זיקים. סרטוני וידיאו שהועלו לרשת על ידי מקורות תקשורת פלסטיניים מראים כיצד הפלסטינים פרצו את הגדר, חדרו לשטח ישראל, שרפו עמדת צלפים בלתי מאוישת וחזרו לאחר מכן לשטח הרצועה.

(קרדיט: "קודס")

צה"ל: האירוע היה כל העת בשליטה

בשעות שמאז האירוע, כתבים ופרשנים צבאיים בישראל מותחים ביקורת חריפה על המדיניות בה נוקטת ישראל כלפי הפרות הסדר האלימות של הפלסטינים. טל לב-רם, הפרשן הצבאי של "מעריב", כתב אמש בחשבון הטוויטר שלו: "הרחק מהזרקורים, מה שהתרחש היום באזור החוף מול זיקים, מבטא שחיקה מסוכנת ומתמשכת של הפרימטר הבטחוני והגדר. ככל שעוברים הימים, האירועים הללו שמתרחשים במהלך השבוע, ולא רק בחגיגות שישי, הופכים חמורים יותר. אני מבין שהפתרונות מורכבים, אבל ככל שזה יימשך ויתעצם – המחירים שנשלם יהיו כבדים יותר".

לב-רב ציין כי "התפיסה בצד שלנו להמעיט בשיח ובהצגת האירועים מהצד הישראלי, מתוך הסבר שזה משרת את תודעת האויב, היא לתפיסתי לכל הפחות טעות קשה, השייכת לעולמות המחשבה, שקדמו לעידן הרשתות החברתיות". לדבריו, "זה לא רק צבאי – צעדות השיבה לא הסתיימו בחודש מאי, הן רק משנות את צורתן. בחצי השנה האחרונה מנהל חמאס מערכה כנגד ישראל שגובה מאיתנו מחירים כבדים גם במישור המדיני. זה ממש לא פחות חשוב מהצפון ודורש מישראל מדיניות, תכנון והסברה לאומית".

הפרשן הצבאי של אתר וואלה, אמיר בוחבוט, שהגיע הבוקר לשטח התקרית, כתב: "בחנתי את הנזק לגדר. אם החמאס היה שולח אמש חוליית כוח נוחב'ה (כוח מובחר), הם היו מצליחים לחצות את קו הגדר בקלילות ולהגיע תוך פרק זמן קצר לקיבוץ זיקים. זה אומר שהחמאס עדיין לא קיבל החלטה לפתוח במערכה או לגלגל פיגוע בעומק השטח. ההרתעה בגבול קיימת אך נשחקת לאט לאט...".

בתגובה לביקורת, נמסר מצה"ל לפני הצהריים כי בשום שלב האירוע בזיקים לא יצא משליטה. בהודעה מפורטת שפורסמה על ידי דובר צה"ל נאמר: "בהפרות הסדר האלימות שהתקיימו אתמול בסמוך לגדר המערכת בחלקה הצפוני של הרצועה השתתפו אלפי מתפרעים. במהלך הפרת הסדר הסבו המתפרעים נזק לגדר הביטחון הישנה, שנמצאת בשטח הפלסטיני והציתו אותה (לא הייתה חדירה לשטחנו או פגיעה בתשתית ביטחונית פעילה באירוע זה). המתפרעים השליכו מטענים ורימוני רסס, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוחותינו. כמו כן, אחד המתפרעים חצה לשטח ישראל לזמן קצר, הצית באמצעות בקבוק תבערה עמדה צבאית נטושה הסמוכה לגדר, העמדה הוצתה וכבתה מיד. אין נפגעים ונגרם נזק לרשת הסוואה בלבד. האירוע נשלט בתצפית ובאש מתחילתו ועד סופו ובשום שלב לא יצא משליטה. הלוחמים פגעו בעשרות מתפרעים תוך שימוש באמצעים לפיזור הפגנות וירי לעבר הפורעים בהתאם להוראות הפתיחה באש. כוחותינו ימשיכו לפעול להבטחת ביטחון תושבי האזור, למול ניסיונות טרור שונים, כפי שעושים כל העת".

(צילום: דובר צה"ל)

(עודכן: 17:17)

תגיות:רצועת עזהצה"ל

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה