חדשות בארץ

צפו: רוכבי אופניים וקורקינטים ממונעים חוצים צמתים באור אדום

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים ממליצה, בדו"ח חדש שפרסמה, לחייב רוכבי אופניים חשמליים לחבוש קסדה בכל גיל ובכל סוג דרך

(צילום: שאטרסטוק)(צילום: שאטרסטוק)
אא

המשטרה פרסמה היום (שני) סרטון המתעד פעילות אכיפה ממוקדת שבוצעה בימים האחרונים על ידי שוטרי אגף התנועה באזור תל אביב ובבני ברק, במהלכה נרשמו עשרות דו"חות לרוכבי אופניים חשמליים וקורקינטים ממונעים שביצעו עבירות תנועה חמורות.

מדוברות המשטרה נמסר כי הפעילות היא חלק ממבצע האכיפה המתמשך של שוטרי אגף התנועה מתחילת השנה, שהביא, לדבריה, לעלייה דרמטית של לפחות 55% באכיפה נגד רוכבי האופניים. במשטרה הדגישו כי האכיפה התמקדה ב"עבירות המסכנות את כלל משתמשי הדרך: חציית רמזורים אדומים, אי מתן זכות קדימה, נהיגה בחוסר זהירות ושימוש בטלפון נייד", כאשר בשורה התחתונה המטרה היא "להציל חיים ולצמצם את כמות הנפגעים".

הפרסום המשטרתי על פעילות האכיפה של אגף התנועה בא בעקבות התאונות הקשות והקטלניות הרבות בהן מעורבים רוכבי האופניים החשמליים בחודשים האחרונים. תאונת הפגע וברח בערב סוכות בה נדרס הנער ארי נשר, שנפטר כעבור כמה ימים מפצעיו, חוללה דיון ציבורי נוקב בנוגע לאחריות משרדי התחבורה ובטחון הפנים לעלייה שחלה במספר ההרוגים בתאונות דרכים בקרב רוכבי אופניים חשמליים – 16 הרוגים מתחילת 2018 לעומת 7 הרוגים בשנת 2017.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (רלב"ד) פרסמה אתמול דו"ח המציג נתונים ביחס לתאונות אופניים חשמליים, מנתח את גורמי הסיכון השונים של התופעה ומציג אמצעים מגוונים להתמודדות עמה. בין היתר, הרלב"ד ממליצה להעביר חקיקה דחופה שתחייב חבישת קסדה בכל גיל ובכל דרך לכל כלי הרכב הממונעים שאינם מחויבים ברישיון. היא קוראת להרחיב את סמכויותיהם של הפקחים העירוניים כך שיוכלו לבצע אכיפה כנגד רוכבי האופניים החשמליים בנושא חבישת קסדה, גיל הרוכב והאיסור להרכיב אדם נוסף. מסקנה נוספת שעולה מהדו"ח היא הצורך בקידום משמעותי של סלילת שבילי אופניים בתחום העירוני. בדו"ח אף מועלית האפשרות לנקוט בסנקציות עקיפות נגד רשויות שלא ישתמשו בתקציבים המיועדים לכך. המלצות נוספות מתייחסות לצורך להרחיב את ההסברה והחינוך התעבורתיים לתלמידים ולהוריהם.

שר התחבורה ישראל כץ הודיע בשבוע שעבר כי משרדו גיבש סדרה של צעדים חדשים שנועדו להגביר את בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים. התוכנית, שאמורה להיכנס לתוקף ב- 1 בינואר 2019, כוללת - בין היתר - העלאה משמעותית של הקנסות שיוטלו על מי שייתפס נוהג באופניים חשמליים או בקורקינט חשמלי בניגוד לחוק. בהודעת המשרד הובהר כי "מדובר, בין השאר, בנסיעה ללא קסדה, בנהיגה מתחת לגיל 16, בדיבור בטלפון במהלך רכיבה על אופניים חשמליים או נסיעה עם אוזניות ועוד". כמו כן, הוחלט להטיל סנקציה חמורה על מי שגילו פחות מ- 16 שייתפס כשהוא רוכב על אופניים חשמליים: מתן רישיון הנהיגה יידחה עבורו בשנה. בנוסף, קנס בסך 10,000 שקלים נקבע לכל מי שיהיה מעורב בשינוי מבנה האופניים החשמליים או בהורדת המגבלה של המהירות המותרת בנהיגה בהם (עד 25 קמ"ש). זאת ועוד: בישיבה במשרד התחבורה הוחלט גם כי תלמידים שעדיין לא עברו מבחן תיאוריה יחויבו לעבור קורס מיוחד קצר הכולל בחינה, בסופה יקבל התלמיד אישור כשירות נהיגה לרוכב אופניים. הכשרת התלמידים לרכיבת אופניים חשמליים תיעשה בבתי הספר על ידי הרלב"ד.

תגיות:אופניים חשמלייםמשטרת התנועה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה