חדשות בארץ

הנרצחת בפיגוע בברקן הובאה אמש למנוחות

כוחות הביטחון המשיכו במהלך הלילה במצוד אחרי המחבל, שרצח אתמול בבוקר את קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי הי"ד בפיגוע ירי במפעל "אלון מתכת" באזור התעשייה ברקן

ההלוויה אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)ההלוויה אמש (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
אא

קים לבנגרונד יחזקאל הי"ד, שנרצחה בפיגוע באזור התעשייה בברקן, הובאה אמש (ראשון) למנוחות. לבנגרונד-יחזקאל הי"ד, בת 28, עבדה כמזכירתו של סמנכ"ל מפעל המחזור "אלון מתכת". היא הותירה אחריה את בנה הפעוט קאי, בן שנה וחצי, את בעלה גיא, הורים ואחות.

בהלוויה, שנערכה בבית העלמין בראש העין, השתתפו מאות בני אדם. האב רפי ספד לבתו: "אני רוצה להגיד לך שאני מצטער שלא הייתי לידך. לצערי לא הספקתי להגיע בזמן, וכשהגעתי ראיתי מה עשו לך. אני מבטיח לך שאדאג לגיא ולקאי כמו שדאגתי לכם כל הזמן, אני אמשיך באותה דרך. את יכולה לנוח על משכבך בשלום".

בעלה של קים, גיא, הבטיח לה בבכי: "לא אשכח אותך לעולם. אגדל את קאי שלנו בדיוק כמו שרצית. תמיד תישארי החברה הכי טובה שלי".

שר התקשורת איוב קרא השמיע דברי הספד בשם הממשלה: "זהו יום שחור משחור, אין מילים להביע את העצב והיגון שנגרם על ידי טרוריסט נתעב בברקן. באתי להביע את תנחומיי בשם ממשלת ישראל, באתי לומר סליחה לבעל המסור ולתינוק שלא יזכה יותר לראות את אמו. סליחה על זה שאני מנסה שנים לקדם את חוק גזר דין מוות למחבלים ולא מצליח למצוא לכך רוב". קרא הוסיף כי "הטרור בקרב האסלאם הקיצוני הפך לבעיית העולם כולו. מתסכל אותי שלכולם בעולם אין תשובה לטרוריסטים. התשובה היא ערך החיים, כך ראיתי במפגשיי עם בכירים בעולם. אנחנו קוראים לעולם כולו להיאבק בטרוריסטים. טרור מנצחים בנחישות. הקם להורגך השכם להורגו, מחבל מקומו בקבר".

הלווייתו של הנרצח השני בפיגוע, זיו חג'בי הי"ד, בן 35 מראשון לציון, שעבד כחשב במפעל, תתקיים היום בשעה 14:00 במושב ניר ישראל, ליד אשקלון. חג'בי הותיר אחריו אישה ושלושה ילדים.

המחבל, אשרף וליד סלימאן נעאלוה, בן 23 מהכפר שוויכה שליד טול כרם, עבד כחשמלאי במפעל במשך ארבעה חודשים. הוא הגיע אתמול בבוקר לעבודה כשבתיקו רובה אוטומטי מסוג "קרל גוסטב". הוא עלה לקומת המשרדים של המפעל, כפת באזיקון את ידיה של לבנגרונד-יחזקאל וירה בה מטווח קצר. לאחר מכן הוא ירה למוות בחג'בי. השניים נפצעו אנושות, וצוותי מד"א שהגיעו לזירה נאלצו לקבוע את מותם. אישה נוספת בת 54 נפצעה באופן בינוני והועברה לבית החולים "בילינסון" בפתח תקווה. במצבה חל שיפור, והיא אמורה להשתחרר בימים הקרובים מבית החולים.

כוחות הביטחון המשיכו במהלך הלילה במצוד אחרי המחבל. מוקדם יותר הם הגיעו לביתו של המחבל, מיפו את המבנה וביצעו תחקורים ומעצרים של בני משפחה וחברים של המחבל החשודים שסייעו לו. בין העצורים אחיו ואחותו של המחבל.

מדובר צה"ל נמסר כי במהלך הלילה עצרו כוחות הביטחון באזור יהודה ושומרון 19 מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוחות הביטחון.

    תגיות:הלוויהפיגוע

    כתבות שאולי פספסת

    הידברות שופס

    מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

    60לרכישה

    מוצרים נוספים

    מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

    המלך דוד - הרב אליהו עמר

    סטרוס נירוסטה זכוכית

    מעמד לבקבוק יין

    אלי לומד על החגים - שבועות

    ספר תורה אשכנזי לילדים

    לכל המוצרים

    *לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה