חדשות בארץ

שלושה הרוגים לפלסטינים בהפרות הסדר האלימות לאורך הגדר, טרור ההצתות נמשך

ליברמן הורה לצמצם את מרחב הדיג ברצועה, שב"ס סיכל ניסיון להבריח טלפונים למחבלים בכלא באמצעות רחפן, וקטאר מעבירה כספים לרצועת עזה דרך ישראל. כל מה שחשוב לדעת

אא

ההסלמה בגבול בין ישראל ועזה המשיכה, כצפוי, גם בסוף השבוע. כ- 20 אלף פלסטינים התפרעו אתמול במספר מוקדים לאורך גדר המערכת. הם הבעירו צמיגים, השליכו מטענים, בקבוקי תבערה ורימונים לעבר חיילי צה"ל, וניסו לפגוע בתשתיות בטחוניות. החיילים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

עשרה מחבלים זוהו כשהם חוצים את גדר המערכת בצפון רצועת עזה. הם נכנסו לשטח ישראל, זרקו רימונים בסמוך לגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה.

בתגובה לרימונים ולמטענים שהושלכו לעבר הכוחות, ביצעו כלי טיס של צה"ל שתי תקיפות בצפון הרצועה.

בחסדי שמיים, לא היו נפגעים לכוחות צה"ל בעימותים. הפלסטינים מדווחים על שלושה הרוגים ו- 376 פצועים.

טרור ההצתות הפלסטיני נמשך גם במהלך השבת. שבע שריפות פרצו אתמול ביישובי עוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מעזה. היום פרצו לפחות שתי שריפות נוספות בגזרה. לוחמי האש, בסיוע אנשי קק"ל, רשות הטבע והגנים ואנשי הביטחון ביישובים פעלו לכיבוי השריפות, והושגה בהן שליטה.

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה היום לצמצם את מרחב הדיג ברצועת עזה מ- 9 מיילים ימיים ל- 6 בלבד. ההחלטה התקבלה לאחר התייעצות ביטחונית שקיים עם גורמי הביטחון ובעקבות ההתפרעויות אתמול לאורך הגדר והניסיונות לפגוע בחיילי צה"ל. ליברמן אף הנחה להיערך לנקיטת צעדים נוספים, במידה והפלסטינים ימשיכו בהתפרעויותיהם האלימות. אתמול, כזכור, שיגר ליברמן מסר, באמצעות חשבון הטוויטר שלו, לראשי החמאס: "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: 'קחו את זה בחשבון'".

הרמטכ״ל גדי איזנקוט, מפקד פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי, ומפקד עוצבת ״שועלי האש״, תת-אלוף יהודה פוקס, קיימו אתמול הערכת מצב עם המפקדים בגבול רצועת עזה וסיירו בגזרה. מדובר צה"ל נמסר כי "הרמטכ"ל הביע את הערכתו הרבה לכוחות הלוחמים ולמפקדים, שפועלים מידי יום אל מול אתגרי הביטחון ברצועת עזה ומאפשרים לתושבים לחיות את חייהם בביטחון".

העיתון הלבנוני "אל-אח'באר" דיווח הבוקר כי קטאר החלה להעביר כספים לרצועת עזה דרך ישראל. הכספים נועדו לאספקת סולר להפעלת תחנת הכוח ברצועה. כזכור, ביום חמישי סיכלה הרשות הפלסטינית – באמצעות איומים ולחצים – את הכנסתן של שלוש מכליות סולר לרצועה, שמומנו על ידי קטאר. במסיבת עיתונאים משותפת שערך בירושלים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, האשים ראש הממשלה בנימין נתניהו את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, בחניקתה של הרצועה ובאחריות למשבר ההומניטרי השורר בה: "אבו מאזן מתערב בכל דרך בניסיונות של האו"ם להקל על המצוקה בעזה, כולל עכשיו, כולל היום". 

נשיא מצרים עבד אל-פתאח א-סיסי שוחח בטלפון עם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן ולחץ עליו להפסיק את הסנקציות שהוא נוקט בהן על רצועת עזה. כך דיווחה הערב דנה בן שמעון ב"כאן 11". על פי הידיעה, א-סיסי אמר לאבו מאזן כי צעדים נוספים נגד עזה יסכנו את הביטחון הלאומי של מצרים וחצי האי סיני. על פי גורם ברמאללה, אבו מאזן דחה את הלחץ המצרי: הוא השיב כי מי שמסכן את הביטחון הלאומי המצרי הוא הקמתה של מדינת "אחים מוסלמים" בעזה. שלשום דיווח גל ברגר ב"כאן 11", מפי גורם בלשכתו של אבו מאזן, כי יו"ר הרשות העמיד אולטימטום חדש בפני החמאס, לפיו על הארגון להעביר אליו עד סוף החודש את השליטה על רצועת עזה, אחרת יממש אבו מאזן את האיומים שהשמיע לא אחת להחריף את הסנקציות על הרצועה ולעצור באופן מוחלט את העברת הכספים מהרשות לעזה.

שירות בתי הסוהר עצר היום גבר ואישה, תושבי העיר לוד, שניסו – על פי החשד – להחדיר מכשירי טלפון סלולריים לכלא נפחא באמצעות רחפן. ברכב בו נעצרו השניים נמצאו מכשירי סלולר, כסף רב וחומר כתוב בעל ערך מודיעיני. גורמי הביטחון בוחנים האם גורמי טרור היו מעורבים בניסיון ההברחה.

הרחפן והמכשירים הניידים שנתפסו (צילום: דוברות שב"ס)

מניין ההרוגים ברעידת האדמה ובצונאמי שהתרחשו באי סולוואסי שבאינדונזיה בסוף השבוע שעבר עלה ל- 1,649. העיר פאלו שבאי הפכה לעיי חורבות. כוחות ההצלה ממשיכים לחפש ניצולים תחת ההריסות ומתקשים לחלץ את הגופות. מאות בני אדם עדיין נעדרים. על פי הערכת גורמי האו"ם, כ- 200 אלף איש נזקקים לסיוע הומניטרי.

תחזית מזג האוויר

בימים הקרובים לא צפוי שינוי ניכר במעלות החום, והן תהיינה רגילה לעונה. תחול הקלה בעומס החום.

תגיות:צונאמירחפן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה