חדשות בארץ

ליברמן באזהרה לחמאס: "אחרי החגים" הגיע, קחו את זה בחשבון

לקראת הפרות הסדר האלימות הצפויות היום לאורך גדר המערכת בין ישראל ועזה, צה"ל תגבר את כוחותיו בגזרה במטרה למנוע חדירה של פלסטינים לשטח ישראל

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

שר הביטחון אביגדור ליברמן שיגר הבוקר (שישי) מסר, באמצעות חשבון הטוויטר שלו, לראשי החמאס: "עברנו את חודש חגי תשרי בדיוק כפי שתכננו, ללא התלקחות ותוך גביית מחיר כבד מהמתפרעים בגבול עזה. 'אחרי החגים' הגיע. ואני אומר לראשי החמאס: 'קחו את זה בחשבון'. תודה לחיילי צה"ל. שבת שלום".

האזהרה של ליברמן באה לקראת הפרות הסדר האלימות הצפויות היום לאורך גדר המערכת, ולאחר שאתמול נמסר מצה"ל כי הרמטכ"ל גדי איזנקוט החליט על תגבור כוחות רחב בימים הקרובים בגזרת עוטף עזה. לאור ההסלמה שחלה לאחרונה בטרור ההצתות ובהתפרעויות הפלסטיניות מול חיילי צה"ל, התגבור נועד לסייע בסיכול פעילות הטרור הפלסטינית ולמנוע חדירה לישראל במרחב גדר המערכת ברצועה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אתמול, במסיבת עיתונאים משותפת שערך בירושלים עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, למצב הנפיץ השורר בעזה. הוא האשים את יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, באחריות למשבר ההומניטרי ברצועה בכך שהוא מונע העברת כספים וסיוע לרצועה ומהדק סביבה את טבעת החנק: "אבו מאזן מתערב בכל דרך בניסיונות של האו"ם להקל על המצוקה בעזה, כולל עכשיו, כולל היום". ראש הממשלה הוסיף כי "כתוצאה מהחנק הזה נוצרו שם לחצים, וכתוצאה מהלחצים החמאס מעת לעת תוקף את ישראל, בעצימות יחסית נמוכה, אבל החנק הולך וגדל". הוא ציין כי החמאס מצידו מנסה להתחמש באופן קבוע, והבהיר: "אם החמאס חושב שכתוצאה מהמצוקה הזאת הוא יכול לתקוף את ישראל - הוא יעשה טעות גדולה מאוד. התגובה שלנו תהיה קשה, קשה מאוד. אני מקווה שאפשר להפסיק את החנק הזה, אבל אני גם מבהיר שישראל תפעל בכל העוצמה הדרושה כדי להגן על עצמה ועל אזרחיה".

גל ברגר דיווח אתמול ב"כאן 11", מפי גורם בלשכתו של אבו מאזן, כי יו"ר הרשות העמיד אולטימטום חדש בפני החמאס, לפיו על הארגון להעביר אליו עד סוף החודש את השליטה על רצועת עזה, אחרת יממש אבו מאזן את האיומים שהשמיע לא אחת להחריף את הסנקציות על הרצועה ולעצור באופן מוחלט את העברת הכספים מהרשות לעזה. שלשום פרסם ג'קי חוגי בגלי צה"ל כי הרשות הפלסטינית פועלת למנוע את הכנסתן של שלוש מכליות סולר לרצועה שנועדו לתפעול תחנת הכוח בעזה, במסגרת הסכם שהושג בתיווך האו"ם ובאישור ישראלי לפיו קטאר תממן את עלותו של הסולר לרצועה לחצי השנה הקרובה. הלחצים והאיומים מרמאללה עשו את שלהם - הסולר לא הגיע ליעדו.

תגיות:רצועת עזהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה