מנוחה פוקס

לא זה לא!

נדמה לנו שהילד שלנו יאהב אותנו אם נאפשר לו, אם לא נגביל אותו. המציאות הפוכה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כמה התלבטויות מתלבטים הורים סביב השאלה של: האם אני עושה נכון שאני מגביל את הילד שלי? האם אני צודק שאני אומר לו שאינני מרשה לו יותר משני ממתקים לטיול השנתי? שאני אומר לו, שאני לא מסכים שיחזור אחרי 12 בלילה? שאני טוען כנגדו שאינני מוכן לקבל את ה"לא" שלו, כשאני זקוק לעזרתו?

הורים מתלבטים, ואינם יודעים איזו טובה גדולה הם עושים לילדיהם כשהם מגבילים אותם.

נכון, חשוב מאוד לשים לב שלא חונקים את הילד עם מגבלות מוגזמות, אבל חוקים בבית הכרחיים ורצויים ביותר. חוקים בבית, הם כמו גדר שמציבים בגינה, כדי שהילד הקטן לא ירד לכביש. הם כמו גדר שסובבת סביב הגג, שגם אם מישהו מתכופף – לא ייפול.

הם כמו רמזור אדום שגורם לעצור, כדי שלא תקרה תאונה.

גבול מגביל ולכן הילד כנראה יתמרד, יצרח, ישתולל, ייבב, יבכה, ינדנד, ינסה לפרוץ. אבל אם הילד ידע שהגבול הזה עשוי ברזל ופלדה, ושום דבר לא יזיז אותו – הוא יחדל, ויקבל את הגבול כמובן מאליו.

את הגבול שלכם, רק, אתם, ההורים, יכולים להציב.

רק אתם יודעים מה מתאים לאווירת ביתכם, לכוח ילדכם, להתמודדותו מולכם ומול החברה שסביבו ולכוחות  שלכם לשמור על הגבול, שאיש לא יעבור אותו.

על הגבול שלכם רק אתם יכולים להחליט. אם הוא מתאים לכם, רק אתם תדעו. אין מה לשאול את הילד. הוא לא יודע מה טוב בשבילו. אין סיבה לשאול את השכנים והחברים, הם מכירים את הילדים שלהם, לא את זה שלכם. אין עניין לשאול את המורים בכיתה ואת הגננות בגן. גבול בביתכם הוא גבול שאתם מרגישים שיש לחוקקו.

לכן, אם החלטתם לומר "לא" לילד, כי אצלכם בבית לא קופצים על הספות, אין זה משנה אם בבית אחר כן קופצים. ממש לא משנה. אתם צריכים לומר את ה"לא!" בצורה ברורה ונחרצת. אם החלטתם שילדכם לא יצא היום מהבית כי קר בחוץ, אין זה משנה אם החברים שלו כן יוצאים. אם החלטתם שבתכם לא תשוב מהערב החברותי אחר השעה 12 בלילה, שום דבר לא אמור להסיר אתכם מהחלטתכם.

הילד מתמרד כנגד ההחלטה שלכם? כנגד הגבול שהצבתם?

עמדו בפרץ. עמדו בגאון.

נדמה לנו שהילד שלנו יאהב אותנו אם נאפשר לו, אם ניתן לו, אם נשמע בקולו, אם לא נגביל אותו. להיפך. גם אם היום הילד אינו יודע ומבין, והוא מתרגז ומתעצבן, מהר מאוד הוא יבין שאנחנו לטובתו. גבול שאנו שמים לילדינו לאחר מחשבה מרובה הוא גבול שהם יישענו עליו משך ימים רבים,  משך שנים והאמת, עד סוף החיים.

אל תחמיצו את הסדנה "מנוחה, תצילי אותי!". חובה להורים שרוצים שיפורים מול הילדים ובכלל. לפרטים הקליקו כאן.

תגיות:מנוחה פוקסחינוך ילדים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה