נטורופתיה ורפואה טבעית

סגולות ורפואות ארבעת המינים

אתרוג, לולב, הדס וערבה – גם אחרי סוכות תוכלו להשתמש בהם. הסגולות הרפואיות שלהם רבות

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

אני עדיין בהשראת החג המיוחד, חג הסוכות, שמביא איתו סגולות רבות לרפואת הנפש והגוף – השמחה העצומה שניתן לשאוב בימים הגדולים שחווינו לכל השנה כולה, מאגרי כוחות ונפש להמשיך לעבוד את ה' מתוך שמחה ובריאות, וכמובן לא נשכח את ארבעת המינים המיוחדים. לכל מין יש הרפואה, הסגולות המועילות לגופנו לחיזוק ולריפוי.

 

האתרוג – הדומה ללב

האתרוג הוא ממשפחת פירות ההדר, יפה ומשובח. קליפתו ובשרו מחזקים את הלב. גרעיניו מועילים נגד רעלים של בעלי חיים (ע"פ הרמב"ם), וכן משכך כאבי כליות – וכמוהו גם הלימון וגרעיניו. הקליפה מסירה כאבים פנימיים בגוף. מיץ האתרוג מחזק את הכבד. ריבת אתרוגים טובה מאד למצבים של דיכאון.

שמן האתרוג טוב לכאבי אוזניים. אופן ההכנה: חותכים את האתרוג לחתיכות קטנות ומניחים בצנצנת. מכסים בשמן זית למשך ששה שבועות, ומקבלים שמן אתרוג. לכאבי אוזניים – מטפטפים 3 טיפות בכל אוזן.

האתרוג הוא גם מקור טוב לסידן, לוויטמין C ולסיבים תזונתיים.

 

ההדס

ההדס מועיל נגד שלשול. לכאבי ראש הוא יעיל יותר עם לואיזה. מריחה של מרתח מעלי ההדס על השיניים והחניכיים מחזק אותן.

מומלץ להכין תה הדסים: כפית עלי הדס בתוך כוס מים רותחים, ממתינים 20 דקות ושותים. השתייה של התה טובה נגד תולעי מעיים – כוס על הבוקר על קיבה ריקה. התה עוזר גם לדלקת מעיים.

לבעיות אסטמה מומלץ לנשום את האדים של מרתח עלי הדס. לבעיות קשקשים בקרקפת, מומלץ לחפוף את השיער עם מי הדסים, להשאיר שעה ולשטוף.

ההדס נחשב לצמח בושם. תינוק בשנתו הראשונה – מושחים את גופו בשמן הדס. השמן טוב גם לעור מגורה אצל תינוקות. הוא טוב גם לחולשה בשרירים ולשברים בעצמות. משרים את עלי ההדס בשמן זית למשך שבועיים, בשמש, בכלי זכוכית אטום. ידוע שהמצרים השתמשו בשמן זה לחניטת גופות.

 

הערבה

מרתח של עלי ערבה מועיל לאקזמות בידיים וברגליים – מורחים על האזור המגורה. תה מהעלים מנקה את הגוף וממית תולעי מעיים. סגולה לבעיות פוריות – מרתיחים את העלים שנשרו מהחבטות של הושענא רבה, יוצרים חליטה ושותים.

 

הלולב – דקל

במסכת ברכות דף נ"א ע"א נאמר שסיבים הצומחים מסביב לדקל – לוקחים אותם, מבשלים במים ומושחים או משקים בהם אדם שננשך על ידי נחש. מציל, מחייה ומבריא את הנשוך.

אבקת פרחי דקל עוצרת דימום מהאף, וניתן למרוח אותה על פצעים מוגלתיים.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:סגולותארבעת המיניםהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה