חדשות בארץ

נתניהו: לא אשתתף בכנס אונסק"ו נגד האנטישמיות

ראש הממשלה, הנמצא בניו יורק לרגל העצרת השנתית של האו"ם, אמר כי על אונסק"ו לעצור את ההטיה שלו נגד ישראל ולהפסיק להכחיש את ההיסטוריה

מטה אונסק"ו בפריז (קרדיט: שאטרסטוק)מטה אונסק"ו בפריז (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו דחה הערב (רביעי) את ההזמנה שקיבל מארגון אונסק"ו להשתתף בכנס נגד האנטישמיות.

נתניהו, השוהה בניו יורק לרגל כינוס העצרת הכללית של האו"ם, הבהיר כי הוא מברך על כל מאמץ להיאבק באנטישמיות, אך למרות זאת החליט שלא להשתתף בכנס – "עקב ההטיה הבלתי פוסקת והמבישה של הארגון נגד ישראל".

ראש הממשלה ציין בהודעתו כי "מאז 2009, אונסק"ו אימצה 71 החלטות נגד ישראל ורק שתי החלטות שמגנות את כל שאר המדינות יחד. זה פשוט שערורייתי. אנטישמיות פעם בידלה את העם היהודי והשמיצה וגינתה אותו. היום היא מבדלת את המדינה היהודית ומשמיצה ומגנה אותה".

נתניהו הדגיש כי "אם אונסק"ו רוצה למחוק את אות הקין הזה – הארגון צריך לעשות יותר מרק לארח כנס על אנטישמיות. עליו להפסיק לפעול בצורה אנטישמית. עליו גם לחדול מההתנהלות האבסורדית שמכחישה את הזיקה בין העם היהודי לארץ ישראל, ובין העם היהודי לבירתנו הנצחית ירושלים".

כזכור, בשנה שעברה הודיעו ארצות הברית וישראל על כוונתן לפרוש מארגון החינוך, המדע והתרבות של האו"ם בעקבות שורה של החלטות אנטי-ישראליות ואנטישמיות שהתקבלו על ידו, ביניהן ההחלטה מאוקטובר 2016 שהתעלמה מהזיקה של היהודים להר הבית ולכותל המערבי. ביולי 2017 החליט אונסק"ו להכיר במערת המכפלה כאתר מורשת פלסטיני, תוך התכחשות לקשר היהודי למקום. "לא משנה מה יאמרו באונסק"ו", קבע נתניהו בהודעתו הערב, "הכותל המערבי אינו שטח פלסטיני תחת כיבוש, ומערת המכפלה – מקום קבורתם של אברהם ושרה, יצחק ורבקה, יעקב ולאה – אינו אתר מורשת פלסטיני. פרישתנו מאונסק"ו ב- 2017, הייתה אמירה מוסרית ברורה של ישראל וארצות הברית שלא נסבול יותר את האנטישמיות של אונסק"ו".

נתניהו סיכם את הודעתו באמירה, לפיה "אם וכאשר אונסק"ו יעצור את ההטיה שלו נגד ישראל, יפסיק להכחיש את ההיסטוריה ויתחיל להתייצב לצד האמת - ישראל תתכבד להצטרף מחדש. עד אז, ישראל תיאבק באנטישמיות באונסק"ו ובכל מקום אחר".

תגיות:אונסק"ו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה