חדשות בארץ

נתניהו טרם המראתו לעצרת האו"ם: נמשיך לפעול למנוע התבססות איראן בסוריה

ראש המוסד יוסי כהן יצא היום לניו יורק כדי לתדרך גורמים בכירים על פעולותיה של איראן במזרח התיכון

נתניהו (צילום: Gili Yaari/FLASH90)נתניהו (צילום: Gili Yaari/FLASH90)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא היום (שלישי) לניו יורק, כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם, שתיפתח בשעה ארבע אחרי הצהריים (שעון ישראל).

טרם המראתו, התייחס נתניהו בשדה התעופה בן גוריון למשבר ביחסי ישראל-רוסיה בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי בסוריה על ידי סוללות ההגנה האווירית של הצבא הסורי: "בשלוש השנים האחרונות ישראל נחלה הצלחה גדולה מאוד במניעת התבססות הצבאית האיראנית בסוריה ומניעת הניסיונות של איראן להעביר נשק קטלני לחיזבאללה בלבנון. אין זה אומר שלא היו חריגות אבל בסך הכל היתה הצלחה גדולה מאוד. עשינו זאת בתיאום בטחוני מירבי ומוצלח מאוד עם צבא רוסיה", אמר. נתניהו הוסיף כי מאז התקרית הטרגית, בה נהרגו 15 אנשי צבא רוסיה שהיו על סיפון מטוס האיליושין 20, הוא שוחח פעמיים עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין והביע צער עמוק וכנה על אובדן החיים שנגרם, לדבריו, כתוצאה "מאש סורית חסרת אחריות": "הבוקר כינסתי את הקבינט, שקיבל עדכון מלא על האירועים האחרונים. אנחנו נותנים גיבוי מלא לצה"ל על פעולותיו בהגנה על המדינה. נמשיך לפעול למניעת ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה, ונמשיך בתיאום הבטחוני בין צה"ל לצבא רוסיה. סיכמתי עם פוטין שצוותי עבודה של צה"ל והצבא הרוסי ייפגשו בזמן הקרוב למען מטרה זו. נעשה מה שצריך כדי להגן על ביטחון ישראל".

בישיבת הקבינט המדיני-ביטחוני קיבלו השרים עדכונים על הפלת המטוס הרוסי ועל כוונת מוסקבה להעביר מערכות טילי קרקע-אוויר S-300 לסוריה. בהודעה שיצאה בתום הישיבה הביעו השרים את השתתפותם בצער המשפחות ברוסיה והעם הרוסי על אובדן חייהם של צוות המטוס "כתוצאה מפעולה חסרת אחריות של הצבא הסורי". ההודעה הוסיפה כי "הקבינט מנחה את צה"ל להמשיך לפעול מול ניסיונות ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה, תוך המשך התיאום הביטחוני מול רוסיה".

בשיחתו האחרונה עם פוטין, הביע נתניהו את ביטחונו באמינות התחקיר שנערך על ידי צה"ל ובמסקנותיו, והבהיר שוב כי האחריות לתקרית המצערת מוטלת על הצבא הסורי שהפיל את המטוס, ועל איראן שתוקפנותה מערערת את היציבות. בהתייחסו להודעה הרוסית על הכוונה לשדרג את יכולות ההגנה האווירית של סוריה באמצעות העברת טילי S-300, אמר נתניהו לפוטין כי העברת מערכות נשק מתקדמות לידיים לא אחראיות תגביר את הסכנות באזור, וכי ישראל תמשיך להגן על ביטחונה ועל האינטרסים שלה. על פי הדיווח בסוכנות הידיעות הרוסית RIA, פוטין הבהיר לנתניהו במהלך שיחתם כי העברת המערכת המתקדמת נועדה להגן על החיילים הרוסיים הפועלים בסוריה.

נתניהו צפוי להיפגש מחר עם נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, בשולי עצרת האו"ם. פגישה נוספת צפויה לו עם נשיא מצרים, עבד אל-פתאח א-סיסי. ביום חמישי בלילה (שעון ישראל) ינאם נתניהו מעל בימת האו"ם. בימים האחרונים טענו גורמים בלשכת ראש הממשלה כי בנאומו של נתניהו יהיו "הפתעות". יוסי מלמן חשף הבוקר ב"מעריב", כי ראש המוסד יוסי כהן יצא היום לניו יורק כדי לתדרך גורמים בכירים באו"ם ומחוצה לו על פעולותיה של איראן במזרח התיכון. בנוסף לתוכנית הגרעין האיראנית, כהן צפוי להתייחס לתמיכתו של משטר האייתוללות בארגוני טרור כמו החיזבאללה, הג'יהאד האסלאמי והחמאס, לדבר על המעורבות האיראנית העמוקה במלחמות בסוריה ובתימן ועל המאמצים שטהראן עושה לערער את המשטרים באזור. סביר להניח שכהן יעשה שימוש במידע שנחשף מתוך ארכיון הגרעין האיראני, שהוברח בסוף חודש ינואר במבצע נועז על ידי סוכני המוסד לישראל.

תגיות:רוסיהיוסי כהן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה