חדשות בארץ

ליברמן: מדיניותנו בסוריה לא תשתנה

בראיון לרשת ב' אמר שר הביטחון, בעקבות הפלת המטוס הרוסי על ידי צבא סוריה, כי ישראל עושה הכל כדי להחזיר את היחסים עם רוסיה למסלולם הרגיל

ליברמן (צילום: פלאש90)ליברמן (צילום: פלאש90)
אא


שר הביטחון אביגדור ליברמן הגיב הבוקר (ראשון) על הפרסומים לפיהם רוסיה תסגור את המרחב האווירי בסוריה, בעקבות התקרית בשבוע שעבר בה הופל המטוס הרוסי.

בראיון לרשת ב' אמר ליברמן כי ישראל הבהירה שלא תאפשר לאיראנים להקים בסיס קדמי בסוריה נגדה, שישמש אותה להעברת נשק מתוחכם לחיזבאללה, ולשם כך פעלה ופועלת בשיקול דעת ובאחריות. לכן, הבהיר ליברמן, "שום דבר לא השתנה – ושום דבר לא ישתנה. זו המדיניות שלנו. אנחנו נמשיך לפעול כדי למנוע את זה". הוא הדגיש כי מדובר ב"עידן של אין ברירה": "אנחנו מזהים איום על האינטרסים הקיומיים של מדינת ישראל. נעשה הכל על מנת להגן על אינטרסים אלו".

שר הביטחון ציין כי ישראל עושה הכל "כדי להחזיר את העניינים עם הרוסים למסלול הרגיל": "כל האחריות לתקרית הקשה והמצערת היא על סוריה, על צבא אסד. זה לא תחקיר, אלה הן עובדות. העובדות מאוד ברורות. המטוס הרוסי הופל על ידי צבא סוריה בגלל חוסר אחריות וחוסר מקצועיות. אני מאמין שהעובדות והזמן יעשו את שלהם". ליברמן הוסיף: "אנחנו לא מתכוונים לנהל ויכוח קולני בתקשורת עם רוסיה. אין לנו עניין להגביר את החיכוך עם הרוסים. פעלנו כמו שפעלנו תמיד, בהתאם לאותו מנגנון תיאום, וכך אנו מתכוונים לפעול הלאה".

ליברמן הוסיף וטען כי בכל הנוגע למשבר עם רוסיה "יש הגזמה, גם בתקשורת וגם ברטוריקה, שהיא לא משקפת את רמת הדיונים שלנו והמגעים שיש בימים האחרונים". לדבריו, "כל הסיפור נמצא תחת בקרה ושליטה. מנהלים דיאלוג כל הזמן ומדברים. אני חושב שהתמונה והעובדות ברורות, לכן אני מאמין שהדברים יחזרו לקדמותם".

משרד ההגנה של רוסיה אמור לפרסם היום דו"ח מפורט על רצף האירועים שהובילו להפלת מטוס האיליושין 20 על ידי סוללות ההגנה האווירית של סוריה. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר שלשום כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל תדרוך על פרטי התחקיר שערך צה"ל בעקבות התקרית, כפי שנמסרו על ידי המשלחת הצבאית הישראלית בראשות מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, שביקרה במוסקבה. בתשובה לשאלה כיצד ייראו מעתה ואילך היחסים בין ישראל ורוסיה, אמר פסקוב כי "מוקדם מדי לדבר על הנושא".

הערוץ הלבנוני "אל-מיאדין", הנחשב כמקורב לחיזבאללה, טען בסוף השבוע כי רוסיה דחתה את ממצאי התחקיר הישראלי על הפלת המטוס הרוסי. דובר צה"ל מסר, לעומת זאת, כי מפגשיה של המשלחת בראשות האלוף נורקין התקיימו ברוח טובה: "התקיים שיח מקצועי, פתוח ראוי ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך. המשלחת הישראלית חזרה בתחושה שהצליחה להעביר את המסר באופן ראוי, ואף הזמינה את קציני הצבא הרוסי להמשיך ולהגיע לישראל כדי להעמיק בתחקיר". מהתחקיר עולה כי למעלה מ- 20 טילי נ"מ נורו על ידי הצבא הסורי ללא הבחנה, בצורה לא מקצועית ובלתי מדויקת, שסיכנה את מי שנמצא במרחב האווירי. גורם מדיני ישראלי הבהיר בסוף השבוע כי מנגנון התיאום בין צה"ל לבין צבא רוסיה שב לפעול כסדרו.

תגיות:רוסיהאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה