חדשות בארץ

סוכל פיגוע בעפולה, עשרות הרוגים בפיגוע ירי באיראן

הפלסטינים המשיכו להתפרע על גדר המערכת ברצועת עזה ולשגר בלוני תבערה, רוסיה תפרסם מחר דו"ח על הפלת המטוס הרוסי בסוריה, ואולמרט נפגש בפריז עם אבו מאזן. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/בטחוני

כ- 10,000 פלסטינים השתתפו אתמול (שישי), משעות אחר הצהריים, בהפרות סדר אלימות במספר מוקדים לאורך גדר המערכת בין ישראל ורצועת עזה. הם השליכו מטענים ורימונים, הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר לוחמי צה"ל ולעבר הגדר. במהלך האירועים חצו 10 פלסטינים את הגדר וחזרו מיד לשטח הרצועה. החיילים הגיבו על ההתפרעויות באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. עם כניסת השבת, נפצע חייל צה"ל באורח קל כתוצאה מפגיעת רסיס ופונה לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. דובר צה"ל מסר כי בתגובה להתפרעויות בוצעו מספר תקיפות באמצעות כלי טיס במרחב צפון הרצועה. הפלסטינים דיווחו על הרוג אחד באירועים וכ- 160 פצועים.

מדוברות כבאות והצלה נמסר כי במהלך היום פרצו בעוטף עזה שמונה שריפות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מהרצועה. על פי הנתונים הרשמיים, אתמול פרצו בגיזרה 3 שריפות כתוצאה מבלונים ושריפה אחת כתוצאה מעפיפון. כלי טיס של צה"ל תקף הערב חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה בצפון רצועת עזה לעבר שטח ישראל

בחסדי שמיים, בעפולה סוכל היום פיגוע. במוקד 100 של המשטרה התקבל דיווח אנונימי של אדם שטען כי ידוע לו על פלסטיני המתגורר בשטחי הרשות הפלסטינית שמתכוון לבצע פיגוע בעפולה. מדוברות המשטרה נמסר כי כוחות גלויים וסמויים פתחו בסריקות ופרסו מחסומים במטרה לאתרו. בשיחה נוספת של האלמוני למוקד 100 הוא מסר את מספר הרכב בו נוסע החשוד. לוחמי יס"מ עצרו לבסוף את החשוד, בן 21, ברובע יזרעאל בעיר, והעבירו אותו לחקירה.

מטען צינור בייצור עצמי הושלך הלילה (שבת) לעבר היישוב בית אל. בחסדי שמיים, לא היו אין נפגעים ולא נגרם נזק. מדובר צה"ל נמסר, כי "בעקבות השלכת המטען ולנוכח ריבוי האירועים בגזרה, כוחותינו פועלים במרחב ובוצעו צעדים למניעת המשך ניסיונות טרור וחיכוך".

משבר הפלת המטוס הרוסי בסוריה: משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, חזרה אתמול לפנות בוקר מרוסיה. היא קיימה מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה, וכן בכירים בחיל האוויר הרוסי. בפגישות הציגו הקצינים הישראלים לרוסים את פרטי התחקיר שערך צה"ל בעקבות תקרית הפלת מטוס האיליושין 20 על ידי סוללות ההגנה האווירית של צבא סוריה. מהתחקיר עולה כי למעלה מ- 20 טילי נ"מ נורו על ידי הצבא הסורי ללא הבחנה, בצורה לא מקצועית ובלתי מדויקת, שסיכנה את מי שנמצא במרחב האווירי. דובר צה"ל מסר כי "המפגשים התקיימו ברוח טובה, התקיים שיח מקצועי, פתוח ראוי ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך. המשלחת הישראלית חזרה בתחושה שהצליחה להעביר את המסר באופן ראוי, ואף הזמינה את קציני הצבא הרוסי להמשיך ולהגיע לישראל כדי להעמיק בתחקיר".

משרד ההגנה של רוסיה יפרסם מחר בבוקר דו"ח מפורט על תקרית הפלת מטוס התובלה הרוסי. דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב אמר אתמול כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין קיבל תדרוך על פרטי התחקיר שערך צה"ל בעקבות התקרית, שנמסרו במוסקבה על ידי המשלחת הישראלית בראשות מפקד חיל האוויר עמיקם נורקין. פסקוב אמר כי "מוקדם מדי לשאול" כיצד ייראו מעתה ואילך היחסים בין ישראל ורוסיה.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, נפגש אתמול בפריז עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית ופ"א דיווחה, כי בראיון שהעניק לטלוויזיה הפלסטינית אמר אולמרט כי אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות, וכי אבו מאזן הוא האדם היחיד שיכול להוביל לפתרון זה: "הוא רוצה להשיג זאת. הוא נלחם נגד הטרור, מפני שזהו חלק ממחויבותו להשגת שלום", אמר אולמרט. הוא הוסיף כי לו היה נשאר בתפקידו כראש ממשלה עוד מספר חודשים, ניתן היה להגיע לשלום כבר לפני שנים.

מקורביו של אולמרט טענו הערב כי יו"ר הרשות הפלסטינית הביע בפני אולמרט את נכונותו לחדש את המשא ומתן עם ישראל באופן מיידי מהנקודה בה הופסק בסוף 2008 לפני תחילת מבצע "עופרת יצוקה": "הרושם היה שאבו מאזן מחפש מוצא מהמצב אליו הוא נקלע מול ארצות הברית", אמרו. אולמרט, שנפגש עם אבו מאזן באופן פרטי, לא עדכן את ראש הממשלה בנימין נתניהו על הפגישה.

בכירים בליכוד הגיבו בכעס על הפגישה בין אולמרט ואבו מאזן. שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר כי הוא "רחוק מלהתפעל מהפגישה". לדבריו, אבו מאזן "מנסה כבר שנה לגרום להתלקחות דמים בינינו לבין עזה. מי שרואה באבו מאזן איזה חסיד אומות עולם טועה". השר לבטחון פנים, גלעד ארדן, כתב בחשבון הטוויטר שלו: "עצוב לראות ראש ממשלה לשעבר, שמשרת את האינטרסים של הפלסטינים כנגד מדינת ישראל ונגד הממשל האמריקני ועושה נזק לישראל בזירה הבינלאומית. אחרי שהנשיא טראמפ ונציגיו הבינו שאבו מאזן הוא מסית וסרבן שלום המקדם יוזמות חרם נגד ישראל, מגיע אולמרט המנותק מהאמת ומהמציאות ומתייצב לצד המסית אבו מאזן".

בארץ

העבודות לבניית הקו האדום של הרכבת הקלה בבני ברק נמשכו במהלך השבת, בהוראת בית המשפט המחוזי בתל אביב. במחאה על חילול השבת, יצאו אמש אלפים מתושבי בני ברק לכביש גהה ולרחוב ז'בוטינסקי בעיר, כדי להתפלל ברחובה של עיר ולזעוק את זעקת השבת. להרחבה לחץ כאן
 

בעולם

29 בני אדם נהרגו ולפחות 53 נפצעו בפיגוע בעיר אהואז, בירת מחוז חוזסטאן שבדרום-מערב איראן, בו מתגוררים בני המיעוט הערבי במדינה. ארבעה חמושים, שלפי עדויות מהזירה התחזו לאנשי צבא, פתחו בירי במהלך מצעד צבאי לציון יום השנה ה- 38 לפרוץ מלחמת איראן-עיראק. מהירי נהרגו חיילים במשמרות המהפכה האיראניים, וכן אזרחים, בהם נשים וילדים. את האחריות לפיגוע קיבלו - בנפרד - ארגון דאע"ש ו"ההתנגדות הלאומית של אהואז", ארגון ערבי אנטי-משטרי, אך באיראן מאשימים את ישראל וארצות הברית. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טרוריסטים שאומנו וחומשו על ידי משטר זר תקפו באהואז. בנפגעים גם ילדים ועיתונאים. איראן מטילה את האחריות על ארצות הברית ותגיב במהירות ובהחלטיות". בהודעה מטעם מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, נאמר כי הפיגוע הוא "המשך למזימותיהם של המשטרים באזור הנתמכים על ידי ארצות הברית לערער את הביטחון בארצנו היקרה. עם זאת, לצערם, האומה האיראנית תמשיך בדרכה האצילה והגאה, וכמו בעבר תתגבר על כל גילויי העוינות".

במצעד צבאי אחר, שהתקיים בטהראן לרגל יום השנה לפרוץ מלחמת איראן-עיראק, אמר נשיא איראן חסן רוחאני כי ארצו "תנצח את טראמפ כפי שניצחה את סדאם חוסיין". רוחאני טען כי נשיא ארצות הברית פרש מהסכם הגרעין במטרה "לפגוע במשטר ובמהפכה האסלאמית באיראן", אך לדבריו "המלחמה הכלכלית שמנהלת נגדנו ארצות הברית תתרסק".

207 בני אדם לפחות נהרגו באסון טביעתה של מעבורת שלשום באגם ויקטוריה, סמוך לאי אוקרי במדינת טנזניה. יומיים לאחר הטביעה, חולץ היום אדם חי מתוך שרידי המעבורת. מצבו קשה. מאז האסון חולצו כמאה נוסעים שהיו על המעבורת, כמה עשרות מהם במצב קשה מאוד.

תגיות:אהוד אולמרטטנזניה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה