חדשות בארץ

כאב גדול: חילול שבת בעבודות הרכבת הקלה בבני ברק – בהוראת בית המשפט

במחאה על ההחלטה להתיר את המשך עבודות הכרייה בשבת של מנהרות הרכבת הקלה, יצאו אלפים מתושבי בני ברק וקיבלו את השבת בתפילות בכביש גהה וברחוב ז'בוטינסקי

בני ברק, אתמול לפני כניסת השבת (צילום: Roy Alima/Flash90)בני ברק, אתמול לפני כניסת השבת (צילום: Roy Alima/Flash90)
אא

תקדים מסוכן: העבודות לבניית הקו האדום של הרכבת הקלה בבני ברק נמשכו במהלך השבת, בהוראת בית המשפט המחוזי בתל אביב. במחאה על חילול השבת, יצאו אמש (שישי) אלפים מתושבי בני ברק לכביש גהה ולרחוב ז'בוטינסקי, כדי להתפלל ברחובה של עיר ולזעוק את זעקת השבת. במהלך התפילות נחסמו כביש 4 ורחוב ז'בוטינסקי לתנועה.

את ההחלטה לאפשר את חילול השבת קיבלה שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, לימור ביבי, כשעתיים לפני כניסת השבת. היא ביטלה את צו המניעה החלקי שהוצא יום קודם לכן על ידי השופטת אירית קלמן-ברום, שנענתה לבקשת עיריית בני ברק למנוע את ביצוען של עבודות כרייה ברחוב ז'בוטינסקי. קלמן-ברום קיבלה את טענת העירייה, לפיה בהסכם שנחתם במאי 2012 בינה לבין מדינת ישראל, התחייבה המדינה לא לבצע עבודות להקמת הרכבת הקלה בשטח העיר בשבתות ובחגי ישראל. קלמן-ברום החליטה שלא להתיר את העבודות בשבת, "למעט עבודה הכרחית מתחת לקרקע שאי ביצועה עלול להסב פגיעה בנפש". חברת נת"ע (נתיבי תחבורה עירוניים), האחראית מטעם המדינה על פרויקט הקמת הרכבת הקלה, וחברות דניה דיבוס וצ'יינה סיביל, המבצעות מטעמה את העבודות, ערערו על צו המניעה בטענה כי הפסקת עבודת מכונת הכרייה בשבת עלולה לגרום לקריסת הקרקע ולסכן חיי אדם. ביבי, כאמור, קיבלה את עמדתן, והתירה להן לבצע עבודות לא רק מתחת לאדמה אלא גם מעל פני הקרקע.

הדיון אתמול בבית המשפט התנהל בהשתתפות מנכ"ל דניה סיבוס, רונן גינזבורג, מנכ"ל נת"ע יהודה בר און וראש עיריית בני ברק חנוך זייברט. באופן חריג השתתף בדיון גם הרב משה יהודה לייב לנדא, רבה של העיר בני ברק. לאחר קבלת ההחלטה, קרא הרב לנדא לתושבי העיר לצאת ולהשתתף בתפילות המחאה בליל שבת. מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל קראה במהלך השבוע "לצאת בחובת מחאה על שם שמיים שנרמס מעל ומתחת הארץ, וביום השבת הקרובה להשתתף בתפילת רבים ברחובה של עיר, במקום בו מנסים, רחמנא לצלן, לרמוס את כבוד השבת ונותנה". בהודעה הודגש כי מדובר בתפילה ולא בהפגנה: "דברי חכמים בנחת נשמעים".

(דבריו של הרב לנדא. קרדיט תמונה: Yaakov Naumi/Flash90)

תגיות:חילול שבתהרכבת הקלהבני ברק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה