סלבס בהתחזקות

דודו פישר לאילנה דיין: "לפני כמה שנים התחזקתי, ואני לא מופיע בפני רפורמים"

למה הופיע החזן המבוקש דודו פישר מול רפורמים - בעברו, מה הוא מרגיש כלפי הופעות כאלה כיום ומה זה בשבילו הימים הנוראים?

אא

בראיון לעיתונאית אילנה דיין בגלי צה"ל סיפר החזן דודו פישר על האופן שבו הוא מתכונן לימים הנוראים של חודש אלול, ולתפילות ראש השנה ויום כיפור, תקופה שעליה התבטא ואמר כי זוהי "האומנות הקשה ביותר בכל שנה".

על הקושי הרחיב את הדיבור ואמר כי "כשאתה עומד לפני ארון הקודש והקהל מאחוריך, לפעמים לא כולם בחו"ל מבינים את מה שאתה אומר ומה התפילה אומרת, ואתה כחזן בדרך כלל ללא מיקרופון ותזמורת. הקהל לא רואה את הפנים שלך ורק באמצעות הקול צריך להביא אותו לריגוש, בכי וחרטה. האומנות הקשה ביותר בכל שנה זה כשאני מתכונן לימים הנוראים, במיוחד לפני יום כיפור - תפילת כל נדרי ונעילה. תמיד המחשבות חוזרות, איך אני עושה את זה בצורה הטובה ביותר", אמר. 

למרות שאין מזכירים לו לאדם את חטאי העבר מרגע שהוא שב בתשובה, המראיינת מצאה לנכון להעיר על אותן שנים בהן 'כיכב' בבתי כנסת רפורמיים כשבידו מיקרופון, אך פישר לא נבהל מה'תזכורת' וידע מה יש בפיו להשיב: "זה היה כך הרבה מאוד שנים ואת חטאיי אני מזכיר היום", אמר ואף הסביר כי הופיע דווקא במקומות הרפורמים והקונסרבטיבים כי אלו היו המקומות שהסכימו לשלם את סכוי העתק שנדרשו להחזקת חזן כמותו. 

אלא שמאז הרבה מים עברו בנהר, ופישר הספיק לא רק לעשות תשובה שלימה אלא לפרוש מהופעות עם מיקרופון, מול רפורמים או מול קהל מעורב. "אני לפני כמה שנים התחזקתי וחזרתי בתשובה, והחלטתי להפסיק להופיע עם מיקרופון או עם נשים שיושבות יחד עם גברים. כיום אני מופיע רק בבתי כנסת אורתודוקסים", סיכם. 

לראיון עם דודו פישר באתר הידברות, לחצו כאן 

תגיות:התחזקותדודו פישררפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה