חדשות בארץ

כתב אישום נגד חבר ועדת המעקב של ערביי ישראל: הסית לטרור

רג'א אגבאריה, פעיל פוליטי מוכר במגזר הערבי, מואשם כי הביע תמיכה והסית לטרור באמצעות חשבון הפייסבוק שלו

אום אל-פחם, צילום אילוסטרציה (קרדיט: Omar Samir/FLASH90)אום אל-פחם, צילום אילוסטרציה (קרדיט: Omar Samir/FLASH90)
אא

כתב אישום הוגש היום לבית משפט השלום בחיפה נגד רג'א מוחמד אגבאריה, בן 66 מאום אל-פחם, באשמת עבירות של הסתה לטרור וגילוי הזדהות עם ארגון טרור. כתב האישום הוגש על ידי פרקליטות מחוז חיפה באישור היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט.

אגבאריה – פעיל פוליטי מוכר במגזר הערבי, לשעבר מזכ"ל תנועת "בני הכפר" (אבנא אל-בלד) וחבר מזכירות ועדת המעקב העליונה של ערביי ישראל – נעצר לפני תשעה ימים בביתו באום אל-פחם. על פי הפרטים המובאים בכתב האישום, הוא פרסם בחשבון הפייסבוק שלו פוסטים בהם גילה הזדהות עם ארגוני טרור והשמיע קריאות של הסתה ותמיכה בטרור.

הפוסטים האמורים התפרסמו במספר הזדמנויות בין יולי 2017 ליולי 2018. אחד מהם נכתב בעקבות הפיגוע במתחם הר הבית ב- 14 ביולי 2017, בו נרצחו שני שוטרי מג"ב ונפצע שוטר נוסף. אגבאריה כתב אז: "האם פיגוע אל-אקצא מבשר על שלב חדש (של ערביי ישראל) בתוך ה- 48?! ירושלים קדם לה מסגד אל-אקצא, היא מגרש החיכוך והעימות הראשון ומוקד רגישות השהידים אשר בחרו להגן על המסגד של הערבים והאסלאם, הם אשר מתבוססים בדמם אותו הקיזו האימפריאליסטים וישראל. מצפן אנשי ההתנגדות היה ונותר ירושלים". הפיגוע בוצע על ידי שלושה פלסטינים תושבי אום אל-פחם, ואגבאריה חתם את הפוסט המסית באמירה לפיה עיר זו "תלווה את השהידים שלה בדרכם האחרונה, בגאווה הגדולה ביותר, אל עתיד חדש. ואל גני הנצח (יגיעו) השהידים".

בנוסף, העלה הנאשם לרשת סרטונים המתעדים את הפיגוע בהר הבית. גולשת שצפתה בסרטון הגיבה לו בכותבה: "פיגועים מעין אלה יובילו לסופו של מסגד אל-אקצא ולהגברת הפיקוח עליו יותר ממה שהיה עד היום". בתגובה לדברים אלו כתב אגבאריה: "אל תדאגי, אל-אקצא יישאר איתן וקוציו בגרונות הציונים ומקורותיהם. האינתיפאדות, הרי הם צעירי 'כנפי בית אל-מקדס', יסרבו לחילול מסגד אל-אקצא על ידי המתנחלים". בתגובה אחרת של אגבאריה הוא כתב: "אני תוהה אם זה רצח משני הצדדים. רצח הוא לא חד צדדי. זו מולדתנו וחובתנו להגן עליה".

מעצרו של אגבאריה הוארך עד ה- 2 באוקטובר.

תגיות:ערביי ישראלהסתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה