חדשות בארץ

נתניהו: כדאי לנסראללה לשקול עשרים פעם לפני שיתעמת איתנו

ראש הממשלה התייחס לשיחתו שלשום עם נשיא רוסיה פוטין בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי: "אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה"

נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)נתניהו (צילום: Marc Israel Sellem/POOL)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע הערב (חמישי) למזכ"ל החיזבאללה, חסן נסראללה, לשקול היטב לפני שיחליט לצאת לעימות עם ישראל.

בדברים שנשא בחוג התנ"ך בירושלים אמר נתניהו: "שמעתי את דברי הרהב שבאו מהכיוון של חיזבאללה. זה בא מאותו אדם שאמר אחרי 2006 שאם הוא היה יודע מה תהיה תגובת ישראל על חטיפת שלושת חיילינו, הוא היה שוקל פעמיים אם לעשות זאת. אז היום אני מציע לו לשקול לא פעמיים, אלא עשרים פעם, משום שאם הוא יתעמת איתנו – הוא יקבל מכת מחץ שהוא לא יכול אפילו לדמיין אותה".

דבריו של נתניהו באו בתגובה לאיום ששיגר הבוקר נסראללה לעבר ישראל. בנאום שנשא לרגל יום העשורא המצוין על ידי המוסלמים השיעים, אמר מזכ"ל החיזבאללה כי הפעילות הישראלית למנוע העברת נשק מדויק לארגונו לא צלחה: "כל המאמצים שלכם נכשלו. זה נגמר. להתנגדות יש טילים מדויקים ואמצעים אחרים, כך שאם ישראל תכפה מלחמה על לבנון - צפוי לה גורל אותו לא העלתה על דעתה מעולם". אמש אמר מזכ"ל החיזבאללה כי על ציר ההתנגדות למצוא פתרון שישים סוף למתקפות האוויריות החוזרות ונשנות של ישראל בסוריה. הוא הבהיר כי ארגונו אינו מתכוון לעזוב את אדמת סוריה, וכי הוא נמצא שם בהסכמת המשטר הסורי: "אף אחד אינו יכול להכריח אותנו לעזוב".

בדבריו בירושלים, התייחס ראש הממשלה גם למשבר שפרץ עם רוסיה בעקבות הפלת המטוס הרוסי: "באשר ליחסינו עם רוסיה - אני שוחחתי עם הנשיא פוטין ערב יום כיפור, ממש לפני כניסת החג. הבעתי בשמי ובשם אזרחי ישראל צער על מותם של 15 אנשי צוות אוויר רוסי, שמטוסם הופל על ידי אש סורית. אמרתי לו ששורש הבעיה זה הניסיון של איראן להשתמש בשטח סוריה להתקפות נגד ישראל ולחימוש אויבינו כמו החיזבאללה. אמרתי לו שעומדת לנו הזכות להגנה עצמית, ועם זאת יש חשיבות גדולה מאוד לשמר את התיאום הביטחוני בין ישראל ובין רוסיה, ולכן החלטתי לשלוח את מפקד חיל האוויר, האלוף עמיקם נורקין, למוסקבה, בעצם במטרה כפולה. אחד, להמשיך להגן על אזרחינו, ומנגד לשמר את שיתוף הפעולה בין שתי המדינות".

המשלחת הצבאית בראשות נורקין קיימה היום במוסקבה מספר מפגשים עם מפקד חיל האוויר הרוסי ובכירים במטה הפיקוד של צבא רוסיה וסוריה. בפגישות הוצגו עיקריו של התחקיר שערך צה"ל בנוגע לתקרית הפלת המטוס, ממנו עלה כי בניסיון ליירט את המתקפה הישראלית בלטקיה, סוללות הנ"מ הסוריות ירו ללא הבחנה ובאופן בלתי מדויק, ולא טרחו לוודא שאין מטוסים רוסיים באוויר. בנוסף הוצגו הנסיונות האיראניים להתבסס בסוריה ולהעביר אמצעי לחימה אסטרטגיים לחיזבאללה. מדובר צה"ל נמסר כי "המפגשים התקיימו ברוח טובה. התקיים שיח מקצועי, פתוח ושקוף בנושאים השונים והודגשה חשיבות האינטרסים של שתי המדינות והמשך מימוש מנגנוני מניעת החיכוך. המשלחת הישראלית ממשיכה במפגשים ותשוב ארצה לפנות בוקר, כמתוכנן".

תגיות:רוסיהחסן נסראללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה