כתבות מגזין

"מה אני אשם שאין לי ילדים?": הנפטר הגיע בחלום, עם טענה מצמררת בפיו 

במהלך כנס התעוררות והתחזקות לקראת הימים הנוראים, חשף הגאון רבי ציון בוארון סיפור מדהים על חלום שחלם נכדו על שכן שהיה לו ונפטר לפני כמה חודשים. מה החליט הנכד לקחת עבור הנפטר, מדוע זה נפסק ולמה הרב בוארון הרגיש אשם?

אא

במהלך כנס התעוררות והתחזקות לקראת הימים הנוראים, חשף הגאון רבי ציון בוארון סיפור מדהים על חלום שחלם נכדו על שכן שהיה לו ונפטר לפני כמה חודשים. לאחר פטירתו החליט נכדו של הרב בוארון לקחת על עצמו את אמירת הקדיש עבור הנפטר - שלמה אדרעי שמו. 

בדבריו סיפר הרב בוארון כי נכדו אמר את הקדיש במשך זמן מה, עד שראש הישיבה ניגש אליו ואמר לו: יש לך הורים, למה אתה אומר קדיש? "הוא בא אליי ואמר לי כך וכך ושאל מה אני אומר. אמרתי לו שלדעתי אתה לא צריך לומר קדיש כי ההורים שלך בחיים. שמישהו אחר יאמר את הקדיש", סיפר הרב, כפי שהובא באתר 'כיכר השבת'. "זה היה ביום שישי, ובערב שבת בישיבה הוא לא אמר קדיש".

אלא שבאותו ליל שבת, חלמה אחותו של הנכד חלום, ובחלומה היא רואה את אותו יהודי שלמה אדרעי. "היא שאלה אותו 'מה שלומך בעולם האמת', כי הרגישה שהוא נפטר. ואז הוא אמר לה: 'מה אני אשם שאין לי ילדים, מה אני אשם שאין מי שיגיד עליי קדיש?'".

הנכדה לא הבינה למה התכוון הנפטר, ובשבת בבוקר סיפרה לסבה את דבר החלום. "כששמעתי כך אמרתי לה: 'וואיי, אני אשם. היה יהודי בחור ירא שמיים שאמר עליו קדיש, ואמרתי לו 'אל תגיד'".

וכאן למד הגר"צ בוארון מוסר השכל אדיר שאותו הוא מבקש כעת להעביר לכל עם ישראל. "מזה נבין כמה זה חשוב, ואין דבר שחשוב וקדוש לנשמה כמו הקדיש, לכן צריך להיזהר בזה", סיכם. 

תגיות:עולם הבאנפטרערירי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה