חדשות בארץ

סוכל פיגוע דקירה אמש בירושלים, הפלסטינים המשיכו בהפרות הסדר על הגדר

נתניהו שוחח עם פוטין בטלפון, מפקד חיל האוויר יצא מחר למוסקבה, צוותי מד"א טיפלו במהלך יום הכיפורים ב- 1,728 בני אדם. כל מה שחשוב לדעת

אא

אמש: סוכל פיגוע דקירה ליד העיר העתיקה בירושלים

תושב קלנדיה בן 26 ניסה אמש (שלישי), לאחר כניסת צום יום הכיפורים, לבצע פיגוע דקירה בסמוך לעיר העתיקה בירושלים.

שוטרי מג"ב שהוצבו ברחוב הנביאים – בציר המוביל מתפללים לכיוון הכותל המערבי – הבחינו סמוך לשעה 19:00 במחבל כשהוא רץ לעבר מתפלל יהודי שהיה במקום. המחבל ניסה לפגוע בו והפיל אותו לרצפה. לאחר מכן הוא החל לרוץ לעבר השוטרים כשהוא מניף לעברם כלי חד - ככל הנראה מברג - במטרה לפגוע בהם. השוטרים ירו למוות במחבל. בחסדי שמיים, המתפלל והשוטרים לא נפגעו באירוע.

מבדיקה שנערכה התברר כי המחבל, בן 26, שהה בישראל שלא כחוק.

נתניהו שוחח עם פוטין בטלפון

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח אתמול אחרי הצהריים בטלפון עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. נתניהו הביע צער בשם מדינת ישראל על מותם של החיילים הרוסים בתקרית הפלת המטוס אך הבהיר כי האחריות להפלת המטוס מוטלת על סוריה. הוא ציין את החשיבות של המשך התיאום הביטחוני בין ישראל לרוסיה, שהצליח למנוע אבידות רבות משני הצדדים בשלוש השנים האחרונות. ראש הממשלה הדגיש כי ישראל נחושה לבלום את ההתבססות הצבאית האיראנית בסוריה ואת ניסיונותיה של איראן, שקוראת להשמדת ישראל, להעביר לחיזבאללה נשק קטלני נגד ישראל. להרחבה לחץ כאן

משלחת צה"ל בראשות מפקד חיל האוויר תצא מחר למוסקבה

בעקבות תקרית הפלת המטוס הרוסי - משלחת צה״ל בראשות מפקד חיל האוויר, אלוף עמירם נורקין, תצא מחר בשעות הבוקר למוסקבה. מפקד חיל האוויר והמשלחת יציגו את תמונת המצב של האירוע על כלל היבטיה, כולל המידע המקדים ועיקרי הממצאים של התחקיר שנערך על ידי צה"ל. המשלחת תציג גם את המשך הנסיונות האיראניים להעברת אמצעי לחימה אסטרטגיים לחזבאללה ולהתבססות בסוריה. דובר צה"ל מסר כי אל מפקד חיל האוויר יצטרפו ראש חטיבת קשרי החוץ של צה"ל, תת-אלוף ארז מייזל, וכן קצינים נוספים מאגף המודיעין, חיל האוויר ואגף המבצעים.

הפלסטינים המשיכו בהפרות סדר אלימות על גדר המערכת ברצועה

במהלך יום הכיפורים המשיכו הפלסטינים בהפרות הסדר במספר מוקדים לאורך גדר המערכת ברצועת עזה. מאות מתפרעים הבעירו צמיגים, השליכו בקבוקי תבערה ויידו אבנים לעבר הגדר ולוחמי צה"ל. מספר מפרי סדר השליכו רימון ומטען. חיילי צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים בקרב החיילים ולא נגרם נזק.

שני פלסטינים שחצו את גדר המערכת בדרום רצועת עזה זוהו על ידי כוחות צה"ל ונעצרו סמוך לגדר. לא היה עליהם נשק, והם הועברו לתחקור כוחות הביטחון.

בנוסף לשני הפלסטינים שנעצרו, כעשרים חשודים חצו במהלך היום את גדר המערכת בדרום רצועת עזה וחזרו לאחר מכן לשטח הרצועה. במהלך שהותם בשטח ישראל ריסס אחד מהם בצבע עמדה צבאית. באירוע נוסף חצו ארבעה חשודים את הגדר ומיד חזרו לרצועה. הם השאירו בשטח ג'ריקן דלק ואמצעי תבערה ליד הגדר.

טרור ההצתות נמשך אף הוא במהלך יום הכיפורים: ארבע שריפות פרצו בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה.

צה"ל: נהרוס את הבניין בו התגורר המחבל שהרג את סמ"ר רונן לוברסקי הי"ד

הבניין בו התגורר המחבל שהרג את לוחם צה"ל, סמ״ר רונן לוברסקי ז״ל, ייהרס כולו. צה"ל מסר על כך למשפחתו של המחבל.

דובר צה"ל מסר כי לפני כשלושה שבועות נמסרה למשפחת המחבל הודעה על כוונה להרוס שתי קומות במבנה. בשבועות שחלפו מאז נערכה ביוזמת צה״ל בדיקה נוספת, בסיומה הוחלט להרוס את כל ארבע הקומות של הבניין.

במהלך יום הכיפורים: צוותי מד"א העניקו טיפול ל- 1,728 בני אדם

במהלך יום הכיפורים, צוותי מד"א הוזנקו לטפל ב- 2,243 אירועים ברחבי הארץ והעניקו טיפול רפואי ל- 1,728 בני אדם, ביניהם 268 אנשים שהתעלפו, התייבשו וחשו ברע עקב הצום. בנוסף, 174 יולדות הועברו לבתי חולים.

תגיות:רצועת עזההעיר העתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה