נטורופתיה ורפואה טבעית

בריאות טובה בכוס תה: 4 חליטות מומלצות

4 המלצות לחליטות יעילות ובריאות שיתרמו רבות לבריאותכם

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ישנם סוגים רבים של צמחים שמהם מפיקים חליטות, וטמונים בהם יתרונות בריאותיים ומרפאים. יש להם גם טעם עשיר ומיוחד.

חליטת נענע-מנטה היא מהמוכרות והאהובות עלינו, והיא אף איכותית. מבחינה בריאותית, חליטת נענע מכילה ויטמינים מקבוצת ה-B וה-E, מינרלים, סידן, מגנזיום, זרחן ואשלגן. הנענע מכילה פקטין – חומר המסייע בהפחתת הכולסטרול ובאיזון רמות הסוכר בדם. האפיונים של חליטת נענע – טיפול בבחילות ובהקאות, הרגעה של מערכת העיכול, טיפול בכאבי בטן, בנפיחות ובגזים, בדלקת בכיס המרה, וכן הקלה על מערכות הנשימה ועל סינוסיטיס.

עוד שם מוכר הוא צמח הקמומיל-בבונג. הוא מכיל ריכוז גבוה של ויטמין B5 וחומצה פולית, וכן מינרלים, סידן, אבץ ואשלגן. הקמומיל משמש גם כחומר אנטי דלקתי, מגביר את התיאבון, מרגיע כאבי בטן וגזים אצל תינוקות, נוגד ליחה, מחטא, מרפא פצעים, תורם לחיזוק הגוף, מקל על כאבי כאש, מרגיע את מערכת העצבים, עוזר נגד אי שקט וחרדות ומרגיע דלקות עור וכוויות שמש. יש להניח רטיות ספוגות בתה קמומיל על האזור הרגיש.

מרווה – המרווה מסייעת לריפוי פצעים בפה וכן דלקות חניכיים. יש לעשות שטיפות עם מרתח עלי מרווה, המסייע להרגעה של מערכת העצבים. במצבים של עודף ליחה ונזלת, המרווה מייבשת, אך מצד שני – היא לא מומלצת לנשים מיניקות, היות שהיא מייבשת את החלב.

שומר – צמח השומר, שגם ממנו מייצרים חליטות, מכיל ויטמינים חשובים כמו בטא קרוטן, ויטמיני B ו-E. בנוסף, יש בו ריכוזים של מינרלים, סידן, אשלגן, ברזל ומגנזיום. השומר נחקר והוכח כיעיל למערכת העיכול ולאיזון התיאבון. הוא משפר ייצור של מיץ מרה, יעיל נגד גזים אצל תינוקות ומגביר ייצור חלב בהנקה. הוא בעל השפעה מרגיעה על מערכת העצבים, ואך מסייע נגד דלקות בדרכי השתן.

כל החליטות – כפית אחת בכוס מים רותחים. להמתין 10 דקות – ולשתות לבריאות. אם השימוש בחליטה הוא עבור הכנת רטיות – ניתן להכין אותן גם בריכוז גבוה יותר.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:הרבנית רחל בצריחליטותתה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה