נטורופתיה ורפואה טבעית

בשביל מה בכלל צריך מינרלים?

מדוע אנשים סובלים מחסר במינרלים, ומה אפשר לעשות כדי למלא את החסר הזה?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המינרלים מהווים כ-4% מגוף האדם. הם דרושים לבניית מרכיבי הגוף ולשמירה על תפקוד תקין. המינרלים קיימים באופן שכיח ורציף בטבע שסביבנו, וניתן למצוא אותם בסלעים, בחולות ובמים שבמעטפת כדור הארץ. למינרלים יש תפקידים חשובים בגוף האדם: הם אחראים על בניית השלד, העצמות והשרירים ועל בניית העור; יש להם תפקיד חשוב בתהליכי פוריות וכן בהתפתחות העובר; התפקוד של המערכת החיסונית מושפע מהמינרלים; הם מסייעים להפקת אנרגיה בתא בתהליך ייצור הדם במח העצם; לתפקוד של מערכת העיכול; ומסייעים בשמירה על מאזן החומציות של מלחים ונוזלים בגוף.

המינרלים מצויים במזונות שונים, במים ובצמחים. הצמחים השורשיים מהווים מקור עשיר למינרלים, וכן דגנים מלאים, קטניות ועוד. אחד המקורות העשירים ביותר הוא אצות ים-אגם, אשר יונקות מהמים המון מינרלים, וכן גם נבטים וזרעים מלאים, ותה צמחים.

מדוע יש לאנשים חסר במינרלים?

1. מזון מקולקל ומעובד. כל מזון מעובד = מאובד בערכים, לכן כדאי לצרוך מזונות שלמים כמו שה' נתן לנו, בלי לקלף ולזקק. רק מפסידים מזה מינרלים.

2. כאשר אין חומצה מספקת בקיבה, הסידן והברזל לא נספגים, ולכן יש חסר בגוף. כאשר הקיבה לא מייצרת מספיק חומצה הידרוכלורית, הגוף לא סופג את הסידן, ואז לוקחים סותרי חומצה כמו "לוסק". כשלוקחים תרופות משתנות, כמו "פוסיד", גם המינרלים יוצאים בשתן, והגוף לא מספיק לספוג אותם.

3. הזעת יתר גורמת גם היא לאיבוד מינרלים. הם יוצאים עם הזיעה דרך העור. באופן טבעי, כשחם בחוץ – ה' ברא מנגנון הזעה על מנת לקרר את הגוף. לכן כאשר מזיעים צריך לשתות הרבה, כדי שלא יחסרו מינרלים. גם בסאונה מפסידים המון מינרלים, ולכן מומלץ לשהות בה 10 דקות ולא יותר. גם במצב של הקאות ושלשולים מאבדים מינרלים, ולכן צריך לדאוג שאין התייבשות, ולהשלים מינרלים באבקה מיוחדת שמכילה מינרלים חיוניים.

איך מתגברים את המינרלים? עם מזון מלא ושלם, אצות אגם. ניתן ליטול 3 קפסולות של אספסת ביום – מסייע במיוחד לנשים מיניקות וכן למצבים של חולשה ונשירת שיער. גם תה צמחים הוא מקור חשוב למינרלים, וכן ירקות עליים.

בשבועות הבאים נפרט על המינרלים השונים, ועל חשיבותם הרבה לתפקוד הגוף ובניית השלד.

הערה: בשבוע שעבר דברנו על סגולות הכורכום. חשוב לציין כי מי שנוטל תרופות לדילול הדם – השימוש בכורכום אינו מתאים עבורו.

להזמנת חוגי בית בהשתתפות הרבנית רחל בצרי חייגי 073-2221240 או 052-9551588

תגיות:מינרליםהרבנית רחל בצרי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה