חדשות בארץ

הפצוע מפיגוע הדקירה בצומת הגוש - נפטר מפצעיו

המחבל, תושב הכפר יטא שמדרום לחברון, נורה. הפיגוע הרצחני מצטרף להסלמה שחלה בימים האחרונים בגיזרת הדרום

צומת גוש עציון, תמונת ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90 )צומת גוש עציון, תמונת ארכיון (צילום: Gershon Elinson/Flash90 )
אא

ברוך דיין האמת: בבית החולים "שערי צדק" בירושלים נקבע מותו של האזרח שנפצע הבוקר בפיגוע דקירה בצומת גוש עציון.

מחבל כבן 17 הגיע בסביבות השעה 11:00 בסמוך לכניסה לקניון "הרים" בצומת הגוש, כשהוא חמוש בסכין. הוא התנפל על גבר כבן 40 והחל לדקור אותו. הקורבן נפצע באורח אנוש ופונה לבית החולים "שערי צדק" בירושלים, אך כאמור הרופאים לא הצליחו להציל את חייו. המחבל - ח'ליל יוסף עלי ג'ברין מהכפר יטא שמדרום לחברון - ניסה להימלט מהזירה אך נורה ונפצע באורח בינוני.

ממד"א מסרו כי "בשעה 11:08 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על אירוע פח"ע בצומת גוש עציון. חובשים ופראמדיקים של מד"א מעניקים טיפול רפואי ומפנים לבית החולים גבר כבן 40 במצב קשה לא יציב כשהוא דקור בפלג גופו העליון".

מצה"ל נמסר כי "מחבל הגיע לקניון צומת הגוש חמוש בסכין, דקר אזרח ופצע אותו באורח קשה. אזרח נוסף שהיה בקניון נטרל את המחבל. כוחותינו פועלים במרחב".

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, שהגיע לזירת הפיגוע, אמר כי הוא רואה בחומרה את הפיגוע הקשה: "מטרתם של מפגעים אלו היא אחת - לשבש לנו את אורח החיים. שכנינו הערבים צריכים להתמודד עם שאלה אחת ויחידה: או שאתם חיים איתנו כאן ומתנהגים כמו בני אדם, או שאתם בוחרים בדרך תקיפה ואז גם תשלמו את מלוא המחיר". נאמן קרא לממשלה ולצה"ל "להפעיל יד ישראלית קשה ולגדוע את ידי המחבלים": "אני רוצה לומר בקול ברור שגם אם אנו נפגעים - הניצחון יהיה איתנו. אנחנו כאן לנצח".

פיגוע הדקירה מצטרף להסלמה שחלה בתקופה האחרונה בנסיונות של פלסטינים לבצע פיגועי דקירה, ולהסלמה בגיזרת הדרום. בלילה שבין חמישי לשישי זיהה כוח צה"ל שלושה מחבלים שזחלו סמוך לגדר המערכת באזור רפיח שבדרום הרצועה. אחד מהמחבלים השליך מטען צינור לעבר הכוח. החיילים לא נפגעו והשיבו באש. ביום שישי נחת צרור של שישה בלוני תבערה בגן שעשועים בעיר קרית גת, בסמוך לגן ילדים. בחסדי שמיים, הבלונים לא התפוצצו. כוחות משטרה הוזעקו אל המקום, וחבלן נטרל את בלוני התבערה מבלי שנגרם נזק. בלוני תבערה נוספים נחתו במועצה האזורית אשכול ובשטח חקלאי ביישוב שדות נגב. במהלך הפרות הסדר של הפלסטינים ביום שישי, נפצע קצין צה"ל באורח קל מרסיסי מטען שהושלך על ידי מחבלים. בהתפרעויות השתתפו כ- 13,000 מפגינים, שהבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה לעבר כוחות צה"ל והגדר. בנוסף, מחבלים זרקו שני רימונים לעבר רכב צבאי בצפון הרצועה ומספר מטעני צינור לעבר לוחמי צה"ל. צה"ל הגיב בתקיפת שתי עמדות של החמאס באמצעות כלי טיס וטנק.

(עודכן: 13:04)

תגיות:גוש עציוןפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה