חדשות בארץ

היסטוריה: בקיבוץ כינרת נחנך בית כנסת

105 שנה לאחר שראשוני המתיישבים בקבוצה עלו אל הקרקע, נחנך במקום בית כנסת, וזאת לאחר שרוב החברים הצביעו בעד הקמתו

(צילום: המשרד לשירותי דת)(צילום: המשרד לשירותי דת)
אא

בקבוצת כינרת, השוכנת בחוף הדרום-מערבי של הכינרת, נחנך ביום חמישי בית כנסת ראשון - 105 שנה לאחר שראשוני המתיישבים במקום עלו אל הקרקע.

קבוצת כינרת מהווה את אחד מסמלי היסוד של התנועה הקיבוצית. אבן הפינה להקמת בית הכנסת בקיבוץ הונחה לפני כשנה, באירוע בו השתתפו רבנים ואישי ציבור, וזאת לאחר שרוב גדול של חברי הקיבוץ הצביעו בעד הקמת בית הכנסת. המשרד לשירותי דת קיבל על עצמו את מימון עלות הבנייה בסך חצי מיליון שקל, וקבוצת כינרת מימנה את עלויות התשתיות והפיתוח.

בטקס המרגש השתתפו, בין היתר, מנכ"ל משרד הדתות עודד פלוס, שהביא את ברכתו של שר הדתות דוד אזולאי; ראש המועצה האזורית עמק הירדן, עידן גרינבאום; רב המועצה האזורית, הרב שלמה דידי, ויו"ר המועצה הדתית ניסים אלקובי.

מהמועצה הדתית עמק הירדן נמסר כי "מיקום בית הכנסת נקבע על ידי חברי הקיבוץ. כמו כן נערכה הצבעה בין חברי הקיבוץ בשאלת הקמת בית הכנסת, שזכה לתמיכת מרבית החברים".

מנכ"ל המשרד לשירותי דת, עודד פלוס, אמר כי מדובר ביום מרגש של סגירת מעגל עבורו: "הרב הראשי הראשון לישראל, מרן הרב אברהם יצחק הכהן קוק זצ"ל, שערך מסעות בקרב המתיישבים, הגיע לקבוצת כינרת והצר על כך שהם לא זכו להקים בית הכנסת", אמר פלוס, "היום אנחנו זוכים לסגור מעגל".

דובר המועצה האזורית עמק הירדן, עמי כברי, חש אף הוא במשק כנפי ההיסטוריה. העיתונאית סיון רהב מאיר כתבה בחשבון הפייסבוק שלה, כי כברי כתב לה "שהוא נזכר ב'מסע המושבות' של הרב קוק, המסע שבו ניסה הרב לדבר אל לב החלוצים שלא לנתק לחלוטין את הקשר עם המסורת. להתחנן שהמהפכה שהם מחוללים לא תהיה גדולה מדי. כמה ייחל הרב קוק לחיבור הזה בין היישוב הישן ליישוב החדש. לא בכפייה, אלא מתוך כבוד הדדי. בית הכנסת, מספר כברי, נבנה בצורה טבעית, בעקבות רצון של התושבים".

במשרד לשירותי דת ציינו את פעילותו של השר דוד אזולאי בנושא בניית בית הכנסת בקבוצת כינרת. בית כנסת זה מצטרף ל- 15 בתי כנסת נוספים שנחנכו במהלך השנה בסיועו של המשרד לשירותי דת.

תגיות:בית כנסתכינרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה