חדשות בארץ

חיילי צה"ל נטרלו מטען בסמוך לגדר המערכת בדרום הרצועה

בתרגיל שהתקיים בפיקוד הדרום בשבוע האחרון, תרגלו הכוחות מדרגות תגובה שונות למקרה בו תתפתח הסלמה ברצועת עזה - החל מתגובה מבוקרת לשיגור עפיפונים ובלוני תבערה וכלה בתמרון יזום ונרחב להכרעת החמאס

המטען שנוטרל (צילום: דובר צה"ל)המטען שנוטרל (צילום: דובר צה"ל)
אא

כוחות צה"ל נטרלו הבוקר (חמישי) מטען שהונח בסמוך לגדר המערכת בדרום רצועת עזה. המטען הונח על ידי חוליית מחבלים במטרה לפגוע בחיילי צה"ל ולשבש את פעילותם במרחב. הוא אותר במהלך השבוע על ידי החיילים, וכאמור היום נוטרל בצורה מבוקרת – בחסדי שמיים, ללא נפגעים וללא נזק.

גילויו ונטרולו של המטען באים לאחר מספר ימים בהם המשיכו הפלסטינים בהפרות סדר אלימות לאורך גדר המערכת בגבול בין ישראל ורצועת עזה. ביום שישי שעבר האחרון התקהלו כ- 7,000 מתפרעים במספר מוקדים לאורך הגדר, הבעירו צמיגים, יידו אבנים והשליכו בקבוקי תבערה ורימון לעבר לוחמי צה"ל ולעבר הגדר. במקרה אחד לפחות נרשם ניסיון לפרוץ את הגדר ולחדור לשטח ישראל. כוחות צה"ל הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות בהתאם להוראות הפתיחה באש. על פי הדיווחים מרצועת עזה, במהלך העימותים נהרגו שני צעירים פלסטיניים מירי לעברם. אחד מההרוגים תועד כשהוא משליך אבן לעבר גדר המערכת ולאחר מכן נורה בפלג גופו העליון. מדובר צה"ל נמסר כי "האירועים יתוחקרו על ידי דרגי הפיקוד הרלוונטיים". הפרות הסדר האלימות נמשכו גם בערב ראש השנה ובמהלך החג. כוחות צה"ל ירו לעבר חשוד שהתקרב לגדר המערכת וניסה לחבל בה. הוא נלקח לטיפול רפואי, אולם מת מאוחר יותר מפצעיו.

מדובר צה"ל נמסר היום כי "הנחת המטען על ידי חוליית המחבלים בכסות הפרות הסדר האלימות הינה הוכחה נוספת לכך שארגון הטרור חמאס פועל לשימור העימות במרחב הגדר ולפגיעה בחיילי צה"ל תוך שימוש באזרחי רצועת עזה כמגן אנושי וככסות לפעילות טרור. צה"ל דרוך, מוכן ופועל מול טרור המבקש לפגוע בכוחותיו ותשתיות ההגנה ויפעל נגדו ככל שיידרש".

ובתוך כך, בפיקוד הדרום התקיים במהלך השבוע האחרון תרגיל יוצא דופן, בו התאמנו הכוחות על כלל מדרגות התגובה של צה"ל במקרה של הסלמה ברצועת עזה. התרגיל החל בפעולה מבוקרת של הפיקוד בתגובה לשיגור עפיפונים ובלוני תבערה לעבר יישובי עזה. בהמשך תורגלה מכת אש מסיבית על הרצועה בתגובה לירי תלול מסלול נרחב שנורה ממנה לעבר ישראל. התרגיל הסתיים בתמרון יזום ונרחב של צה"ל שהביא להכרעת החמאס.

רע"ן (ראש ענף) תכנון אופרטיבי, סגן-אלוף אבי מיכאלי, אמר כי "לא בוצע תרגיל דומה מזה שנים". לדבריו, "הפעם החליטו במפקדות הפיקוד ואוגדותיו לספק למנהלת התרגיל, שחוללה את התרחישים והציבה דרישות בשם המטכ"ל והדרג המדיני, שלל אפשרויות תגובה בעצימות שונה". התרגיל, שתוכנן מראש אך הותאם לאירועים המבצעיים של החודשים האחרונים, סיכם שורת אימונים שבוצעו בשנה האחרונה בכלל דרגי הפיקוד. מיכאלי הוסיף: "בנינו בתרגיל את מדרגות התגובה של צה"ל במקרה של הסלמה ואפשרויות לפעולה יזומה של צה"ל, וגיבשנו מגוון אפשרויות פעולה עבור המטכ"ל והדרג המדיני. אנחנו יודעים להביא להישגים שמאפשרים רגיעה של המרחב לתקופת ארוכה. וכפי שראינו בתרגיל, גם במדרגות הביניים של התגובה שלנו חמאס יקבל מכה כואבת שלא תאפשר לו להרים את הראש זמן רב".

תגיות:מטעןרצועת עזה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה