חדשות בארץ

לפנות בוקר: פונו חמישה מבנים ליד המאחז הבדואי ח’אן אל-אחמר

חמשת המבנים הוצבו בימים האחרונים במחאה על פסיקת בג"ץ, המתירה למדינה לפנות את המאחז הבלתי חוקי הנמצא ליד כפר אדומים

ח’אן אל-אחמר, הבוקר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)ח’אן אל-אחמר, הבוקר (צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90)
אא

כוחות הביטחון פינו לפנות בוקר (חמישי) חמישה קרוואנים שהוצבו בסמוך למאחז הבדואי הבלתי חוקי ח'אן אל-אחמר. ההודעה על הפינוי נמסרה על ידי מתאם פעולות הממשלה בשטחים.

בשבוע שעבר, לאחר כעשור של סחבת משפטית, התיר בג"ץ למדינה לממש את צווי הפינוי וההריסה שהוצאו בשנת 2009 למאחז הבלתי חוקי. חמשת המבנים שנהרסו לפנות בוקר אינם חלק מהמאחז, אלא הוצבו בימים האחרונים בסמוך לו על ידי פעילים פלסטיניים, וזכו לכינוי "ואדי אל-אחמר". בהודעת היחידה לתיאום פעולות הממשלה בשטחים נאמר כי "פעילות האכיפה בוצעה בהתאם לנהלים ועל פי החוק. הצבת הקרוואנים קודמה על ידי נציגים של הרשות הפלסטינית, כמחאה וכהתרסה נגד החלטת בג״ץ ונגד אכיפת החוק הישראלי בשטחי C". האזור הוכרז כ"שטח צבאי סגור" למשך 12 השעות הבאות, אך פינוי המאחז עצמו לא אמור להתבצע היום.

בכפר ח'אן אל-אחמר מתגוררות כ- 30 משפחות מהשבט הבדואי ג'אהלין, שבניהן מוכרים על ידי ארגון אונר"א כפליטים פלסטינים. הוא נבנה בשטח C (המוגדר כשטח בשליטה ישראלית מלאה), על אדמות השייכות ליישוב כפר אדומים, בצמוד לכביש ירושלים-ים המלח (כביש מספר 1). בפסק הדין בשבוע שעבר, שלושת השופטים שדנו בעתירות נגד פינוי הכפר – יצחק עמית, חנן מלצר וענת ברון – מתחו ביקורת על עצם הגשתן, לאחר שבחודש מאי הוצא פסק דין סופי שהתיר את פינוי המאחז: "פסק דין חלוט הוא פסק דין חלוט וחובתו של המפקד הצבאי היא לפעול באופן שוויוני וסביר לאכיפתו, בין אם מדובר בבנייה בלתי חוקית בקרב התושבים הישראלים ביהודה ושומרון, ובין אם מדובר בתושבים הפלסטינים", כתבו.

תושבי הכפר הבלתי חוקי הבהירו כבר בעבר כי לא יתפנו בדרכי שלום. השופט עמית הזהיר בפסק הדין כי "קיים חשש של ממש להפרות סדר המוניות ואלימות בעת ביצוע צווי ההריסה, במיוחד מצד שוהים שאינם מתושבי המקום, ונוכח קריאות ברשתות החברתיות להגיע למקום ולמחות, אף באופן אלים, נגד מימוש צווי ההריסה. אין לנו אלא להביע תקווה כי הצווים יבוצעו בדרכי שלום, ללא התנגדות פיזית, כך שיתאפשר גם פינוי מסודר של התכולה בכל מבנה”.

תגיות:פינויח'אן אל-אחמר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה