חדשות בארץ

35 שנות מאסר למחבל שדקר שוטרים בעיר העתיקה בירושלים

בפיגוע הדקירה, שהתרחש לפני כשנתיים באזור שער הפרחים, נפצעו שני שוטרים. בנוסף לעונש המאסר, חויב המחבל במתן פיצויים לשוטרים

זירת הפיגוע בשער הפרחים (Yonatan Sindel/Flash90)זירת הפיגוע בשער הפרחים (Yonatan Sindel/Flash90)
אא

בית המשפט המחוזי בירושלים גזר הבוקר (רביעי) 35 שנות מאסר על מחבל שהורשע בניסיון לרצוח שני שוטרים בעיר העתיקה בירושלים.

המחבל, איימן כורד, בן 23 מהכפר עקב שבמזרח ירושלים, יצא לפני כשנתיים (ב- 19 בספטמבר 2016) לביצוע פיגוע דקירה, כנקמה על הריגתו של בן דודו במהלך אירוע ירי בחברון. הוא הגיע בשעות הבוקר לשער שכם, התמקם על ספסל וחיפש קורבן לביצוע זממו. משהבחין בשני שוטרים, שהלכו לעבר שער הפרחים, שלף המחבל סכין מטבח אותה הסתיר בבגדיו. הוא דקר את אחד השוטרים בגבו העליון ובצווארו מספר פעמים. לאחר מכן תקף שוטרת ודקר אותה בצווארה מספר רב של פעמים ובעוצמה רבה, עד שהסכין נשברה והלהב נשאר נעוץ בעמוד השדרה שלה. השוטר השני, שנפצע בינוני, הצליח לירות מספר כדורים מנשקו לעבר המחבל ולפצוע אותו קשה.

השוטרת, ציפי יעקוביאן, נפצעה אנושות בפיגוע ונותרה משותקת. במהלך הדיונים היא הגיעה בכיסא גלגלים לבית המשפט להעיד נגד המחבל, וסיפרה על הניתוחים שעברה ועל השינויים שהתחוללו בחייה בעקבות פציעתה הקשה. שלושת השופטים קבעו בפסק הדין כי המחבל ביצע את הפיגוע על רקע אידיאולוגי, מתוך רצון להפוך לשהיד. בנוסף לעונש המאסר שהושת על המחבל, הוא חויב במתן פיצויים לשוטרים - 258 אלף שקלים לשוטרת ו- 70 אלף שקלים לשוטר.

תגיות:העיר העתיקהפיגוע

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה