טורים אישיים - כללי

עידן משולם: "מאז שהקמתי את ’בול פגיעה’ החיים שלי השתנו"

מה גרם לעידן משולם להקים את ערוץ 'בול פגיעה'? ומהו הסרטון ששינה את חייו? אחרי צפייה של מאות שעות בהרצאות ובתכנים שונים, הוא מכתיר את 'הסרטון של שנת תשע"ח'

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

למעלה מ-4 מליון צפיות בערוץ היוטיוב ומעל 19 אלף עוקבים בדף הפייסבוק של בול פגיעה היו הסימנים לכך שאכן הנוסחה עובדת וזה משפיע על אנשים לטובה. האמת היא שלא רק על אנשים אחרים אלא גם עליי בעצמי.

לפני שלוש וחצי שנים לערך בער בי הרצון להגיע לאוכלוסייה מסוימת, אפשר להגדיר אותה "הקצרים בזמן וסבלנות". תמיד חשבתי איך לגרום לאנשים שרחוקים מהדת להיחשף לתכנים של הרב זמיר כהן. ניסיתי לשכנע בני משפחה וחברים לחפש באינטרנט את הרב ולצפות, אבל תמיד זה נגמר ב-"עדיין לא צפיתי, אין לי ממש זמן, תודה אבל לא בשבילי וכו'..."

ואז העליתי הילוך שאני קורא לו "בתחבולות תעשה לך מלחמה". פתחתי ערוץ בשם 'בול פגיעה'. היה לי חשוב ששם הערוץ לא יהיה שם של ערוץ דת, כי אז מלכתחילה אנשים רחוקים לא ירצו להיכנס. העליתי סרטונים ממש קצרים של דקה או שתיים מתוך הרצאות של הרב זמיר, אבל בכותרת לא הזכרתי את שם הרב ובתמונה שמתי משהו שלא קשור לדת, כי אני יודע שיש רתיעה מסוימת כשמראים דמות של רב לאנשים רחוקים, ואז הם עלולים לא ללחוץ על הסרטון.

המטרה הייתה לגרום לאנשים ללחוץ על הסרטון ואז הם ימצאו את עצמם מול הרב זמיר כהן שמדבר על נושא שחשוב להם, כי הם בחרו ללחוץ על הסרטון בגלל הכותרת. ואז, שניה לפני שהם בורחים, הם שמים לב שהסרטון הוא רק דקה, וכך הם נותנים צ'אנס. בשלב זה הם כבר בפנים ונכנסים לעניין של "טעמו וראו כי טוב השם".

 

מאות שעות שמניבות דקות ספורות

בדרך כלל בחירת הקטעים תתבצע לאחר שאני שומע הרצאה של שעתיים בערך, ומידי פעם אני רושם בצד את הדקות שמשם אני מתכנן חתוך את הדקה-שתיים, שיגרמו לצופים להתחזק. מלבד זאת אני מקבל סרטונים קצרים למייל מאנשים שרוצים להשתתף גם כן בזיכוי הרבים ולהעלות תכנים שחיזקו אותם לערוץ ולדף הפייסבוק של בול פגיעה. הדלת פתוחה לכולם.

מאות רבות של שעות צפייה במהלך שנת תשע"ח, הובילו אותי להכתרת הסרטון שהכי השפיע על חיי. הסרטון נושא את השם "האם שמעתם על הרי החושך?!" אני זוכר שבאותו רגע שראיתי את הסרטון קיבלתי תחושה שאני יוצא לרגע מהמשחק הזה שנקרא חיים, מסתכל עליו מזווית שונה, גבוהה יותר ומבין יותר מה אני אמור לעשות מאותה שניה שנגמר הסרטון.

אני ממליץ לכל מי שקורא את הטור הזה לצפות בסרטון עכשיו ואשמח אם תשלחו לי תגובות, שאלות, הערות והארות לדף הפייסבוק של בול פגיעה, או לערוץ היוטיוב.

כיום, הגענו ברוך השם למצב בו אין שנייה אחת שעוברת בעולם ללא צפיות בסרטוני בול פגיעה. יש מאות צפיות בכל שנייה על פי נתוני יוטיוב בלבד. בנוסף, צריך גם לזכור שהסרטונים רצים גם בקבוצות הוואטסאפ, אינסטגרם, טלגרם, בלוגים, האפליקציה מבית הידברות, באתר של הידברות, ועוד. יש גם דיסקים MP3 שמיועדים לרכב, עבור אלו שבדרכים, כך שלא מפקירים שום יהודי בשטח.

התגובות שאנשים שולחים לי לערוץ ולדף מאוד מרגשות. שמעתי על אנשים שנמאס להם מהחיים וניסו בפועל לשים להם סוף וסרטון קצר אחד בהם הפיח בהם אוויר לנשימה ותקווה לשנות את המציאות, אנשים שלא שמרו שבת שולחים הודעות שקיבלו על עצמם שבת בזכות סרטון, ויש גם זוגות שהתחילו לשמור טהרת המשפחה, תפילין, ציצית, ועוד.

בכל יום ויום אני מודה לבורא עולם על הזכות שניתנה לי לזכות את הרבים. ובהזדמנות זו חשוב לי להדגיש שאני רק 'מלצר', שמגיש את התכנים לקהל, ואילו את כל העבודה עושים הרבנים הצדיקים שעוסקים בעמל התורה יומם ולילה. אני רוצה גם להודות לאשתי המדהימה שתמיד תומכת ומייעצת לי בכל עניין. הקב"ה זיכה אותי ב'בול פגיעה' גם בנושא הזיווג...

לצפייה בסרטון 'מעבר להרי החושך' ששינה את חיי:


עידן משולם, נשוי ואב לשתי בנות, אחראי על מדור בול פגיעה באתר הידברות וכן על בול פגיעה בכל הרשתות החברתיות: פייסבוק,יוטיוב,אינסטגרם,וואטסאפ ועוד.

תגיות:בול פגיעההידברותעידן משולם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה