חדשות בארץ

בית המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד – לא ייהרס

מערכת הביטחון קיבלה את טענת משפחתו של המחבל כי הוא סבל ממחלת נפש. משפחת קולמן: מדובר בטריק

עדיאל קולמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)עדיאל קולמן הי"ד (צילום: באדיבות המשפחה)
אא

מערכת הביטחון החליטה היום (רביעי) כי ביתו של המחבל שרצח את עדיאל קולמן הי"ד (32) בפיגוע דקירה בעיר העתיקה בירושלים לא ייהרס. הנימוק: משפחתו של המחבל הצליחה לשכנע כי המחבל סבל מבעיות נפשיות.

בחודש מרץ האחרון הגיע עבד א-רחמן בני פאדל, בן 28 מהכפר עקרבה שליד שכם, לרחוב הגיא בעיר העתיקה, סמוך לשער האריות. הוא דקר מספר פעמים את קולמן בפלג גופו העליון. קולמן נפצע קשה מאוד, הובהל לבית החולים "שערי צדק" ולאחר מספר שעות נפטר מפצעיו. הוא השאיר אחריו אישה וארבעה ילדים. המחבל נורה למוות בזירת הפיגוע על ידי שוטר.

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות הפיגוע, נמסרה למשפחתו של המחבל הודעה על כוונה להרוס את בית המחבל, והמשפחה הגישה השגה בנושא. בהשגה העלתה המשפחה טענות לפיהן המחבל סבל ממחלת נפש, והעבירה מסמכים רפואיים ממספר גורמי רפואה לתמיכה בטענותיה. לאחר בחינה מעמיקה של הטענות אותן העלתה המשפחה, והתייעצות בגורמים הרלוונטיים, נמצא כי לאור הטענות בדבר מצבו הנפשי של המחבל והמסמכים שהוצגו, לא ניתן להורות על הריסת בית המחבל".

יעל, אמו של עדיאל, ביקשה מהציבור לפעול נגד ההחלטה: "אני מבקשת מכל מי שיכול לערער על ההחלטה. רוצח נתעב שקיבל אישור חיפוש עבודה בישראל הוא לא חולה נפש. יכול להיות שהוא קיבל תרופה אבל הוא תיפקד ב- 100%. היה לו מספיק כוח לרצוח בדם קר את הבן שלי היקר".

בת-אל קולמן, גיסתו של עדיאל, אמרה בראיון לרשת ב', כי המשפחה רצתה בהרס הבית כדי להרתיע מחבלים פוטנציאליים ומשיקולים לאומיים: "לא רצינו שיראו עוד משפחות נכנסות למעגל הזה. הכי קל ופשוט זה לדבר על אי שפיות זמנית ומרגישים שזה טריק. אף אחד לא יכול לומר אם כך היה או לא. לכן זה יותר קשה וצורב. זה לא מקרה פרטי".

תגיות:פיגועהעיר העתיקה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה