חדשות בארץ

נפטרה נועה חייבי, הנפגעת הקשה ביותר מפרשת רמדיה

פרשת רמדיה התפוצצה בנובמבר 2003, לאחר שנחשף כי תינוקות רבים שניזונו מתרכובת צמחית ששווקה על ידי החברה סבלו מליקויים בהתפתחות מערכת העצבים, כתוצאה מחוסר בויטמין B1

אא

נועה חייבי, הנפגעת הקשה ביותר מפרשת רמדיה, נפטרה אתמול (שלישי) והיא בת 15.

פרשת "רמדיה" זעזעה בנובמבר 2003 את המדינה, לאחר שנחשף כי תינוקות רבים שהוזנו בתרכובת תינוקות צמחית סבלו מנזקים גופניים קשים, בעיקר מליקויים בהתפתחות מערכת העצבים. התרכובת יוצרה ע"י החברה הגרמנית "הומנה" ושווקה בארץ על ידי חברת "רמדיה". לאחר מכן התברר כי בתרכובת היה חסר ויטמין 1B (תיאמין) הנחוץ להתפתחותם של תינוקות.

קרוב ל- 30 תינוקות נפגעו מהתזונה הלקויה. 4 מתוכם נפטרו, 23 סובלים עד היום מנכויות שונות, ושישה מהם במצב קשה מאוד. נועה נפגעה באופן קשה במערכת העצבים. לפני כארבע שנים חלה הידרדרות קשה במצבה, היא נכנסה לתרדמת ואושפזה פעמים רבות בבית החולים "העמק". אתמול בצהריים היא נמצאה ללא סימני חיים בביתה בעפולה, הובהלה לבית החולים, בו נקבע מותה.

אביבה, אימה של נועה, כתבה: "בצער רב וביגון בעיניים מלאות דמעות, הלב נשרף ומסרב להאמין שנועה שלי כבר לא איתנו. אחרי מלחמה ארוכת שנים, הלוחמת שלי הרימה ידיים". בראיון ל"מעריב" לפני כחמישה חודשים סיפרה האם כי נועה מחוברת למכונות החייאה והנשמה: "יש לי בבית ממש חדר טיפול נמרץ, בית חולים קטן. לא הייתי מוכנה בשום פנים ואופן לאשפז אותה בבית חולים. רציתי שהילדה שלי תהיה איתי ויש לנו עובדת זרה מקסימה שעוזרת לנו איתה". האם הוסיפה: "אמרו לי שהיא תחיה עד גיל 10, אבל היא עדיין איתנו וכיף לנו שהיא איתנו. היא הנסיכה של הבית, היא הלב שלנו, היא החיים והמלאך שלנו".

ב- 2008, חמש שנים לאחר התפוצצות הפרשה, הוגשו כתבי אישום נגד שלושה מבכירי "רמדיה" וחמישה עובדי משרד הבריאות. פרד בלק, טכנולוג המזון של רמדיה, נידון לשנה וחצי של מאסר לאחר שהורשע בגרימת מוות ברשלנות. מנכ"ל החברה, גדעון לנדסברגר, זוכה מרוב הסעיפים שבכתב האישום. הוא הורשע בעבירה של אי מילוי תקן, ונגזרו עליו 400 שעות עבודות שירות. משה מילר, אחד מבעלי רמדיה, זוכה לחלוטין מכל סעיפי האישום. עובדי משרד הבריאות הגיעו לעסקות טיעון עם הפרקליטות; הם לא הורשעו בפלילים, וריצו כמה מאות שעות שירות בעבודות לתועלת הציבור.

תגיות:תינוקותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה