חדשות בארץ

טרור בלוני התבערה מגיע להאג: חקלאי עוטף עזה תובעים את בכירי החמאס

משלחת של חקלאי העוטף יצאה הלילה להולנד כדי להגיש לבית הדין הבינלאומי בהאג תביעה נגד הנהגת החמאס בגין ביצוע פשעי מלחמה. התביעה תוגש באמצעות ארגון "שורת הדין"

(צילום: Dario Sanchez/Flash90)(צילום: Dario Sanchez/Flash90)
אא

משלחת של חקלאים מיישובי עוטף עזה המריאה הלילה (שני) להולנד, כדי להגיש לבית הדין הבינלאומי היושב בעיר האג תביעה נגד הנהגת החמאס על פשעי מלחמה. הנתבעים ששמותיהם מופיעים בכתב התביעה הם: סאלח אל-עארורי, סגן ראש הלשכה המדינית של החמאס; זאהר ג'בארין, ממגורשי עסקת שליט, האחראי על תקציב החמאס; וח'אלד משעל, לשעבר ראש הלשכה המדינית של ארגון הטרור.

מדובר בתביעה אזרחית ראשונה שמוגשת נגד בכירי החמאס בשל העפיפונים ובלוני התבערה שהפלסטינים שיגרו בחודשים האחרונים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף, מאז פתחו ב- 30 במרץ ב"תהלוכות השיבה" לעבר גדר המערכת בין הרצועה וישראל. טרור ההצתות כילה כעשרת אלפים דונם של חורש טבעי, גרם לנזקים של מאות אלפי דולרים, ופגע בשגרת החיים של רבבות מתושבי העוטףבחסדי שמיים לא נגרמו אבידות בנפש.

ההכנות להגשת התביעה נגד החמאס החלו בסוף חודש מאי, שבוע לאחר שהפלסטינים הודיעו כי יגישו תביעה בהאג נגד ישראל.​ לתביעה של חקלאי עוטף עזה צורפו 50 אלף חתימות מהארץ ומרחבי העולם, והיא תוגש באמצעות ארגון "שורת הדין" בראשות עורכת הדין ניצנה דרשן-לייטנר. התובעים קוראים לבית הדין לפתוח בחקירה נגד בכירי החמאס על ביצוע פשעי מלחמה.

בכירי ארגון הטרור, שהכווינו וארגנו את האש לעבר היישובים, מואשמים בכתב התביעה בסדרה של עבירות, המהוות הפרה בוטה של סעיפים רבים ב"אמנת רומא", שנחתמה ב- 1998 ועל בסיסה הוקם בית הדין הבינלאומי בשנת 2002. בין העבירות המצוינות בתביעה: הבערת שדות חקלאיים על ידי עפיפוני תבערה, תקיפת גבולות ישראל, שימוש בילדים למטרות לחימה, וכן שימוש באוכלוסיה אזרחית כמגן אנושי.

בין החקלאים החברים במשלחת שיצאה להאג – עופר ליברמן, מנהל אגף החקלאות בקיבוץ ניר עם, בו נשרפו למעלה מאלף דונם במהלך חודשי טרור ההצתות; רפי בביאן, קצין הביטחון של קיבוץ עלומים, ואדי פולונסקי מקיבוץ אור הנר שבעוטף עזה.

במקביל להגשת התביעה, מול הבניין בו יושב בית הדין הבינלאומי תוצג תערוכה מיוחדת שהוטסה להאג, המתעדת את הנזקים שגרמו העפיפונים ובלוני התבערה לעוטף עזה.

נשיאת ארגון "שורת הדין", עורכת הדין דרשן-לייטנר, אמרה: "ישראל לא תשתוק. המציאות הביטחונית הקיימת, שבה שדות ויערות בישראל נשרפים בכל יום בידי פעילי ארגון טרור, היא בלתי מתקבלת על הדעת. לא ייתכן שבכירי החמאס יאשימו את ישראל בפשעי מלחמה בזמן שהם משתמשים באוכלוסיה אזרחית, בדגש על ילדים, כמגן אנושי לפעולות הטרור שלהם, שמופנות פעם אחר פעם לאזרחי ישראל. ועל כן, אנו קוראים לבית הדין הפלילי הבינלאומי בהאג למצות איתם את הדין".

תגיות:עוטף עזהבלוני תבערהחמאס

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה